Sommerfuglefisk ??
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Sommerfuglefisk ??
Hejsa.
Er der nogen sommerfuglefisk, der ikke er så kendt for at gå på korallerne?
Jeg synes at de er super smukke...
Mvh Christian
Er der nogen sommerfuglefisk, der ikke er så kendt for at gå på korallerne?
Jeg synes at de er super smukke...
Mvh Christian
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: Sommerfuglefisk ??
Jeg har en Chelmon rostratus som har været i akvariet siden klovnfiskens fødselsdag. Indtil videre holder den næbbet fra mine koraller. Har dog ryddet mine levende sten i akvariet for små rørorme - Har heldigvis masser af rørorme på de sten der er i sumpen.. Så jeg byttede en af dem i akvariet med en fra sumpen. Så jeg håber den forsætter stilen og at jeg kan holde den fodret.. Det er sku en sjov fisk. Igår da jeg flyttede rundt farede den rundt om min hånd og plukkede hvad den kunne finde på stenene..
Men jeg har hørt blandede meldinger angående hvor tit de går på koraller - Chelmon rostratus skulle være en af de mindre slemme.. Hvis den går efter mine SPS så må den ud..
Men jeg har hørt blandede meldinger angående hvor tit de går på koraller - Chelmon rostratus skulle være en af de mindre slemme.. Hvis den går efter mine SPS så må den ud..
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Jeg har desværre ikke gode erfaringer med Chelmon Rostratus. Det er min yndlingsfisk, men jeg har ikke kunnet holde liv i de tre jeg har forsøgt mig med. De har ikke villet tage foder og har kun ganske få rørorme, så de var hurtigt væk. Det samme gjaldt desværre også for fisken. Prøvede med al muligt foder, også artemia i svamp osv...
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Jeg ved at flere har fået dem til at spise frostMusiker skrev:Jeg har en Chelmon rostratus som har været i akvariet siden klovnfiskens fødselsdag. Indtil videre holder den næbbet fra mine koraller. Har dog ryddet mine levende sten i akvariet for små rørorme - Har heldigvis masser af rørorme på de sten der er i sumpen.. Så jeg byttede en af dem i akvariet med en fra sumpen. Så jeg håber den forsætter stilen og at jeg kan holde den fodret.. Det er sku en sjov fisk. Igår da jeg flyttede rundt farede den rundt om min hånd og plukkede hvad den kunne finde på stenene..

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Træls.. Så er jeg glad for at jeg har set min spise frost og tørfoder. Ser ret sjovt ud.. Den tager foderet i vandet ved nærmest og suge det op når det kommer i nærheden af den.. Men jeg er lidt i tvivl om den får nok af det alene. Den virkede lidt for modig (sulten?) omkring mine hænder i går da jeg flyttede om på stensætningen. Så jeg forsætter med og lave sump sten bytte trickset så længe jeg kan holde en bestand af rørorme kørende i sumpen..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Tror nu nok den skal få rigeligt.. Kender en der har holdt en i et års tid nu på frost og flager, og den ser sund og rask udMusiker skrev:Træls.. Så er jeg glad for at jeg har set min spise frost og tørfoder. Ser ret sjovt ud.. Den tager foderet i vandet ved nærmest og suge det op når det kommer i nærheden af den.. Men jeg er lidt i tvivl om den får nok af det alene. Den virkede lidt for modig (sulten?) omkring mine hænder i går da jeg flyttede om på stensætningen. Så jeg forsætter med og lave sump sten bytte trickset så længe jeg kan holde en bestand af rørorme kørende i sumpen..

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Assumptions is the mother of all fuckupsHan$en skrev:Tror nu nok den skal få rigeligt.. Kender en der har holdt en i et års tid nu på frost og flager, og den ser sund og rask udMusiker skrev:Træls.. Så er jeg glad for at jeg har set min spise frost og tørfoder. Ser ret sjovt ud.. Den tager foderet i vandet ved nærmest og suge det op når det kommer i nærheden af den.. Men jeg er lidt i tvivl om den får nok af det alene. Den virkede lidt for modig (sulten?) omkring mine hænder i går da jeg flyttede om på stensætningen. Så jeg forsætter med og lave sump sten bytte trickset så længe jeg kan holde en bestand af rørorme kørende i sumpen..Den bliver dog også helt elektrisk når der er hænder i vandet, og bliver rykket på sten..

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
Chaetodon octofasciatus den havde jeg, den gik ikke på korallerne i den tid jeg havde den før den blev for stor.