Leger som mange ved meget med mit lille 30L for tiden, som kører perfekt.
Men nu hvor Steen aka. spdiving alligevel fik lokket lidt ned i det, så er det desværre fyldt nu, og det skal bare gro til med polypper og skiver

Derfor opsatte jeg for et par dage siden et nyt lille stykke legetøj! Nemlig et 5.5L pico, da jeg lige tilfældigvis bare havde sådan et stående uden vand i - Og hvor fedt er det at have noget beregnet til vand, når det så ikke er der i

Nå, til sagen:
Teknikken lyder på et lille Aqualine (jeps, dem der laver de små) Aqua Box, med integreret lys og filterpumpe.
Pumpen tager 180L i timen på højeste indstilling, hvilket jo er masser af cirkulation!
Lampen er et 5W PL rør, og en enkelt blå diode til natbelysning - Absolut intet værd, så derfor har jeg bestilt 10 hvide dioder, og 10 blå - De vil blive placeret i skakbrætsform, i en lyskasse med passende mål - Dvs. af en plastikbøtte ville kunne gøre det. Men jeg laver en i træ! Heldigvis er det indrettet sådan, at der er indbygget en 220v -> 12v omformer i sættet, da pumpe og lys kun kører på 12v - Så jeg skal ikke engang shoppe ekstra, jeg kan køre dioderne direkte over kontakten til det oprindelige lys- Og det er jo faktisk lidt lakrids

Hvad der bor i spanden:
Calcinus seurati - Et stk. Vi kalderham Chefen.
Han har også sin egen lille rengørings assistent, i form af en enkelt ganske alm. børsteorm/fireworm.
Koraller:
3 forskellige slags polypper
1 meget meget lille smule B. viridis
Lille tot Xenia (håber jeg kan holde liv i det stads denne gang)
Og der kommer 2 forskellige skiver i, iløbet af et par dage, når jeg beslutter mig for hvilke af dem jeg har, der skal i

Der er 1300g levende sten i, og filteret er indrettet med Filtervat, Symbiont, Kul og filtervat igen - Får skiftet vat en gang hver 14. dag, og kul en gang om måneden.
Den lille fætter lever stadig af de alger der er, men får også serveret en halv Mysis eller Artemia 2 gange ugentligt. Ja, en HALV! Det er svært, men det kan lade sig gøre.
Billeder for resten af dette indlæg!

Hele herligheden

Polypper - Den til venstre er relativt stor udfoldet

Chefen!

Fronten igen

Størrelses skala

Chefen holder lige lidt øje..