Er det en snegl eller...
- nesnej
- Rev haj
- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Er det en snegl eller...
Jeg har fået denne lille fyr sammen med en koral, og jeg ved ikke hvad det er for en. Den bevæger sig rundt i akvariet, men har dog været stationær på det samme sted i 4 dage. Den er cirka 2 centimeter i diameter.
Er det en fætter der skal ud af akvariet eller må den godt være der?
Er det en fætter der skal ud af akvariet eller må den godt være der?
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- -Bagger-
- Dragefisk
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7400 Herning
Re: Er det en snegl eller...
hrmm det ligner da en lille fin anemone af en slags, det ville da være synd og skam at smide den ud 

Open mind for a different view..
-
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
den skal ud hurtigt. Jeg er sikker på det er en pest anamone, den er brun med hvide knapper.
- nesnej
- Rev haj
- 16
- Kontakt:
Den er lidt svær at farvebedømme, men jeg vil mene den har hvide "knapper" og et grønligt center. - Hvad er en pestanemone, og hvis det er sådan en, hvordan fjerner jeg den ordentligt?
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Palet kirurg
- 16
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aabenraa
Det tror jeg også det er.... ud med den.Fif skrev:den skal ud hurtigt. Jeg er sikker på det er en pest anamone, den er brun med hvide knapper.
-
- Kejser fisk
- 17
En pest anemone er en der spreder sig og brænder din andre dyr/koraller. Jeg var forbi en gut i sverige og jeg lyver ikke hvis han havde tæt på 20.000 i sit 700 L de var over alt selv på ledninger til hans cirkulation. Han har opgivet at fjerne dem og han er ved at sælge alt hvad der ikke er pestanemoner på, så har han tænkt sig at lade akv. stå i lang tid uden lys i håb om at slå dem ihjæl
Du kan fjerne den let med Joes Juice. Koster ca 100 kr. så har du til en anden gang også. Og det skader ingen ting andet end anemone og glas rose. Ingen cirkulation ryst flasken sug det op i den medfølgende sprøjet , og sprøjt en lille smule juice i midten på den og den er færdig. Tænd cirkulation igen efter 2-3 min. Så er det prblem løst.
Her er et par billeder jeg tog med min mobil hos ham. det er bare på en af de mange sten der var.
Dem her er de grønne af dem, der findes lidt forskellige af dem, jeg havde og ser en engang imlellem i mit akv. som er brune med hvid knapper, jeg er ved at være fri for dem. Men ser da en engang imellem så for den noget juice.
Du kan fjerne den let med Joes Juice. Koster ca 100 kr. så har du til en anden gang også. Og det skader ingen ting andet end anemone og glas rose. Ingen cirkulation ryst flasken sug det op i den medfølgende sprøjet , og sprøjt en lille smule juice i midten på den og den er færdig. Tænd cirkulation igen efter 2-3 min. Så er det prblem løst.
Her er et par billeder jeg tog med min mobil hos ham. det er bare på en af de mange sten der var.
Dem her er de grønne af dem, der findes lidt forskellige af dem, jeg havde og ser en engang imlellem i mit akv. som er brune med hvid knapper, jeg er ved at være fri for dem. Men ser da en engang imellem så for den noget juice.
- nesnej
- Rev haj
- 16
- Kontakt:
Jeg tror jeg skal fjerne den, eller dem for jeg har lige observeret en lille en mere. Men hvad er Joes Juice? Kan det købes i f.eks. Klovnfisken?
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Kejser fisk
- 17
Det er en væske som intages af de pestdyr og så er der gift i som de så dør af. (ikke skadligt for akv.) du skal sefl. bruge det med måde, læs brugsanvisning når du køber det, men det er lige til.
ja det har de helt sikkert men ellers har decocean 100 % og han har åben tirsdag
ja det har de helt sikkert men ellers har decocean 100 % og han har åben tirsdag
Senest rettet af Fif søn 8. feb 2009 20:42, rettet i alt 1 gang.
- nesnej
- Rev haj
- 16
- Kontakt:
Tak for hjælpen til alle. Pestanemonens dage er talte.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Han$en
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Hvis du kan få en af dem op, vil jeg faktisk gerne tage en af dem.. Har et lille bitte akvarie med en psykopat af en Eremit, der kan få sig sådan nogen.. Den æder demnesnej skrev:Tak for hjælpen til alle. Pestanemonens dage er talte.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- nesnej
- Rev haj
- 16
- Kontakt:
Du skal være så velkommen til at få den, hvis du selv kan få den ud af min balje. Send mig en mail så vi kan aftale nærmere.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen