Imens jeg venter

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Imens jeg venter

Indlæg af Tom Ekelund »

Ja imens jeg venter på mine akvarier til min reol så er der noget der summer i mit hoved ang. opsætning og indhold.
Skal der et par sten og evt lidt sand i så det ser lidt naturlig ud både for fiskene og mig.
Det skal på sigt være en opdrædts reol.

Hvad mener i om det ???
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
18
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: Imens jeg venter

Indlæg af iceMD »

kig på hvad du vil opdrætte og deres behov:) fx en nemo vil gerne havde en anemone, mens andre fisk gerne vil kunne gemme sig i huler eller sandbund, og andre gerne vil have massere svømmeplads:D husk at få fat i noget natte belysning med måndesintervald, der er mange fisk ynglecyclus afhinge i:)
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Hyldager »

Tom Ekelund skrev:Ja imens jeg venter på mine akvarier til min reol så er der noget der summer i mit hoved ang. opsætning og indhold.
Skal der et par sten og evt lidt sand i så det ser lidt naturlig ud både for fiskene og mig.

Hvad mener i om det ???
Har du lidt mere info omkring din reol? Hvad du har gjort af overvejelser og valgt af generel opsætning osv. Har nemlig selv overvejet det.
iceMD skrev:kig på hvad du vil opdrætte og deres behov:) fx en nemo vil gerne havde en anemone, mens andre fisk gerne vil kunne gemme sig i huler eller sandbund, og andre gerne vil have massere svømmeplads:D husk at få fat i noget natte belysning med måndesintervald, der er mange fisk ynglecyclus afhinge i:)
Med månedsinterval i? Det har jeg aldrig hørt om før. Kan man få det? :D
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
18

Indlæg af iceMD »

Jah:) så følger lyset en interval på en 28 dage:D kig nærmere på det billede hvor de tester det:) http://www.fish-street.com/advance_360_ ... _moonlight
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af Tom Ekelund »

Hyldager skrev:
Tom Ekelund skrev:Ja imens jeg venter på mine akvarier til min reol så er der noget der summer i mit hoved ang. opsætning og indhold.

Hvad mener i om det ???
Har du lidt mere info omkring din reol? Hvad du har gjort af overvejelser og valgt af generel opsætning osv. Har nemlig selv overvejet det.
iceMD skrev:kig på hvad du vil opdrætte og deres behov:) fx en nemo vil gerne havde en anemone, mens andre fisk gerne vil kunne gemme sig i huler eller sandbund, og andre gerne vil have massere svømmeplads:D husk at få fat i noget natte belysning med måndesintervald, der er mange fisk ynglecyclus afhinge i:)
Med månedsinterval i? Det har jeg aldrig hørt om før. Kan man få det? :D
Der vil blive et lavet tilsvarende og med 3 akvarier.
Har tænkt mig at købe nogle blå lysdioder og lodde sammen med en telefon omformer.
Fiskene i første omgang vil være Kardinaler af div. arter har iøjeblikket 4 arter.
Vedhæftede filer
billed lånt af T-Svendborg
billed lånt af T-Svendborg
reol.jpg (3.58 KiB) Vist 1042 gange
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
18

Indlæg af iceMD »

Blå dioder er ikke nok :naughty: du skal havde den interval med ellers vil fiskene nok ikke komme ind i deres cyclus:) dette er ikke fordi at fiskene ikke kan gøre det uden, men der er bestemt større sandsynlighed for at de gør det med den interval:D
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af Tom Ekelund »

iceMD skrev:Blå dioder er ikke nok :naughty: du skal havde den interval med ellers vil fiskene nok ikke komme ind i deres cyclus:) dette er ikke fordi at fiskene ikke kan gøre det uden, men der er bestemt større sandsynlighed for at de gør det med den interval:D
Mine Pterapogon kauderni har da ellers haft nok med lave æg/unger med blå led så indtil videre har de da haft held med det..
mvh. Tom

Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af Tom Ekelund »

Forresten så går mine Apogon margaritophorus også med skuffe på i det store akvarie men der for meget uro til at det blir til noget .
mvh. Tom

Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Hyldager »

Tom Ekelund skrev:Der vil blive et lavet tilsvarende og med 3 akvarier.
Har tænkt mig at købe nogle blå lysdioder og lodde sammen med en telefon omformer.
Fiskene i første omgang vil være Kardinaler af div. arter har iøjeblikket 4 arter.
Så et til sump, og to over til fisk? Eller 3 til fisk og et sump? Hvordan laver du reolen?
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af Tom Ekelund »

Hyldager skrev:
Tom Ekelund skrev:Der vil blive et lavet tilsvarende og med 3 akvarier.
Så et til sump, og to over til fisk? Eller 3 til fisk og et sump? Hvordan laver du reolen?
1 til sump
3 til fisk
Tilgang vil være i højre side retur i venstre i det øverste
Afgang i højre side i miderste
Afgang i venstre i det nederste og ned i sumpen
Håber det er svar nok ellers kom igen :GO
Senest rettet af Tom Ekelund søn 8. feb 2009 17:58, rettet i alt 1 gang.
mvh. Tom

Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
18

Indlæg af iceMD »

Skriver jo også at det kan lade sig gøre men at der nok er højere sansyndlighed for det når der er interval:) det kan self. også skyldes lige netop den mængde lys du har fået ud af dit led lys der gør det:)
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17

Indlæg af Tom Ekelund »

iceMD skrev:Skriver jo også at det kan lade sig gøre men at der nok er højere sansyndlighed for det når der er interval:) det kan self. også skyldes lige netop den mængde lys du har fået ud af dit led lys der gør det:)
Jeg glæder mig ihverfald til at komme igang når mine akvarier kommer.
mvh. Tom

Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"