Opstart af Boyu 58 L
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
Opstart af Boyu 58 L
Hej--
Opstart af mit første saltvands akavie. Det blev et Boyu 58L m/10 kg levende sten, 4 kg levende sand, 47L osmosevand.
Opstart af mit første saltvands akavie. Det blev et Boyu 58L m/10 kg levende sten, 4 kg levende sand, 47L osmosevand.
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
Re: Opstart af Boyu 58 L
Tillykke med det 

Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
jep tillykke med det og
...... er det købt brugt eller nyt

- Reactions:
- 16
Jeg har købt det fra nyt,
Jeg vil prøve at tage billeder hver dag for at følge den udvikling der kommer.
Jeg vil prøve at tage billeder hver dag for at følge den udvikling der kommer.
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
Bliver spændende at være med til at følge

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Ja så kan jeg prøve at lægge et billede i på siden, måtte købe et nyt kamera......
billede er fra dag 4.
billede er fra dag 4.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
jeg må prøve mig lidt frem, så jeg kan tage nogle bedre billeder, det skal nok gå:-)
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2009
Hej Alle.
Er der nogen af jer der har modificeret jers boyu med eks andre powerheads, skummer eller andet, er selv ved at starte et op og ville gerne høre hvad i feks har gjort.
Er der nogen af jer der har modificeret jers boyu med eks andre powerheads, skummer eller andet, er selv ved at starte et op og ville gerne høre hvad i feks har gjort.
Venlig Hilsen Søren
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5762 Vester Skerninge
Hej
Jeg har tilføjet en tunze 6025 som absolut er perfekt til formålet da strålen spreder sig virker den ikke for kraftig.
den kan jeg varmt anbefale.
Venlig hilsen
Stig
Jeg har tilføjet en tunze 6025 som absolut er perfekt til formålet da strålen spreder sig virker den ikke for kraftig.
den kan jeg varmt anbefale.
Venlig hilsen
Stig
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Jeg syntes at jeg har problem med at den powerhead der sidder der i, ikke er kraftig nok så vandstanden i sumpen er højre end den i akvariet således at der er fyldt med microbobler i akvariet andre der har lignede problem.
Jeg regner med at jeg skal have skiftet den omtalte powerhead samt have en ekstra der i, der udover har jeg ikke så meget tiltro til den orginale skummer så der er jeg også ved at kigge lidt efter noget alternativt.
Jeg regner med at jeg skal have skiftet den omtalte powerhead samt have en ekstra der i, der udover har jeg ikke så meget tiltro til den orginale skummer så der er jeg også ved at kigge lidt efter noget alternativt.
Venlig Hilsen Søren
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej
Jeg venter på en pumpe til at sænke vandstanden i sumpen.. (Aquarium Systems New-Jet 600 (550 l/t.).. da overfladen i sumpen og akvariet er ens, ifølge akvariehandleren skulle det hjælpe, med den pumpe, men den er ikke på lager i nu...øv øv.
Jeg vil også prøve med en Cirkulations Pumpe i akvariet på senere tidspunkt...
hilsen Kaas
Jeg venter på en pumpe til at sænke vandstanden i sumpen.. (Aquarium Systems New-Jet 600 (550 l/t.).. da overfladen i sumpen og akvariet er ens, ifølge akvariehandleren skulle det hjælpe, med den pumpe, men den er ikke på lager i nu...øv øv.
hilsen Kaas
Senest rettet af kaas ons 28. jan 2009 23:38, rettet i alt 1 gang.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej er så et billede fra 5 dag...Der er begyndt at kommer grønne alger på de levendene sten,
så det er vel godt med det...
Hilsen Kaas
så det er vel godt med det...

Hilsen Kaas
Senest rettet af kaas ons 28. jan 2009 23:38, rettet i alt 1 gang.
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
ang skummer er ved at prøve en fra et boyd 128l og det ser ud til at det fungerer bedre justerer stadig lidt på den. 

Hej Kaas .... ser fint ud 
Med hensyn til cir. pumpe vil det være godt med en regulerbar pumpe da den orignal skummer er "lidt" følsom overfor vandstandshøjden
Så skal du have "rykket" mere vand udaf "sumpen" (bagi) skal du have en pumpe der levere mere end de 720 l/t som den der sidder i levere
Bare mit forslag .......
Mvh Jan A

Med hensyn til cir. pumpe vil det være godt med en regulerbar pumpe da den orignal skummer er "lidt" følsom overfor vandstandshøjden
Så skal du have "rykket" mere vand udaf "sumpen" (bagi) skal du have en pumpe der levere mere end de 720 l/t som den der sidder i levere
Bare mit forslag .......

Mvh Jan A
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej Jan.......
Tak for dit foreslag, regulerbar pumpe hvad kan du foreslå--?. Pumpen er købt som en del af en startpakke må se hvordan den virker----
el. må jeg jo købe en der er kraftigere.
Mvh Kaas
Tak for dit foreslag, regulerbar pumpe hvad kan du foreslå--?. Pumpen er købt som en del af en startpakke må se hvordan den virker----
el. må jeg jo købe en der er kraftigere.
Mvh Kaas
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
Flot sten opsætning .. nu mangler du bare det gror til med div ting
har du ikk lige lovligt meget bundlag i det

- Reactions:
- 16
Hej Kaas.kaas skrev:Hej
hilsen Kaas
Jeg ville da ikke tro at en pumpe på 550 l/t er nok

hvor har du fået den skummer fra og lad os da endelig høre hvordan den er.ang skummer er ved at prøve en fra et boyd 128l og det ser ud til at det fungerer bedre justerer stadig lidt på den.

andre forslag til skummer er jeg også meget intereseret i

Venlig Hilsen Søren
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
på det sidste billede ligner det strandsand du har i? det er det vel ikke
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej......
Pumpen vil jeg komme i sumpen der hvor der ledes vand ud....,,, så der kan komme mer tryk på der hvor vandet ledes ud fra sumpen...
Den skummer jeg har er den der følger med, det koger meget fra den,--- så der er vel ok.
Det er ikke strandsand jeg har i, det er en bla. af fint og groft,,levende sand.
Idag i akvariet ser jeg nogle små hvide dyr, så jeg har lige søgt her på saltvandsforum, så kom der fine resultater frem------ små hvide dyr menes at være pods, så jeg er helt rolig nu, havde jeg haft fisk i ville de spise dem.
Der er ellers kommet godt gang i den grønne alge, den gror fint på sten og er begyndt at komme ud i sandet,,,,,
men det er jo et stadie akvariet skal igennem
Mvh Kaas
Pumpen vil jeg komme i sumpen der hvor der ledes vand ud....,,, så der kan komme mer tryk på der hvor vandet ledes ud fra sumpen...
Den skummer jeg har er den der følger med, det koger meget fra den,--- så der er vel ok.
Det er ikke strandsand jeg har i, det er en bla. af fint og groft,,levende sand.
Idag i akvariet ser jeg nogle små hvide dyr, så jeg har lige søgt her på saltvandsforum, så kom der fine resultater frem------ små hvide dyr menes at være pods, så jeg er helt rolig nu, havde jeg haft fisk i ville de spise dem.
Der er ellers kommet godt gang i den grønne alge, den gror fint på sten og er begyndt at komme ud i sandet,,,,,
men det er jo et stadie akvariet skal igennem

