Så kom mit RSM250 Endelig

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
spdiving
Reactions:

Re: Så kom mit RSM250 Endelig

Indlæg af spdiving »

Hvad fint er der ved et RSM hvor man ikke kan holde temp nede under 30g og lortet larmer.

Jeg fatter ikke en brik af at de bliver ved med at sende et produkt på markedet der bare ikke fungere .. det er jo dyrt nok.

Håber i får løst jeres problemmer hurtigt.

Steen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

spdiving skrev:Hvad fint er der ved et RSM hvor man ikke kan holde temp nede under 30g og lortet larmer.

Jeg fatter ikke en brik af at de bliver ved med at sende et produkt på markedet der bare ikke fungere .. det er jo dyrt nok.

Håber i får løst jeres problemmer hurtigt.

Steen
Kunne ikke være mere enig :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København S.
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

det er pumperne der opvarmer vandet, har vi fundet ud af

jeg er i dialog med red sea, og vi er ved at prøve at finde en løsning

se eventuelt mere i min tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 4&start=30

mvh carsten
Biorb Life 60 Liter Marine
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

blackbox skrev:det er pumperne der opvarmer vandet, har vi fundet ud af

jeg er i dialog med red sea, og vi er ved at prøve at finde en løsning

se eventuelt mere i min tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 4&start=30

mvh carsten
Om det er pumper, eller varme fra låget, ændre bare ikke på at det er for dårligt at de lancere et nyt produkt der ikke er iorden :)

Vi kan jo her på siden allerede se at i er mindst 2 der har varme pumper i jeres 250'ere.. Det synes jeg ikke er acceptabelt for et akvarie der de fleste steder runder op i 9-10 lapper for at være komplet :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Jeg ville godt have et RSM250 hvis bare min lejlighed var større og jeg havde mit eget herre-værelse. Så ville det være fedt og ha til at stå i stuen
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted

Indlæg af Olsen »

Ja, det er rigtig ærgerligt med de varmeproblemer.
Hvordan er RSM 250 så i forhold til støj fra skummer og pumper?

Bare en tanke, men måske skulle man sammensætte et ganske godt "gør det selv" sæt for 10.000 kr. som kan konkurrere med RSM, som er væsentlig mere fleksibelt og som ikke har varmeproblemer. For at holde saltvand skal man være villig til at sætte sig lidt ind i tingene, uanset om det hedder RSM eller ej - så hvorfor ikke bare gå hele vejen og samle det hele selv.
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

jeg er ikke i tvivl om at man kunne bygge noget selv for samme pris, men jeg tror ikke man kan få den samme lækre finish, og med rundede kanter på glasset.

samtidig er der jo folk, der ikke gider alt det nørdede, med alle mulige tekniske finurligheder, sump, masse teknik i skabet, men som bare vil have et akvarie der er plug and play, og det er den gruppe som RSM henvender sig til.

og jeg er heller ikke i tvivl om at red sea nok skal få løst dette problem, det viser sig jo at det ikke er alle der har varmeproblemet, så det er nok bare en sending pumper der er defekte, eller noget andet, men det tror jeg løser sig snarest.

mvh Carsten
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Enig i at RSM henvender sig til nybegyndere og håber da også kun det bedste. For saltvand bør ikke være svært at sætte sig ind i, og der skal jo være noget for enhver. Min opfattelse af RSM 130, efter at have set det hos en kammerat er bare, at det langt fra er plug and play. Problemer med varme, problemer med støj, problemer med mikrobobler, problemer med timer som går i stykker, problerme med at holde de runde hjørner rene, problemer med for lidt cirkulation.
Håber at 250'eren eller 130D har rettet op på det. Desværre lyder det bare ikke sådan.
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

kan slet ikke genkende de problemer, udover selvfølgelig det med varmen, som nu er lokaliseret til at det er pumperne.

jeg har hverken problemer med mikrobobler, timer, støj eller for lidt cirkulation, og jeg synes det er nemt nok at holde de runde hjørner pæne, kører bare med magneteten et par gange ekstra der, så er det pænt

jeg synes ikke man kan sige at det kun er til nybegyndere, jeg har da haft 2 andre saltvandsakvarier i nogle år nu, men blev træt af alt den ekstra teknik der hang alle steder og så grimt ud, og ville have noget der også var pænt at se på, og der slår rsm´en ihvertfald mine tidligere akvarier, dermed ikke sagt at i andre ikke har nogle pæne akvarier, men i mit tilfælde var det det rigtige for mig.

med den korrespondance jeg har p.t med chefen for red sea, så tror jeg nok, man kan sige at de har væsentligt fokus på problemet og tager det meget seriøst dette problem

kan også ses her

http://www.reefsanctuary.com/forums/red ... g-hot.html

mvh Carsten
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Det er jo super godt at Red sea tager problemerne seriøst - håber de finder en løsning snarest.

De problemer jeg snakker om er udelukkende noget jeg har set på den første model "RSM 130". Om RSM 130D og RSM250 har de børnesygdomme ved jeg ikke. Men når du, blackbox, skriver at du ikke har oplevet problemer med dit 250 liters ud over varmeproblemer, så tegner det jo positivt.
Markus Ley
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: 3000 Helsingør

Indlæg af Markus Ley »

Har også lige fået mig et rsm250. mit akvarie står på stengulv, der er omkring 20 gr. i lokalet. Jeg har mega mange problemer med varmen og har allerede mistet et par koraller to klovnefisk og en gul kirurg:-( ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Det er super ærgeligt at skulle bruge så mange penge på et ellers lækkert akvarie som så ikke kan holde temperaturen.
Markus Ley
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: 3000 Helsingør

Indlæg af Markus Ley »

Markus
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af rimini »

Hej venner,

Hvordan kan I smide fisk i efter så kort tid ? Lad nu akvariet stå et stykke tid, som alle vi saltvandsnørder ved det skal ik' ? Uanset om vand osv er modnet, skal alting jo have sin tid, og netop i indkøringsperioden kan I jo finde ud af om der er noget i skal rette op på FØR i knalder fisk og koraller i.

Jeg fik mit RSM 250 i går, det har nu kørt 24 timer og jeg har endnu ikke kommet over 25.4 grader ... så måske det ikke er en generel fejl fra fabrikkens side. Jeg har købt en Boyo 75 der står klar hvis det bliver brug for det - det er en meromkostning på 1800 kr, så har man 10 kilo til akvariet kan man vel godt ofre de sidste 2 kilo også, så man er helt sikker på stabil vandtemperatur til sommer?

Anyway, som sagt ingen problemer med temperaturen her, støjniveauet er altså slet heller ikke højt efter min (og heller ikke efter konens mening). Akvariet står i en stue med 21-22 grader og 7 cm fra væggen. Generer slet ikke og er hamrende flot i finishen.

Jeg har iøvrigt monteret yderligere en Tunze Nanostream for at bryde overfladen, det kan også give varmen flere problemer med at etablere sig... så prøv evt. dette (eller flyt akvariet lidt ud fra væggen, hvis det står helt tæt op af).

Her er de første par pictures.

Billede
Billede

Mvh Peter
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

hej peter, det ser godt ud

håber da ikke jeg får brug for køler, da det koster cirka 2000 kroner om året mere i strøm

iøvrigt så er din køler da ikke stor nok i følge RSM skal den mindst værre på 1/6 HP og din er opgivet til 1/8 HP, ved ikke hvor meget det har at sige, men frygter den vil køre året rundt, med rimelige følger for din elregning.

mvh Carsten
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Hej Carsten,

Den skulle være fin nok til akvariet, men indtil videre har den faktisk bare stået stille, så det bliver kun i spidsbelastningstider på meget varme sommerdage hvor stuen bliver for lun, og hellere det end at et par af fiskene eller koraller dør right ;-)

Jeg vil løbende fortælle om chilleren overhovedet kommer i brug, pt ser det ud som om at temperaturen faktisk falder (gået fra 25.4 til 25.2 de sidste par timer hvor der har været fuld blæs på lyset).
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

rimini skrev:Hej Carsten,

Den skulle være fin nok til akvariet, men indtil videre har den faktisk bare stået stille, så det bliver kun i spidsbelastningstider på meget varme sommerdage hvor stuen bliver for lun, og hellere det end at et par af fiskene eller koraller dør right ;-)

Jeg vil løbende fortælle om chilleren overhovedet kommer i brug, pt ser det ud som om at temperaturen faktisk falder (gået fra 25.4 til 25.2 de sidste par timer hvor der har været fuld blæs på lyset).
Fiks dig en tråd selv, så vi kan se og høre noget mere til din balje istedet! :y :beer:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

hej peter

det lyder rigtigt godt med at du kan holde temperaturen nede, så er der håb for os andre, lagde du mærke til om klistermærkerne på dine pumper, var mærket med det rigtige pumpe-tal altså 2400lph for den ene og 1200lph for den anden?

mvh Carsten

og bliv endelig i tråden, eller skriv i min anden tråd "red sea max 250 tråden" ,så vi kan holde det overskueligt for andre at følge med.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Lad os fortsætte i RED SEA MAX 250 tråden ... der poster jeg vandtemperaturer og videre forløb ... lukker den her :-)
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

ok