Døde tørre koralsten
Døde tørre koralsten
Jeg har lige købt en kasse med 25kg døde tørre koralsten i dragefisken i århus. Han har en 4-5 kasser tilbage og de gik til 30kr kiloet og 10 kilo for 250kr.
Var det dyrt egentligt? for jeg syns det var skide billigt men det er jo ikke levende sten.
Jeg undskylder på forhånd hvis det ikke er det rette forum.
-klaus
Var det dyrt egentligt? for jeg syns det var skide billigt men det er jo ikke levende sten.
Jeg undskylder på forhånd hvis det ikke er det rette forum.
-klaus
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Ja, det er svært at se om de er gode.
Hvor mange kilo er der i den kasse?
Hvor mange kilo er der i den kasse?
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Nu er det svært at se hvor stor kassen/stenene er. Men syntes 25 kg er meget for en kasse af den størrelse.
Kender du Faxe kalk??
Hvordan vil du vurdere deres vægt i forhold til det??
Det kunne da være man skulle en tur forbi Dragefisken i morgen og se på det. Lidt billige sten kan man jo altid bruge, om ikke andet så til fragmenter.
Kender du Faxe kalk??
Hvordan vil du vurdere deres vægt i forhold til det??
Det kunne da være man skulle en tur forbi Dragefisken i morgen og se på det. Lidt billige sten kan man jo altid bruge, om ikke andet så til fragmenter.

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
Min Blog om Akvariet!
- muldfred
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 3300 Frederiksværk
vil det gå og bruge dem til ferskvands fisk måske???
Mvh Morten Rønde
160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8381 Tilst
- Geografisk sted: 8381 Tilst DK
Jo det ligner dem jeg købte i Petworld, faksekalk.
Teknisk set er det egentlig døde koralsten, men de har ikke været i live siden sidste istid ~10.000 år.
Jeg kom nogle af dem i bunden for at få lidt højde på de nulevende sten, der var både gode og dårlige kommentarer over det. Efter en 4-månederstid er de godt begroet med kalkalger og andet godt, faktisk er det lidt svært at se forskel på dem. Et eller andet sted vil alt der kommer i saltvandsakvariet vel blive levende med tiden.
Teknisk set er det egentlig døde koralsten, men de har ikke været i live siden sidste istid ~10.000 år.
Jeg kom nogle af dem i bunden for at få lidt højde på de nulevende sten, der var både gode og dårlige kommentarer over det. Efter en 4-månederstid er de godt begroet med kalkalger og andet godt, faktisk er det lidt svært at se forskel på dem. Et eller andet sted vil alt der kommer i saltvandsakvariet vel blive levende med tiden.

--- Niels som ikke har en smart quote,
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Ja, jeg siger også at det er faksekalk, og så er prisen for høj.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis det er Faxekalk - og det kan du finde ud af ved at slå på det med en hammer. Hvis det er "levende" sten, så bør der blive slået et pænt stykke af, men hvis det er Faxekalk, sker der ingen ting. Kalken er også meget massivt og meget tungt. Det har næste en vægtfylde som bly.
Hvis det er Faxekalk de har solgt dig, så er det en meget dårlig handel du har gjort.
Inden du kommer dem i akvariet, skal de "aktiveres" og det gøres ved at smide dem i en kasse/tønde med saltvand, en cirkulationspumpe og et par rigtige levende sten. Derefter skal de stå en månedstid eller mere og modne før end de er klare til brug.
Hvis det er Faxekalk de har solgt dig, så er det en meget dårlig handel du har gjort.
Inden du kommer dem i akvariet, skal de "aktiveres" og det gøres ved at smide dem i en kasse/tønde med saltvand, en cirkulationspumpe og et par rigtige levende sten. Derefter skal de stå en månedstid eller mere og modne før end de er klare til brug.
Jo det er skam saltvand jeg er ved at starte op med.Lars M skrev:Hej Kaan
Hvis du ikke er igang med saltvand, så er det nok lidt det forkerte forum.
Hvis du er til saltvand, så må du jo starte ud med dine sten, så må vi jo hjælpe dig igang.
Jamen så må jeg jo bare i gang, det bliver nu i selve akvariet da jeg ikke ser nogen grund til at gøre det andre steder.Carsten skrev:Hvis det er Faxekalk - og det kan du finde ud af ved at slå på det med en hammer. Hvis det er "levende" sten, så bør der blive slået et pænt stykke af, men hvis det er Faxekalk, sker der ingen ting. Kalken er også meget massivt og meget tungt. Det har næste en vægtfylde som bly.
Er der nogen her i århus der vil sælge lidt indkørt levende sten til mig?
-klaus
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Har du prøvet her :kaan skrev:[Er der nogen her i århus der vil sælge lidt indkørt levende sten til mig?-klaus
http://www.nanoreef.dk/johns.htm
100 *100 * 50 cm cube