Syg ZeoVit balje.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: Syg ZeoVit balje.
Ja, de røde Zoanthus'er er sgu lækre, bare en skam de står i den kemikalie brønd 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- Takker 

/Flemming,

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Det er nogle vilde farver, men det er lidt for mange forskellige koraller og lidt for voldsomme farver til min smag...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Tom Ekelund
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
Kroner mange hundrede ..
Simply beautiful

Simply beautiful
Det ville være rat at kunne få lidt fragtmenter af baljen..Jeg giver gerne lidt extra i de farver.
Steen
Steen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Som jeg kan læse er det ikke fuld zeovit balje ? Men at han bruge nogen komponenter derfra
tror også at det kamera han har tager ekstremt gode billeder
Men lækkert er det 
tror også at det kamera han har tager ekstremt gode billeder

- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- Nu kører du selv Zeo... Men er det nogen garranti for at de ville holde farven hos dig? (Forudsat selvfølgelig at han havde boet tættere påspdiving skrev:Det ville være rat at kunne få lidt fragtmenter af baljen..Jeg giver gerne lidt extra i de farver.
Steen

Er der desuden noget om snakken at det er vanskeligt, hvis man ikke kører Zeo; at overtage koraller/ fragmenter fra en Zeo balje?
/Flemming,

Det er svært at sige men lige umiddelbart ville der ikke ske noget med korallerne andet end farverne kan forsvinde hvis de ikke får den rigtige næring fra ZeoVit.William Jr skrev:- Nu kører du selv Zeo... Men er det nogen garranti for at de ville holde farven hos dig? (Forudsat selvfølgelig at han havde boet tættere påspdiving skrev:Det ville være rat at kunne få lidt fragtmenter af baljen..Jeg giver gerne lidt extra i de farver.
Steen)
Er der desuden noget om snakken at det er vanskeligt, hvis man ikke kører Zeo; at overtage koraller/ fragmenter fra en Zeo balje?
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
er der ikke nogle der har taget før og efter billeder af ZeoVit? det kunne jeg godt tænke mig at se!
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Lige såvel ville jeg gerne se Før og Efter flytning til akvarie uden ZEOvitBenjaminkn skrev:er der ikke nogle der har taget før og efter billeder af ZeoVit? det kunne jeg godt tænke mig at se!

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
De ser imponerende ud disse Zeobaljer, men Zeo alene gør det nu ikke. Har man problemer med at få tingene til at lykkes på normal vis tror jeg ikke at man bliver reddet af Zeovit.
Har man NO3 og PO4 problemer er Zeo tæt på at være et mirakelmiddel.
Har man et godt kørende og flot akvarium tror jeg man kan få det endnu bedre med Zeo.
Har man NO3 og PO4 problemer er Zeo tæt på at være et mirakelmiddel.
Har man et godt kørende og flot akvarium tror jeg man kan få det endnu bedre med Zeo.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Men jeg kunne godt tænke mig at vide helt konkret hvad ZEO indeholder, og gør?
For mig virker det som en bunke kemikalier jeg ikke selv ville være helt tryg ved - Netop pga. det er kemisk
For mig virker det som en bunke kemikalier jeg ikke selv ville være helt tryg ved - Netop pga. det er kemisk
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Hansen zeovit skaber et næringsfattig miljø. Og når al næringen er ude kan du tilsætte noget som fremhæver korallernes farver. Det var den korte version. Mange af stoffer kan man osse bruge uden zeovit.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Okay, det skal jeg aldrig køre medHvidtfeldt skrev:Hansen zeovit skaber et næringsfattig miljø. Og når al næringen er ude kan du tilsætte noget som fremhæver korallernes farver. Det var den korte version. Mange af stoffer kan man osse bruge uden zeovit.

Jeg har ingen interesse i at "tune" farverne på mine koraller med den slags

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Det man gør er faktisk bare at fjerne al næring og så give korallerne de "stoffer" de helst vil have. Ligesom Lord mike's akvarie sikkert er meget næringsfattigt, og vil næsten gerne vædde med at hvis han begyndte at putte nogen zeo ting ville han osse kunne få endnu federe farver frem. Og med zeovit spare du osse Nitrat filter, uv, ozon og fosfat filter
Men som sagt det er jo en smags sag (:

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
jeg har fået koraller fra zeo baljer, og min erfaring siger mig at nogle koraller vil ændre farve lidt andre meget. Kommer dog også an på hvordan ens eget system er, osv.spdiving skrev:Det er svært at sige men lige umiddelbart ville der ikke ske noget med korallerne andet end farverne kan forsvinde hvis de ikke får den rigtige næring fra ZeoVit.William Jr skrev:- Nu kører du selv Zeo... Men er det nogen garranti for at de ville holde farven hos dig? (Forudsat selvfølgelig at han havde boet tættere påspdiving skrev:Det ville være rat at kunne få lidt fragtmenter af baljen..Jeg giver gerne lidt extra i de farver.
Steen)
Steen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Tilgengæld går jeg mere ind for Nitratfilter, UV, Ozon og refugie med alger, end noget Kemisk jeg som forbruger intet aner om hvordan er strikket sammen. I mine øjne er det gift, siden det kan nedbryde alt, og ikke stamme fra naturen.Hvidtfeldt skrev:Det man gør er faktisk bare at fjerne al næring og så give korallerne de "stoffer" de helst vil have. Ligesom Lord mike's akvarie sikkert er meget næringsfattigt, og vil næsten gerne vædde med at hvis han begyndte at putte nogen zeo ting ville han osse kunne få endnu federe farver frem. Og med zeovit spare du osse Nitrat filter, uv, ozon og fosfat filter![]()
Det kan også være det bare er min uvidenhed, og mangel på interesse om emnet, der giver mig den mening, det skal jeg ikke kunne sige.
Indlægget her skal ikke starte en debat, om at jeg ikke ved om emnet osv - Nej det gør jeg ikke, og har ikke den store lyst til at undersøge nærmere. Jeg vil holde mig til at nedbryde næring i vandet så naturligt som muligt.
Men uden tvivl - Man kan da se nogen utroligt fede farver i det radioaktive vand

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Hvis du bare gad læse lidt om de Hansen så vil du hurtigt finde ud af hvordan det er strikket sammen, og slet ikke komme med de udtalelser som gift og radioaktivt vand.
Ved du fx hvad ozon er? DET er gift. UV er også en dræber. Der er intet i zeovit der er giftigt, det anvender nærmere naturlige processor.
Ved du fx hvad ozon er? DET er gift. UV er også en dræber. Der er intet i zeovit der er giftigt, det anvender nærmere naturlige processor.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg udtrykte faktisk højt og tydeligt at jeg er uvidende, og ikke har tænkt mig at sætte mig ind i det, grundet det er noget jeg ikke skal gøre brug af.thyme skrev:Hvis du bare gad læse lidt om de Hansen så vil du hurtigt finde ud af hvordan det er strikket sammen, og slet ikke komme med de udtalelser som gift og radioaktivt vand.
Jeg ved godt at Ozon er giftigt, men du kan ikke bilde mig ind at visse ting i ZEOvit ikke er giftigt for det det angriber.. Intet biologisk i verden kan i så små doser nedbryde så store mængder af det pågældende det nu angriber.
Og så slutter vi her. Vil som skrevet ikke starte en diskussion op omkring noget jeg intet aner om. Og det radioaktive var vidst mest bare en krydderet bemærkning

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Ja ok Hansen, men det er svært ikke at sige noget når du tydeligvis ikke aner hvad du snakker om, selvom du siger vi ikke må.
Og hvis du lige brugte 30min på at læse op omkring zeovit ville den sætning du lige har kommet med ikke nogen mening
Og hvis du lige brugte 30min på at læse op omkring zeovit ville den sætning du lige har kommet med ikke nogen mening
Intet biologisk i verden kan i så små doser nedbryde så store mængder af det pågældende det nu angriber.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jamen så kører de 7 verdens have fra nu af officielt med ZOEvit!thyme skrev:Ja ok Hansen, men det er svært ikke at sige noget når du tydeligvis ikke aner hvad du snakker om, selvom du siger vi ikke må.
Og hvis du lige brugte 30min på at læse op omkring zeovit ville den sætning du lige har kommet med ikke nogen meningIntet biologisk i verden kan i så små doser nedbryde så store mængder af det pågældende det nu angriber.

Og jeg melder mig ud.. Jeg har min holdning som jeg beholder helt for mig selv, og i andre har ret..

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
Derfor syntes jeg det er meget spøjst at du udtrykker dig så negativt om noget du indrømmer du intet ved omHan$en skrev:
Jeg udtrykte faktisk højt og tydeligt at jeg er uvidende, og ikke har tænkt mig at sætte mig ind i det, grundet det er noget jeg ikke skal gøre brug af.
Og så slutter vi her. Vil som skrevet ikke starte en diskussion op omkring noget jeg intet aner om. Og det radioaktive var vidst mest bare en krydderet bemærkning

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Udtrykte mig faktisk ikke negativt - Sådan skulle det ihvertfald ikke forståes..Bruno skrev:Derfor syntes jeg det er meget spøjst at du udtrykker dig så negativt om noget du indrømmer du intet ved omHan$en skrev:
Jeg udtrykte faktisk højt og tydeligt at jeg er uvidende, og ikke har tænkt mig at sætte mig ind i det, grundet det er noget jeg ikke skal gøre brug af.
Blot at jeg ikke tror på at det skulle være biologisk, uanset hvad. Det er blot min tro, og den er jeg heldigvis selv herre over. Om jeg så er helt gal på den - Jamen det klarer jeg nok

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
man kunne jo også bruge vsv
det er ikke kemi men virker han af det samme
Vil også lige sige at koraller trives jo bedst i god vand. Og hvis zeovit kan give dem det optimale levevilkår så er det jo det der er bedst for dem
Jeg tilføjer kemi i min balje ret tit men det kræves hvis min dyr/koraller skal trives.
Meget af det salt og andet vi bruger er jo også kemisk fremstillet, hvis man ikke vil bruge kemi kan man jo også bare lukke ned og starte et ekølogisk saltvands akvarium op og se hvorden det går ? eller lukke helt ned og melde sig ind i Greenpeace

Vil også lige sige at koraller trives jo bedst i god vand. Og hvis zeovit kan give dem det optimale levevilkår så er det jo det der er bedst for dem

Jeg tilføjer kemi i min balje ret tit men det kræves hvis min dyr/koraller skal trives.
Meget af det salt og andet vi bruger er jo også kemisk fremstillet, hvis man ikke vil bruge kemi kan man jo også bare lukke ned og starte et ekølogisk saltvands akvarium op og se hvorden det går ? eller lukke helt ned og melde sig ind i Greenpeace

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Hansen's arme er åbne for flere flade kommentarer! 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Han$en skrev:Hansen's arme er åbne for flere flade kommentarer!
hehe der komme nok lidt mere til dig

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Tjah, at tilsætte en blanding af destillerede, raffinerede og gærede produkter, er i mine øjne også Kemi, uanset om man vil det eller ej kommer man ikke uden om kemi på et eller andet planFif skrev:man kunne jo også bruge vsvdet er ikke kemi men virker han af det samme
![]()
jeg kan tildel godt følge Han$en et stykke af vejen, for ikke alt er efter min opfattelse, lige naturligt, især ikke de produkter der virker reducerende på Zooxanthellerne Stylo-pocci-glow og Zeospur
men jeg bruger da selv nogle af deres sporestof tilsætninger
Den med at overførsel af koraller fra Zeo til alm akvarier er problematisk skulle efter de udmeldinger jeg har hørt være god nok, jeg mener også Lord Mike har sagt det, men er i sikker og vil ikke beskylde ham for noget han ikke har gjort

men bortset fra det så synes jeg også at korallerne kan blive for farveladeagtige, og de behøver absolut ikke vise mere farve end dem man ser i Lord Mikes store fragmenttank

Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier