flere fisk ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet

flere fisk ?

Indlæg af jjj »

jeg ville lige høre hvad i mener om dette

jeg har 325 l akv 1 gul kirug 2 klovne 6 anthias , jeg tænkte på om jeg kunne sætte flere fisk i akv er ikke fyldt med sten og koraller så jeg vil sige der er ok svømmeplads
:f2:
JSS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia

Re: flere fisk ?

Indlæg af JSS »

Det kommer jo an på hvilke fisk du har tænkt dig, og hvor mange kg sten du har og om de er indkørte ;)

Er dine værdier ok?
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af Fif »

nu er det ikke kun str. af akv. der skal afgøre det. Men af udstyr og om det kan følge med
Mvh fif

Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af sejeulki »

Ikke fyldt med sten? Som hovedregel: Jo flere sten, des flere fisk. Selvfølgelig afhænger antal fisk mest af alt af din belastning (antal fisk) sammenholdt med din biomasse (kg LS og kvaliteten af disse). Hvilken skummer har du? Hvor mange Liter er din skummer rated til? Hvor mange kg sten ca.? Hvad er din nitrat? Alle disse spørgsmål vil hjælpe med at kunne svare på dit spørgsmål. Anthias skal jo fodres jævnligt, hvorfor de belaster akvariet relativt meget trods deres lille størrelse... Hvis din skummer fx er rated til 1000 - din nitrat er 0 og du fx har 50 kg levende sten ville jeg sige at der godt kunne blive plads til 1-2 små fisk mere - men syntes lige du skal svare på mine spørgsmål inden dette kan vurderes ordentligt...
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

jeg har langsomt tilføjed 6 anthias (Pseudanthias squamipinnis) over de sidste 3 uger dette har jeg ikke kunne se på mine vandnærdier akv har kørt et par år men er blevet flytted et par gange så jeg vil sige det er indkørt jeg er ikke rigtig klar over hvor mange kg sten der er i men hvis jeg ligger alle sten i akv er det vel ca halv fyldt (har mange i sumpen)

havde tænkt lidt på en palet kirug regner med at investere i større akv inden for et års tid så hvis jeg får den som ungfisk burde det så ik kunne gå
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

skummer aqua-medic
Turboflotor 1000 Multi afskummer
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af sejeulki »

Jeg syntes det lyder fornuftigt - ville ihvertfald selv godt turde... Palet kirugen er en dejlig fisk - den vokser lidt hurtigere end andre fisk, men dette gør jo slet intet, hvis du på et tidspunkt skal have et større... Bare sørg for ikke at købe palet'en alt for stor (som du selv skriver), da det er en svømmeglad fisk.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg ville nok vente indtil alle anthis'erne har været i akvariet et godt stykke tid - Især hvis de var nyimportede.. Paletten får jo meget nemt pletter og hvis de andre fisk ikke er modstandsdygtige nok har du et problem. Derudover får du vished for at du kan holde dine næringsværdier under kontrol.

/Henrik
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

havde i hvertfald også tænkt mig et vente et par uger jeg har en anemone som jeg er lidt bekymred for overvejer at skille mig af med den før jeg køber paleten men der er også mange andre fisk der er intrasandte i må endelig komme med ider
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

mine anthiaser har været super nemme at køre ind de havde gået i klovfisken et stykke tid så de spiser fint både tør og frost det skulle også være nogle af de lidt mer nemme anthias
200902151510_157.jpg
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"