Eller kan der være noget galt ?
Akvariet er for tiden ramt af et alge boom/ brun og lidt grøn alger.
Har brugt postevand. Kan det være årsagen.

Hvem har dog bildt dig ind at sneglene først må komme i efter 12 uger???Hvam skrev:3 uger ja så er der kun 9 uger igen, til du kan tilsætte snegle
Imens du kæmper med toldmodigheden kan du læse denne artikkel, den fortæller en hel del om modning af saltvand, den beskriver en del om der ikke er mange der kenner til ommodning, en jeg ville have ønsket jeg have læst inden jeg startede.
Den er skrevet af min gud Eric Borneman
http://forum.marinedepot.com/Topic23945-9-1.aspx
Ja sneglen kan man da godt smide i, men der er en chance for de dør! da der er stor vingning imellem Negative og positive perioder!Han$en skrev:Hvem har dog bildt dig ind at sneglene først må komme i efter 12 uger???Hvam skrev:3 uger ja så er der kun 9 uger igen, til du kan tilsætte snegle
Imens du kæmper med toldmodigheden kan du læse denne artikkel, den fortæller en hel del om modning af saltvand, den beskriver en del om der ikke er mange der kenner til ommodning, en jeg ville have ønsket jeg have læst inden jeg startede.
Mine både snegle og eremitter har da aldrig haft det andet end godt, og de kom i efter 1 uge
Og efter 3mdr @ 12 uger, plejer de fleste vidst allerede at være startet op på koraller og enkelte fisk
Den har jeg skam læstHvam skrev:Ja sneglen kan man da godt smide i, men der er en chance for de dør! da der er stor vingning imellem Negative og positive perioder!Han$en skrev:Hvem har dog bildt dig ind at sneglene først må komme i efter 12 uger???Hvam skrev:3 uger ja så er der kun 9 uger igen, til du kan tilsætte snegle
Mine både snegle og eremitter har da aldrig haft det andet end godt, og de kom i efter 1 uge
Og efter 3mdr @ 12 uger, plejer de fleste vidst allerede at være startet op på koraller og enkelte fisk
det med fisk efter 3 månder er ikke hvad Eric Borneman anbefaler " jeg har dog selv kørt med fisk fra dag 1 så jeg ikke beder end nogle af jer andre"
Prøv at læse artiklen Hansen!
Ja det er rigtig Eric Borneman er også lidt for "naturlig" efter min mening, men han ved utroligt meget og jeg er meget inspiret af noget af den forskning han laver.Han$en skrev:Den har jeg skam læstHvam skrev:Ja sneglen kan man da godt smide i, men der er en chance for de dør! da der er stor vingning imellem Negative og positive perioder!Han$en skrev:Hvem har dog bildt dig ind at sneglene først må komme i efter 12 uger???Hvam skrev:3 uger ja så er der kun 9 uger igen, til du kan tilsætte snegle
det med fisk efter 3 månder er ikke hvad Eric Borneman anbefaler " jeg har dog selv kørt med fisk fra dag 1 så jeg ikke beder end nogle af jer andre"
Men fordi at Eric Bornemann ikke anbefaler det, er det altså ikke ens betydende med at det er et no-go.. Turbosnegle og Eremitkrebs er forunderlige indkøringsdyr, og de kan sgu nærmest udsættes for det meste.
Jeg giver ikke så meget for Eric's holdninger alene, jeg giver mere for samlede erfaringer hos ex. 20 folk. Eric har også et par idéer og fiduser jeg ikke helt synger med på - Men der er vi jo heldigvis så forskellige
Enig, det er et klogt stykke med mand, og han har styr på sine sager..Hvam skrev: Ja det er rigtig Eric Borneman er også lidt for "naturlig" efter min mening, men han ved utroligt meget og jeg er meget inspiret af noget af den forskning han laver.
Hvam skrev:Ja det er rigtig Eric Borneman er også lidt for "naturlig" efter min mening, men han ved utroligt meget og jeg er meget inspiret af noget af den forskning han laver.Han$en skrev:Den har jeg skam læstHvam skrev:Ja sneglen kan man da godt smide i, men der er en chance for de dør! da der er stor vingning imellem Negative og positive perioder!Han$en skrev:Hvem har dog bildt dig ind at sneglene først må komme i efter 12 uger???Hvam skrev:3 uger ja så er der kun 9 uger igen, til du kan tilsætte snegle
Men fordi at Eric Bornemann ikke anbefaler det, er det altså ikke ens betydende med at det er et no-go.. Turbosnegle og Eremitkrebs er forunderlige indkøringsdyr, og de kan sgu nærmest udsættes for det meste.
Jeg giver ikke så meget for Eric's holdninger alene, jeg giver mere for samlede erfaringer hos ex. 20 folk. Eric har også et par idéer og fiduser jeg ikke helt synger med på - Men der er vi jo heldigvis så forskellige
Ja det er godt men flere holdninger, der var enlig også der for jeg lage den op. Jeg syntes der hersker en 3mdr modning, fisk - Blødkoraller - LPS -SPS holdning til modning og forløbet.Han$en skrev:
Enig, det er et klogt stykke med mand, og han har styr på sine sager..
Men enkle ting er jeg så bare uenig i - Det er jo så bare det.. Vi kan jo ikke alle have samme holdninger til alt