og den kære kejser den piller da lidt

Træls! Jeg har også altid kørt med 1.022@25C, men fik også det tip om at 1.022 var for lidt til koraller.. Så jeg lavede et enkelt vandskift (30Liter) med en højere salinitet (endte på 1.024 målt med flydevægt) og det var MEGET tydligt at korallerne ikke brød sig om det. Korallerne viste deres polypper langt mindre end normalt - Faktisk allerede lige efter vandskiftet. Så jeg hældte allerede samme aften noget af vandet af og erstattede det med osmosevand.. Så nu er jeg tilbage på 1.022 (målt med flydevægt ved 25C) og det er helt perfekt.. Efterfølgende har jeg fundet ud af at 1.022 er fint til koraller og mange faktisk bruger noget i det laug..ringsborg skrev:Så kom problemerne
den de saltmåler jeg brugte viser forkert en flydevægt som stabilt har vist 1,023 og det har jeg kørt med i 2 år. jeg får så at vide at det er for lidt til koraller og skulle hæve til 1,025 jeg heller mere salt i og kommer op på 1,024 men så begynder det at se mærkeligt ud stenkoraller bliver sveden og blødkoraller smelter jeg køber så et refractometer og den viser så 1,034
Ja men de fylder jo også kun 33k så du kan jo lave dem 3xstørre uden problem.ringsborg skrev:er der ikke noget med de ikke må være stører end 100 k
så det går ud over kvaliteten