Nu kommer der et enkelt spørgsmål, med et nok ikke så enkelt svar...
Er der nogle magisk grænse for hvor mange læderkoraller man kan have hvis man samtidig ønsker nogle sten koraller i akvariet ?
Er det alle læderkoraller der kan afgive kemi til vandet eller kun visse arter ?
Akvariet er på 1050 l med 300 l sump og jeg har p.t. 3 store læderkoraller (hvor af en sten indeholder omkring 10 mindre læderkoraller)og et antal blødkoraller, men ønsket kunne også være flere stenkoraller som Acopora eller monipora.
Læderkoraller vs stenkoraller
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Læderkoraller vs stenkoraller
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Re: Læderkoraller vs stenkoraller
Jeg har selv nogle store læder koraller i mit akvare sammen med SPS og LPS koraller uden problemmer.
Når jeg fragtmentere mine læder udskilder de noget rød brugnt væske i vandet men har ikke oplevet at kunne se noget på mine andre koraller.
Min store læder der står på bunden fylder 50x25 cm i et 400L akvarie. Og den er iøvit tilsalg.
Steen
Når jeg fragtmentere mine læder udskilder de noget rød brugnt væske i vandet men har ikke oplevet at kunne se noget på mine andre koraller.
Min store læder der står på bunden fylder 50x25 cm i et 400L akvarie. Og den er iøvit tilsalg.
Steen
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
De kan godt stoppe væksten ved hinanden. Når man blander alle mulige koraller, vil der nærmeste komme en lille kemisk krig i akvairet. En som vi formentlig ikke kan se.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Det anbefales af mange at man køre med aktivt kul hvis du både har blød og sps.