DR1 naturen kalder
- Lars S
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
DR1 naturen kalder
I aften kl. 20.00 kommer der et program om bla. koral revet det er på DR1
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
- undercover
- Scooter Blenny
- 17
- Postnummer: 4920 Søllested
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 4920 Søllested
- herzberg
- Rev haj
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: DR1 naturen kalder
Ja det var jo ikke ligefrem nogen hyggespreder det program. Fuck hvor har verden bare ikke været for heldige med de kinesere hva?! (ja, jeg ved godt at det ikke kun var dem som er problemet).
Senest rettet af herzberg tors 19. feb 2009 20:33, rettet i alt 1 gang.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
- Lars S
- Rev haj
- 19
- Kontakt:
Ja det er sgu en skam at den ranger, bare måtte stå og vifte med armeneDan-P skrev:hold da kæft nogle spader! der burde være Weapons free til ham rangeren

Sørgeligt at se den enlige cylenderrose imellem alle de døde koralstykker

Men det var et rigtig godt vagt hus ude på vandet, det ville lige være sagen for alle jer som dykker, og for alle kommende dykkere, desværre kan jeg ikke selv, min store drøm har altid været at svømme med delfiner ... men tror det eller ej, men jeg er vand skræk

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- undercover
- Scooter Blenny
- 17
- Postnummer: 4920 Søllested
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 4920 Søllested
hold da op det var en virkelig tankevækkende udsendelse. skræmmende hvor meget skade der sker dernede
- Thomas
- Foxface
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
Ja det var jo ikke lige frem de mest muntret øjeblikke man fik at se i det program, og det er desværre kun en micro lille del af det vi har set som sker.
Men må ærligt indrømme at jeg ikke havde specielt ondt af han "eks-fiskeren" det var jo ikke lige frem legetøj han kastede med.
Men håber godt nok at hun og alle de andre som er fortalere for et bedre og mere bærdygtigt milijø selv i de "fattige" lande.
Kan kun ærge mig gul og blå over at de smukke og tropiske farvande kun er omkring de skødesløse sjæle på denne jord.
Ved godt at vi her hjemme har en masse at kigge på under vandet, been there done that læs (er selv dykker). Og det kunne jo være mere spændende med lidt flere farver og mere varieret fauna i havene på vores breddegrader.
Følgende tekst er skrevet med en kæmpe stor potion ironi, da jeg selv går ind for en "grønnere" og mere bærdygtig verden at leve i.
Men varmere klima kunne måske sætte lidt skub i et mere tropiske farvand rundt omkring Danmarks kyster, det er måske en af sidegevinsterne ved at hovedeparten af jordens befolkning ikke gør sit for at nedbringe CO2 udledningen i tide, så det måske ender med at være for sent. Så kunne vi jo passe på alle de flotte fisk og koraller som de andre hoveder ikke kan finde ud af.
Men må ærligt indrømme at jeg ikke havde specielt ondt af han "eks-fiskeren" det var jo ikke lige frem legetøj han kastede med.
Men håber godt nok at hun og alle de andre som er fortalere for et bedre og mere bærdygtigt milijø selv i de "fattige" lande.
Kan kun ærge mig gul og blå over at de smukke og tropiske farvande kun er omkring de skødesløse sjæle på denne jord.
Ved godt at vi her hjemme har en masse at kigge på under vandet, been there done that læs (er selv dykker). Og det kunne jo være mere spændende med lidt flere farver og mere varieret fauna i havene på vores breddegrader.
Følgende tekst er skrevet med en kæmpe stor potion ironi, da jeg selv går ind for en "grønnere" og mere bærdygtig verden at leve i.
Men varmere klima kunne måske sætte lidt skub i et mere tropiske farvand rundt omkring Danmarks kyster, det er måske en af sidegevinsterne ved at hovedeparten af jordens befolkning ikke gør sit for at nedbringe CO2 udledningen i tide, så det måske ender med at være for sent. Så kunne vi jo passe på alle de flotte fisk og koraller som de andre hoveder ikke kan finde ud af.

Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
- Lars S
- Rev haj
- 19
- Kontakt:
ja, det er jo på vej, var der ikke noget med at der er vilde søheste ved England og i Themsen !!
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Brian C
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg havde desværre ikke mulighed for at se den, og opdagede det først da jeg sad i toget, er der nogen der har optaget det, eller ved om den bliver genudsendt eller om der andre steder man kan se den udsendelse
Lars S, jo der er fundet søheste i Themsen
Lars S, jo der er fundet søheste i Themsen
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Lars S
- Rev haj
- 19
- Kontakt:
Det ser ud som om at den kommer her :
http://www.dr.dk/NETTV/Naturen+Kalder/2 ... 203313.htm
Men linket virker pt. ikke !!
http://www.dr.dk/NETTV/Naturen+Kalder/2 ... 203313.htm
Men linket virker pt. ikke !!
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Brian C
- Rev haj
- 17
jeg kunne heller ikke få det fungere, men fandt ud af det bliver genudsendt den 27/2 klokken??
Mvh. Brian
-
- Kejser fisk
- 17
- Geografisk sted: Malmø
Hvis koral revet skulle komme til dk. Ja så bliver det ikke i vores leve tid
så det kan sq være det samme.
Tror også at de steder som vi høre om som ødelægger revet/jorden mange gange også er en disperat handling for at overleve. Skulle jeg vænde det om og det galt min overlevelse så ved jeg heler ikke om jeg når at tænke på miljøet.

Tror også at de steder som vi høre om som ødelægger revet/jorden mange gange også er en disperat handling for at overleve. Skulle jeg vænde det om og det galt min overlevelse så ved jeg heler ikke om jeg når at tænke på miljøet.
- Brian C
- Rev haj
- 17
nu nåede jeg ikke at se denne udsendelse, men jeg forsår godt hvad du mener Fif, men den holder bare ikke, for hvad sker der når du øderlægger dit levegrundlag... og der findes da flere "primitive" folkeslag somsagten kan finde ud af at lave en bæredygtig form for høst af naturen, det er sprængstoffer, gift, store trawl og lignende metoder ikkeFif skrev:Hvis koral revet skulle komme til dk. Ja så bliver det ikke i vores leve tidså det kan sq være det samme.
Mvh. Brian
-
- Kejser fisk
- 17
Helt sikkert jeg er enig med dig. Jeg mener bare at i nogen tilfælde kan disperation for os til ting vi ikke tænker over eller bliver ligeglad med. Tror ikke de fisker tænker på at de ødelægger naturn som sådan. Nu kommer jeg selv fra en fisker by i midelhavet, og for 20 år siden var der masser af fisk ved kysterne, i dag er der 50 % mindrer. Men folk skal leve og det gøre at der bliver taget andrer metoder i brug desværre.Brian C skrev:nu nåede jeg ikke at se denne udsendelse, men jeg forsår godt hvad du mener Fif, men den holder bare ikke, for hvad sker der når du øderlægger dit levegrundlag... og der findes da flere "primitive" folkeslag somsagten kan finde ud af at lave en bæredygtig form for høst af naturen, det er sprængstoffer, gift, store trawl og lignende metoder ikkeFif skrev:Hvis koral revet skulle komme til dk. Ja så bliver det ikke i vores leve tidså det kan sq være det samme.
Vi kan jo godt side her og slet ikke forstå det men vi sulter heler ikke.
Og det nytter ikke noget at drive fiskerne væk men der imod at gå ind og finde en løsning så alle kan leve. Men jeg tror ikke det er sådan det fungere, tror at man vil have dem væk og så bare være ligeglad om de for brød på bordet.
Det skal ikke forståes på den måde at jeg støtter fiskerne for det er ikke det jeg mener. Jeg mener at der skal findes en løsning på problemet. ( og så er der helt sikkert nogen fisker som bare bliver griske, dem har jeg en hel anden holdning til

