Søæble uden "blomst"
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Søæble uden "blomst"
Jeg har et "søæble" der tilsyneladende har mistet sin "blomst. Det vil sige den åbner sig nogle gange men der kommer ikke de her arme ud der opfanger føde fra vandet. Det ser nærmest ud som om de er blevet ambuteret. Ellers er den fast og bevæger sig også lidt rundt i akvariet, men den er vist ikke helt i orden. Er der nogen der har erfaringer med disse og hvad der evt skal til for at få den på ret køl igen.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: Søæble uden "blomst"
Skal ikke kunne sige hvad den har gang i, men husk at den kan forgifte heæe akvariet hvis den dør, eller hvis den gyder
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Aalborg SØ
Sikker på du ikke kigger på dens røvhul 

- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Jeg har mistet alt levende i akvariet på den konto. Gør det aldrig igenthyme skrev:Skal ikke kunne sige hvad den har gang i, men husk at den kan forgifte heæe akvariet hvis den dør, eller hvis den gyder

Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8500 Grenaa
hvor stort var dit akvarieNy i klassen skrev:Jeg har mistet alt levende i akvariet på den konto. Gør det aldrig igenthyme skrev:Skal ikke kunne sige hvad den har gang i, men husk at den kan forgifte heæe akvariet hvis den dør, eller hvis den gyder
er ved at planlægge mit comeback 

- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
en lille nano - men havde kirug, pincet og klovn, som døde med et smeld da "svinet" gyedede ud i akvariet. (skal siges at fiskene havde trivedes længe inden æble kom) Klovnfisken var fair og erstattede tabene da de ikk havde kunne rådgive korrekt omkring æblet.klaus meyland skrev:hvor stort var dit akvarieNy i klassen skrev:Jeg har mistet alt levende i akvariet på den konto. Gør det aldrig igenthyme skrev:Skal ikke kunne sige hvad den har gang i, men husk at den kan forgifte heæe akvariet hvis den dør, eller hvis den gyder
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 17
okay det må jeg sige det det var flot gjort af dem, jeg blev helt nervøs for jeg har selv et æble i min tank men den er nok ildt større så jeg håber at den kan tage skraldet hvis den dør uden at slå resten af min balje ihjel
er der ellers andre som har fået veltet deres tank pga. æblet og hvor store var jeres akvarier da det skete
er der ellers andre som har fået veltet deres tank pga. æblet og hvor store var jeres akvarier da det skete

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Jeg har haft et nu 2 gange uden at der er sket noget. Men han nu hørt at det er vist den ryger i pumpen, ikke bare vis den dør.
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
jeg skal iverfald aldrig have sådan en inde for dørene et dyr der kan nakke alle koreller+dyr på nul komma fem det er da galt folk må have for mange penge siden de tør satse på sådan et møg dyr
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Jeg har en til salg 

- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Puha, det giver mig dårlige nerver at vide at sådanne fine sager står klar til impulskøb til os uvidende akvarister. Tak for advarslen. Jeg vil skule til dem fremover: 

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hmm.... ja jeg vidste nu godt at de kan slå det meste ihjel når og hvis de dør, men da jeg tidligere har haft en i flere år uden at der skete noget, syntes jeg det var ok at tage chancen.
De er jo ret flotte når de er sprunget ud i al sin pragt, og så er de rimelig underholdende at betragte.
Mit akvarie er ca 150L (kan ses under billeder "lidt højt og ses fra 3 sider".
Nå men med alle Jeres forbehold med disse dyr, må jeg vel overveje at tage den op. Det er jo også lidt skidt hvis det hele dør pga den.
De er jo ret flotte når de er sprunget ud i al sin pragt, og så er de rimelig underholdende at betragte.
Mit akvarie er ca 150L (kan ses under billeder "lidt højt og ses fra 3 sider".
Nå men med alle Jeres forbehold med disse dyr, må jeg vel overveje at tage den op. Det er jo også lidt skidt hvis det hele dør pga den.
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 17
det jeg prøver at finde ud af er hvor grensen for hvor store baljer den kan vælte er ligger den ved 200 l eller er det 500l er der nogen som ved det ?

- solberg
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
det kommer vel også an på hvad for nogen fisk og koraller du har... altså hvor hårdføre de er.... Tror ikke man kan sætte en sådan grænse...
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.