Hejsa
Jeg ville høre jer om erfaring med at binde/lime levende sten eller ej ved etablering af akvariet.
Personligt har jeg ikke brugt at binde eller lime i mine ferskvandsakvarier, men jeg kan se at flere har søgt anvendt lim osv. for at "sætte" sten sammen.
Levende sten - Binde eller lime
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg bruger intet, men andre bruger bla. strips. Men det kan anbefales at stenene står direkte på bunden da der er flere saltvandsfisk mm. der graver og hvis ikke stenene er placeret på bunden er der stor risk for at de vælter. Men man kan vel også lime den sammen med korallim, syntes dog det ville være en meget dyr løsning, det skal dog siges at jeg ikke har set sten være limet sammen før i andre akvarier.
Der er da andre som har lavet et stativ at bla, gamle mælke-kasser (Plast) som de placere ved bagruden og fastgør stenene med strips på disse.
Held og lykke med dit project.
Der er da andre som har lavet et stativ at bla, gamle mælke-kasser (Plast) som de placere ved bagruden og fastgør stenene med strips på disse.
Held og lykke med dit project.
Jeg har før prøvet at stripse stenene sammen. Det var nu mere fordi at jeg havde en masse mindre sten, som så blev noget mere solide, ved at man fik dem spændt sammen med flere sten.
I mit næste projekt, vil jeg prøve at stripse nogle mindre sten fast i toppen af akvariet, så man får lavet et mere grotteligende look i akvariet.
mvh
Esben
I mit næste projekt, vil jeg prøve at stripse nogle mindre sten fast i toppen af akvariet, så man får lavet et mere grotteligende look i akvariet.
mvh
Esben
Hejsa
Jo tak skal i have
jeg skal have hente sten i løbet af 10 dage og er ved at have alt jeg skal bruge til mit projekt. Det er jo ikke et stort akvarie men jeg vil lige starte et 250 først for at se om det er til eller ej 
Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk ikke har ret meget lyst til at stå og "fedte" med lim eller strips, jeg ville hellere smide dem i og så var det det (altså de skal stå så de ikke vælter).
Jo tak skal i have

Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk ikke har ret meget lyst til at stå og "fedte" med lim eller strips, jeg ville hellere smide dem i og så var det det (altså de skal stå så de ikke vælter).
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Også strips her ! Tog nogle tynde PVC rør og borede fuld af huller og stripsede så sten derpå.
Du kan nemt bore ekstra huller i stenene som det passer dig
Du kan nemt bore ekstra huller i stenene som det passer dig

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen