"hvad" er zeovit ?
-
- Rev haj
- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
"hvad" er zeovit ?
Jeg kunne godt tænke med at vide hvad der er at vide om zeovit da jeg går og lægger planer for min næste akvarie (540L med 120L sump) Og synes alle der kører med zeovit har vildt flotte koraller.
Men jeg har absolut ingen idé om hvad det er. Men hvad er der af fordele og ulemper ved deT ?
Men jeg har absolut ingen idé om hvad det er. Men hvad er der af fordele og ulemper ved deT ?
- DDT2
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Re: "hvad" er zeovit ?
ville klart råde dig til at læse de mange tråde om det herinde plus hvad der ellers står af ting via google søg 

-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Fordele ved Zeovit:
1. Tvinger akvaristen ind på et fast skema, hvilket nærmest helt automatisk vil skabe stabilitet.
2. Lærer akvaristen at KIGGE på akvariet, ikke bare tilsætte blindt
3. Giver præcise vejledninger i hvordan man kan opnå næringsfattigt akvarie. Selv ved høj belastning
4. Tilbyder tilsætninger og vejledning i hvornår man tilsætter hvad, for at opnå hint eller dette..
5. Zeobajler er bevist at kunne køre i mange år uden frygt for Oldtank syndrome etc..
Ulemper:
1. Kan virke kompliceret i starten
2. Koster ret meget i indkøb
3. Samme resultater kan opnås helt uden tilsætninger
4. Hemmelige formler.. Er uklart hvad man tilsætter og ikke alle flaskerne har de videnskablige beviser til at bakke deres påståede virkning op..
5. Kun en leverandør (Korallen Zucht)
6. Ingen mulighed for at holde makroalger (Cauplera f.eks.).
MVh
Henrik
1. Tvinger akvaristen ind på et fast skema, hvilket nærmest helt automatisk vil skabe stabilitet.
2. Lærer akvaristen at KIGGE på akvariet, ikke bare tilsætte blindt
3. Giver præcise vejledninger i hvordan man kan opnå næringsfattigt akvarie. Selv ved høj belastning
4. Tilbyder tilsætninger og vejledning i hvornår man tilsætter hvad, for at opnå hint eller dette..
5. Zeobajler er bevist at kunne køre i mange år uden frygt for Oldtank syndrome etc..
Ulemper:
1. Kan virke kompliceret i starten
2. Koster ret meget i indkøb
3. Samme resultater kan opnås helt uden tilsætninger
4. Hemmelige formler.. Er uklart hvad man tilsætter og ikke alle flaskerne har de videnskablige beviser til at bakke deres påståede virkning op..
5. Kun en leverandør (Korallen Zucht)
6. Ingen mulighed for at holde makroalger (Cauplera f.eks.).
MVh
Henrik
- Han$en
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Du må da godt.. Men de har intet at leve af, og vil dø.. Caulerpa blomstrer jo op af fx. nitrat, som man gerne skulle være mere eller mindre fri for med ZOEsejeulki skrev:Er du sikker på man ikke må holde Cauplera alger med zeovit?

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Rimelig sikker.. Med mindre man gør noget specifikt for dem.. Mine døde langsomt henover de første 6 måneder..sejeulki skrev:Er du sikker på man ikke må holde Cauplera alger med zeovit?
Hvilket jeg også var blevet advaret om at de ville på zeovit.com inden jeg startede...
Som han$en siger.. Der er ikke noget for dem at leve af.