Mvh Kaas
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
det fine hvor fint er det det kan give problemer!!der skal være en smugle cirk i bundlaget
Senest rettet af Johnny fre 30. jan 2009 09:41, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Du er velkommen til at kigge ud til mig hvis du har lyst til at se hvordan jeg har lavet det lidt om, den nye skummer skummer stadig tyndt, men er snart overbevidst om at det er fordi der ikke er så meget næring i vandet... Kan i hvert fald ikke sænke vandstanden ret meget mere...Akvarist.dk skrev:Jeg syntes at jeg har problem med at den powerhead der sidder der i, ikke er kraftig nok så vandstanden i sumpen er højre end den i akvariet således at der er fyldt med microbobler i akvariet andre der har lignede problem.
Du skriver bare en PB hvis du vil kigge forbi...
Senest rettet af martinknorr søn 8. feb 2009 22:41, rettet i alt 1 gang.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
Hej Kaas
Jeg vil anbefale en kraftigere pumpe som du forslår på omkring de 900 L/T
Jeg har pillet røret af udblæsningen , da jeg syntes det giver en bedre cirk. i tanken
Samt pillede jeg alt filter mat. udaf "sumpen" og smed en gang Zymbolit i , der hvor udblæsnings pumpen sidder, så kørte min skummer bedre.
Men du bør stadig have et ekstra powerhead i inde i tanken ,da pumpen ikke levere nok flow efter min mening.
Mvh Jan A
Jeg vil anbefale en kraftigere pumpe som du forslår på omkring de 900 L/T
Jeg har pillet røret af udblæsningen , da jeg syntes det giver en bedre cirk. i tanken
Samt pillede jeg alt filter mat. udaf "sumpen" og smed en gang Zymbolit i , der hvor udblæsnings pumpen sidder, så kørte min skummer bedre.
Men du bør stadig have et ekstra powerhead i inde i tanken ,da pumpen ikke levere nok flow efter min mening.
Mvh Jan A
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Her...........
Det sand jeg har i ligger kun ude om de levendene sten så det med tiden til sidst ligger over det hele,jeg går ud fra at snegle / rejer selv roder det rundt, jeg håber at det ikke er en fejl det jeg har gang i. Nu her lørdag skal jeg have fat i en fra www.akvarieudstyr.dk der er lige nogle spørgsmål jeg skal have på plads,,,,,,som sagt er jeg helt ny på saltvand.
Mvh. Kaas
Det sand jeg har i ligger kun ude om de levendene sten så det med tiden til sidst ligger over det hele,jeg går ud fra at snegle / rejer selv roder det rundt, jeg håber at det ikke er en fejl det jeg har gang i. Nu her lørdag skal jeg have fat i en fra www.akvarieudstyr.dk der er lige nogle spørgsmål jeg skal have på plads,,,,,,som sagt er jeg helt ny på saltvand.
Mvh. Kaas
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej.....
Jeg har stadigvæk ikke fået powerheard,der er i restordre, når jeg får den, bliver den prøvet,,, og hvis ikke jeg syntes at det kører ok, bliver der købt en powerheard 400-1200 L/T , og en lille cirkulation pumpe, til at skabe cirkulation inde og bag stenene, ellers køre akvariet efter planen syntes jeg, her er et billede fra 30-01-09
Jeg har stadigvæk ikke fået powerheard,der er i restordre, når jeg får den, bliver den prøvet,,, og hvis ikke jeg syntes at det kører ok, bliver der købt en powerheard 400-1200 L/T , og en lille cirkulation pumpe, til at skabe cirkulation inde og bag stenene, ellers køre akvariet efter planen syntes jeg, her er et billede fra 30-01-09

- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
skal nok vende tilbage ang skummeren men går stadig og indstiller på den men det ser ud til at den kører bedre end den gamle 

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej........
Spændene med den skummer du har gang i,,,,
jeg tror at min skummer kører som den skal??? skummer gør den da:-)
MVH kaas
Spændene med den skummer du har gang i,,,,
jeg tror at min skummer kører som den skal??? skummer gør den da:-)
MVH kaas
Senest rettet af kaas søn 8. feb 2009 21:59, rettet i alt 1 gang.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej ........
Så er jeg hjemme fra ferie, skummeren kører stadigvæk på fuld kraft og skummet er begyndt at blive lysebrunt og der er godt fedtet på skummerens låg, meg brunt alge er der også kommet,,, . Der bliver flere og flere pods men er det helt ok med det??? her er så et billede.....
Så er jeg hjemme fra ferie, skummeren kører stadigvæk på fuld kraft og skummet er begyndt at blive lysebrunt og der er godt fedtet på skummerens låg, meg brunt alge er der også kommet,,, . Der bliver flere og flere pods men er det helt ok med det??? her er så et billede.....
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
Hej ----
Så er det tid til et billede, der er nu kommet 5 snegle og 5 eramitkrebs i akvariet og de her spist alle de brune og grønne alger, så er der kommet skiveanemoner og nogle pylopper i,(kender ikke lige navnet på pylopperne.)
Så er det tid til et billede, der er nu kommet 5 snegle og 5 eramitkrebs i akvariet og de her spist alle de brune og grønne alger, så er der kommet skiveanemoner og nogle pylopper i,(kender ikke lige navnet på pylopperne.)
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Det ser da ud som om du har fået en god start
Det ser sku en del renere ud på de nye billeder
Husk opdateringer, som tiden går

Husk opdateringer, som tiden går