-
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Vi skal ikke længere end danmark for at se lign. problemer, og jeg ved godt at det er lidt forsimplet!
De danske fiskere råber op over fiskekvoter! De ser på deres levebrød her og nu, og ikke at problemet med overfiskning forværer situationen.
De danske landmænds gylle og alt det andet de spreder på markerne, siver i grundvandet og løber i åerne. Dette medfører forringet drikkevand(og dermed nødvendigt at benytte RO til akvarierne
) og de danske farvande og fjorde lider af iltsvind som alt liv under vandet lider under!
Men jeg er helt enig i at der skal findes løsning på problermerne, både i Dk og på koralrevene. Det var sku da næsten til at tude over, når man ser +400 døde havskildpader som skal stå til pynt, hajfinner i bunkevis, og en lille sød klovn der bliver lammet af en af fiskernes bomber, som tillige smadrer alle koraller i nærheden.
De danske fiskere råber op over fiskekvoter! De ser på deres levebrød her og nu, og ikke at problemet med overfiskning forværer situationen.
De danske landmænds gylle og alt det andet de spreder på markerne, siver i grundvandet og løber i åerne. Dette medfører forringet drikkevand(og dermed nødvendigt at benytte RO til akvarierne

Men jeg er helt enig i at der skal findes løsning på problermerne, både i Dk og på koralrevene. Det var sku da næsten til at tude over, når man ser +400 døde havskildpader som skal stå til pynt, hajfinner i bunkevis, og en lille sød klovn der bliver lammet af en af fiskernes bomber, som tillige smadrer alle koraller i nærheden.
-
- Kejser fisk
- 17
Ja det var satme synd og skam med de havskildpader, og så er der enda køber til dem, det er sq fuckt upLasse skrev:Vi skal ikke længere end danmark for at se lign. problemer, og jeg ved godt at det er lidt forsimplet!
De danske landmænds gylle og alt det andet de spreder på markerne, siver i grundvandet og løber i åerne. Dette medfører forringet drikkevand(og dermed nødvendigt at benytte RO til akvarierne) og de danske farvande og fjorde lider af iltsvind som alt liv under vandet lider under!
Senest rettet af Fif fre 20. feb 2009 13:18, rettet i alt 1 gang.
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions: 101
- 17
- Geografisk sted: Varde
Lave suppe ud af kinesere til der næsten ikk er flere ? Men tror sgu ikke det smager godt..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
-
- Kejser fisk
- 17
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Hmmm, det er da et forsøg værd! Der er jo mange steder med hungernød i verden, arrrjjjjjHolst skrev:Lave suppe ud af kinesere til der næsten ikk er flere ? Men tror sgu ikke det smager godt..

- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions: 101
- 17
- Geografisk sted: Varde
Ehj spøg til side..
De skulle ihvertfald have en røvfuld med den dynamit de selv bruger.. Fandme synd for den flotte natur.
De skulle ihvertfald have en røvfuld med den dynamit de selv bruger.. Fandme synd for den flotte natur.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- Mickey86
- Palet kirurg
- 17
- Postnummer: 2300 København S
- Kontakt:
jo mere de bomber revet jo mindre mad for de på bordet i sidste ende jo... de skyder sig selv i foden
-
- Kejser fisk
- 17
Der tænkes her og nu og ikke frem.Mickey86 skrev:jo mere de bomber revet jo mindre mad for de på bordet i sidste ende jo... de skyder sig selv i foden
- Mickey86
- Palet kirurg
- 17
- Postnummer: 2300 København S
- Kontakt:
så må de forklare dem følgerne istedet for og bare jage dem væk og anholde...
- Thomas
- Foxface
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
Det var jo også de konsekvenser som hun prøvede at få dem til at indse og forstå og det havde da også lykkedes hende i nogle landsbyere, med at få dem til at lade være med at bruge det.
Mvh. Kia og Thomas