Er det normalt ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Mr Q
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør

Er det normalt ?

Indlæg af Mr Q »

Hej
akvariet har kørt i en uges tid nu med der ingen tegn på noget alger. Går der normalt længere tid før der begynder at komme noget.
Da det er mit første salt vands akvarie vil jeg lige hører jeres mening ang. riffkeramik som jeg har fået med i købet, den er kommet i sammen med 20kg ls.
riffkeramiken fylder næsten det halve af akvariet. er det ok eller er det bedst jeg erstatter den med 20kg ls til

akvariet er på 260l mål H*D*B 65*50*80

Har en deltec aph 525 jeg vil lige hører. Ud røret/retur til sumpen der sidder på siden af skummeren lige før kuglehane skal der være helt fyldt op med vand eller hvad. vandet kommer lidt af gang, synes skummeren bøvser af og til. Er det normalt det er sådan. Skummeren fodres af en aquabee på 1000l/t

saliteten er er 1.025 er det ok ved 25 grader

:be: :be:
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Er det normalt ?

Indlæg af Brian »

Mr Q skrev:Hej
akvariet har kørt i en uges tid nu med der ingen tegn på noget alger. Går der normalt længere tid før der begynder at komme noget.
Da det er mit første salt vands akvarie vil jeg lige hører jeres mening ang. riffkeramik som jeg har fået med i købet, den er kommet i sammen med 20kg ls.
riffkeramiken fylder næsten det halve af akvariet. er det ok eller er det bedst jeg erstatter den med 20kg ls til
Hvis stenene kommer fra andet kørende akvarie er det meget muligt der aldrig rigtig kommer nogen stor alge opblomstring, men der vil typisk komme lidt. Men der kan nemt gå en 2-3 uger inden det tager fart.
Reefkeramikken er vel ok, sådan rent dekorations mæssigt, men kan være kilde til fosfat i vandet hvis den er ny - men det kan jo også være en gammel da du skriver du har fået den med(brugt?)?
Mr Q skrev:akvariet er på 260l mål H*D*B 65*50*80
Det er da en fin start ;)
Mr Q skrev:Har en deltec aph 525 jeg vil lige hører. Ud røret/retur til sumpen der sidder på siden af skummeren lige før kuglehane skal der være helt fyldt op med vand eller hvad. vandet kommer lidt af gang, synes skummeren bøvser af og til. Er det normalt det er sådan. Skummeren fodres af en aquabee på 1000l/t
Du skal holde vandstanden i skummeren lige under den sorte plastik krave, dette gør du ved at lukke af på kuglehanen. Skummer føde pumpen kan du evt spare ved at lade dit overløb føde din skummer direkte via lidt pvc rør.
Mr Q skrev:saliteten er er 1.025 er det ok ved 25 grader
Ville nok satse på 1.023 stykker.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"