Hjem fra Saltvandsmessen
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Hjem fra Saltvandsmessen
Er der nogle der er kommet hjem fra Saltvandsmessen, vil da godt høre lidt, og måske lidt foto. 

Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Re: Hjem fra Saltvandsmessen
Aarr den skal jo lige starte først.
Er det ikke kl. 18,00 det slutter !!!
Er det ikke kl. 18,00 det slutter !!!
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
jeg var der. Men jeg kom nu mest for at se det "levende" og det var der satme ikke meget af, var nu ret skuffet i forhold til det efter hvadjeg havde hørt ville komme. Men så da fint ud, masser af udstyr. Og der var mange til foredragende også.
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Var der ikke nogle der fik foto fra messen ?
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Hvor mange besøgende var der ca?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
jeg var der også.
Synes nu alle foredragene var utrolige gode specielt det sidste
Selvom det var lidt hårde stole vi sad på i så mange timer hehe
Nu tog jeg ikke nogen billeder men der kommer helt sikkert nogen da der var nogle stykker der tog en del billeder.
Synes heller ikke der var det store udbud af levende og udstyr eller jo der var eget udstyr i forhold til forhandlere der var til stede. Synes stadigvæk det er synd de sidste mange forhandlere der er her i landet ikke støttede op om netop sådan en begivenhed.
et skud i tågen vil jeg tro der var omkring de 200 personer så det var da ikke fordi man ikke havde noget plads til at vandre rundt på
Vil så sige det var fedt af de forhandlere der var der flot udvalg de havde
ellers resten af jer der var der tak for en god dag
Synes nu alle foredragene var utrolige gode specielt det sidste

Nu tog jeg ikke nogen billeder men der kommer helt sikkert nogen da der var nogle stykker der tog en del billeder.
Synes heller ikke der var det store udbud af levende og udstyr eller jo der var eget udstyr i forhold til forhandlere der var til stede. Synes stadigvæk det er synd de sidste mange forhandlere der er her i landet ikke støttede op om netop sådan en begivenhed.
et skud i tågen vil jeg tro der var omkring de 200 personer så det var da ikke fordi man ikke havde noget plads til at vandre rundt på

Vil så sige det var fedt af de forhandlere der var der flot udvalg de havde

ellers resten af jer der var der tak for en god dag

- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
I bretraktning af at der netop ikke var så meget levende... så kom jeg hjem med ret så mange koraller
- mest blød og læder og en enkelt flot kirug
Foredragene var super og selskabet hyggeligt, det eneste jeg savnede var nogle snegle/rejer/krebs.
Super dag, jeg kommer helt sikkert igen

Foredragene var super og selskabet hyggeligt, det eneste jeg savnede var nogle snegle/rejer/krebs.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg er lige landet i KBH og kæmpe
fra mig for et super godt arrangement! Tak til Mads for at arrangere det!
Alle foredragene var efter min mening af meget høj kvalitet! Så absolut billetprisen værd. Og vi skal bestemt ikke kimse af vores danske forskere som Karin Ulstrup som gav et lærerigt fordrag om koraller og Zooxantallerne..
Også mega
til Petsupply og Akvarius for at have slæbt så mange varer med og have sat GHL og Vortech op, håber det gav lidt pote og mod på mere.
Klovnfisken og Thomas skal selvfølgelig også have
for at støtte arrangementet.. Klovnfisken havde et flot hjørneakvarie med hvor man kunne se teknikken.. Godt for folk som endnu ikke er startet tænker jeg..
Mvh
Henrik

Alle foredragene var efter min mening af meget høj kvalitet! Så absolut billetprisen værd. Og vi skal bestemt ikke kimse af vores danske forskere som Karin Ulstrup som gav et lærerigt fordrag om koraller og Zooxantallerne..
Også mega

Klovnfisken og Thomas skal selvfølgelig også have

Mvh
Henrik
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Ja de kunne godt have lavet nogen gode tilbud på noget små kravl. Ville helt sikkert osse have solgt godt.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
hvad med priserne på koreller hvordan var de?Celia skrev:I bretraktning af at der netop ikke var så meget levende... så kom jeg hjem med ret så mange koraller- mest blød og læder og en enkelt flot kirug
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg savnede ikke levende.. Det har butikkerne jo normalt - Så hvorfor bruge tid på det til en messe.. Så vil jeg hellere se teknik og nogle af de produkter som butikkerne ikke har på lager til daglig, men som fortjener omtale!
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ganske fine syntes jeg, jeg købte to private fragmenter for 50 kr styk. og i "butikkerne" lå de fra 50 kr og til 275 (blød - sten koral)Johnny skrev:hvad med priserne på koreller hvordan var de?Celia skrev:I bretraktning af at der netop ikke var så meget levende... så kom jeg hjem med ret så mange koraller- mest blød og læder og en enkelt flot kirug
jeg købte 6 koraller, men på flere af stene er der flere koraller af samme tybe eller flere arter på samme sten.
Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Der var kun en MP40W sat op... og støjen var omkring det samme som i mit akvarie.. Men det gav ikke noget indtryk.. Støjen virkede slet ikke slem i den store sal og med alle de mennesker..exzos skrev:Fik i sammenlignet 6105 og MP40W ?
Og jeg vil stadig vurdere Vortech og 6105 til at støje lige meget, når de er indstillet til nogenlunde det samme flow.
/Henrik
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Geografisk sted: Korup
Som nybegynder syntes jeg at Thomas fra klovnefisken gjorde det godt, men helt klar var det sidste,med Eric Borneman bedst.
Resten var kode sprog for mig, Jeg forstod ikke 2% af hvad de sagde
Resten var kode sprog for mig, Jeg forstod ikke 2% af hvad de sagde

- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det har du ret i. Noget af det var lidt tungt. Men det gav da helt klart noget viden.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det var gode fordrag alle sammen! Det som Thomas fortalte havde ikke den store interesse for mig, men tilgæld sad jeg med spidse ører under da 3 sidste.
En ting synes jeg dog var lidt generende, og det var dem som stod nede ved standende under foredragene og snakkede. Betød intet for de foreste rækker men længere nede generede det.
Synes ikke rigtigt at butikkerne havde nogle knaldtilbud.
En ting synes jeg dog var lidt generende, og det var dem som stod nede ved standende under foredragene og snakkede. Betød intet for de foreste rækker men længere nede generede det.
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ja og under nogen af fordragene var det næsten extremt. Undtagen det sidste der var folk meget stille.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Odense NØ
Det var vi mange der var irriterede over, det er respektløst over for dem der har noget at fortælle, og for dem der gerne vil høre hvad de sigerCarsten skrev:Det var gode fordrag alle sammen! Det som Thomas fortalte havde ikke den store interesse for mig, men tilgæld sad jeg med spidse ører under da 3 sidste.

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Enig, løsningen er til gengæld nem nok, der skal blot være stande/butikker nok til at vi kan bruge to lokaler.Carsten skrev:En ting synes jeg dog var lidt generende, og det var dem som stod nede ved standende under foredragene og snakkede. Betød intet for de foreste rækker men længere nede generede det.
/Erik
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
I betragning af at det var første gang gik det da super godt
Alt start er jo ikke altid så nemt
Super event for så små penge og tak til os alle der bakkede op
Gode foredrag og fine forhandler stande

Alt start er jo ikke altid så nemt

Super event for så små penge og tak til os alle der bakkede op

Gode foredrag og fine forhandler stande

Mvh. jørn/Vejle
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Hvis detvar MP40W der lavede bølgegang i baljen, så virkede den ikke til at være mere lydløs end Tunze 6105, men under de betingelser er det svært at afgøre. Den var i hvert fald ret varm, men det kan jo være lige fedt når den sidder på ydersiden af glasset.Musiker skrev:Der var kun en MP40W sat op... og støjen var omkring det samme som i mit akvarie.. Men det gav ikke noget indtryk.. Støjen virkede slet ikke slem i den store sal og med alle de mennesker..exzos skrev:Fik i sammenlignet 6105 og MP40W ?
Og jeg vil stadig vurdere Vortech og 6105 til at støje lige meget, når de er indstillet til nogenlunde det samme flow.
/Henrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 6950
Synes det var et flot arrangement, og jeg synts især petsupply og Co havde en meget fin stand med meget udstyr og fik da også købt mig en del, som man lige stod og manglede.
Især synes jeg, dert var meget udbytterigt at gå rundt og snakke med mangwe af dem, d,man sidder og skriver til her - det var rart at få sat hoveder på nogle af navnene.
Så jeg synes, det var et udmærket arrangement - havde ihvertfald en hyggelig og god dag med saltvand.
Det er jo første gang, så lad os da håbe på, at der bliver en ny næste år med endnu større opbakning
Kunne der eventuelt nedsættes et udvalg, fra siden, der tog over??
Foredragene var af imponerende kvalitet
jerslev
Især synes jeg, dert var meget udbytterigt at gå rundt og snakke med mangwe af dem, d,man sidder og skriver til her - det var rart at få sat hoveder på nogle af navnene.
Så jeg synes, det var et udmærket arrangement - havde ihvertfald en hyggelig og god dag med saltvand.
Det er jo første gang, så lad os da håbe på, at der bliver en ny næste år med endnu større opbakning
Kunne der eventuelt nedsættes et udvalg, fra siden, der tog over??
Foredragene var af imponerende kvalitet
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Enig! foredragene var af en imponerende kvalitet og variation. Thomas tog udgangspunkt i praktisk akvaristik, og jeg var meget imponeret af at han som forhandler holdt et foredrag der på ingen måde promoverede hans interesser som forhandler.....der var absolut ingen forsøg på at pushe det udstyr han lever at sælge, det var en saltvandsakvarist vi så og ikke en forhandler.....Tak Thomas!Jerslev skrev: Foredragene var af imponerende kvalitet
jerslev
Hans var dynamisk og vidende, hans fordrag havde et mere teoretisk udgangspunkt som det nu og da var svært at følge med i....sådan er det når man vil bringes et skridt videre end den daglige praktiske akvaristik og det gav mere blod på tanden til fremover at sætte sig mere ind i biologien omkring vores hobby....Tak Hans!
Karin (eller var det Karen?) Gav et godt og velformuleret, men dystert, indblik i problematikken omkring de truede koralrev garneret med den biologi som ligger bag....Tak også til dig!
Skov og Naturstyrelsen gav os et rigtig godt indblik i hvilken opgave de har og i hele Cites systemet nationalt og internationalt....problematikken omkring Cites blev beskrevet enkelt, klart og forståeligt....... meget sobert og oplysende....Tak til S&N!
Til sidst hovedforedraget ved Eric Borneman. En stor oplevelse!...især gennemgangen af de forskellige akvariesystemer han har afprøvet gennem lang tid gav stof til eftertanke. Velkørende akvarier uden skummmer og vel at mærke over lang tid. Der er andre og meget spændende måder at køre saltvand på end den vi normalt anser for den rigtige.
Eric snakkede engageret og med imponerende hast (jeg var glad for mine engelsk kundskaber) i mere end 1 1/2 time. Jeg fatter stadig ikke hvordan det har været økonomisk muligt at hente ham til Danmark til så lille et arrangement???......men ihvertfald et scoop af rang......Tak til Eric Borneman for et spændende foredrag som i sig selv var langt mere end prisen for billetten værd.
Og igen stor tak til Mads for at have stablet det hele på benene.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Je synes også foredragene var rigtig gode, men kan godt forstå hvis der var nogle nybegyndere som synes noget af det var lidt langhåret - men så var der jo også lidt for enhver
Jeg var også henne og kigge på Vortech'en og jeg synes bestemt ikke den larmede, men virkede rigtig fed selvom den var lidt større end jeg havde forestillet mig.
/Magnus

Jeg var også henne og kigge på Vortech'en og jeg synes bestemt ikke den larmede, men virkede rigtig fed selvom den var lidt større end jeg havde forestillet mig.
/Magnus
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Vi stod dog og snakkede om hvor effektiv den ville være i vores store akvarie, ikke på grund af vand volumen men pga tykkelsen på ruden. Jeg syntes den var fed, men havde en noget hamper pris - især når man ikke ved hvordan den vil "opføre" sig i ens eget akvarie.mastou skrev: Jeg var også henne og kigge på Vortech'en og jeg synes bestemt ikke den larmede, men virkede rigtig fed selvom den var lidt større end jeg havde forestillet mig.
/Magnus
Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Til et 1050 liter ville jeg sige man skal bruge 4 stk af dem, men så skal de også nok sætte fut i bajlen.. Tykkelsen af glasset indstiller man pumpen efter og den kan stilles op til 3/4" (19mm) - tykkere glas kan den ikke bruges til, men op til og med 19mm det er afstanden mellem våd og tør side den samme og dermed vil den være lige effektiv uanset tykkelsen af glasset..