Handsker til akvariebrug??
- christiantt
- Rev haj
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
-
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2009
Re: Handsker til akvariebrug??
lange?
Jeg bruger bare almindelige engangs handsker, man kan købe i fx matas. Æske med stk i.
Jeg bruger bare almindelige engangs handsker, man kan købe i fx matas. Æske med stk i.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Jeg har bare et par tynde arb hansker som er købt i et byggemarked. Skal dog have nogen der er tykkere da mine klovne laver bide mærker igennem dem jeg har

Mvh Michael
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Hehe. dumme dyr 
tror måske du skal ud til en der har med noget landbrug at gøre eller en dyrelæge?

tror måske du skal ud til en der har med noget landbrug at gøre eller en dyrelæge?
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- christiantt
- Rev haj
- 18
Jeg har set en akvarieside engang hvor man kunne få hansker der gik over albuerne. Jeg mener at det var en tysk, men jeg kan ikke finde den igen.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Geografisk sted: Århus
Jeg er frisk på et par svejse hansker hvis det er det der skal tilHvidtfeldt skrev:Hehe. dumme dyr

Ja man bliver overrasket over de små dyr.... eller den store af dem er nok 9cm, så det er en voksen klovn
Mvh Michael
- manio
- Dragefisk
- 17
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
Hvad med de handsker dyrelæger bruger når de tjekker at køer er med kalve
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
- thyme
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
- Tom Ekelund
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Jo for det meste, med mindre jeg ved jeg skal rodde med nogen sten eller andet der kan være noget "farligt" på.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- thyme
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Hvem har pb ?
Jeg bruger ikke handsker, tror stadig det er de færrester der bruger dem.
Jeg bruger ikke handsker, tror stadig det er de færrester der bruger dem.
- Olsen
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Har også en pakke med engangs handsker. Tror der er ca. 100 stk. i æsken.
Nogen der ved om det talkum der er på indersiden er skadeligt for akvariet? Det er ikke meget der er, men noget må der næsten være, for der kommer noget hvidt ud når man har haft armen begravet i vand.
Nogen der ved om det talkum der er på indersiden er skadeligt for akvariet? Det er ikke meget der er, men noget må der næsten være, for der kommer noget hvidt ud når man har haft armen begravet i vand.
- christiantt
- Rev haj
- 18
Jeg plejer heller ikke at bruge hansker. Men for 3 dage siden blev jeg lam i min højre side af hovedet, og ved stadig ikke hvad der kan være skyld i det.
Jeg har aldrig haft problemer med at røre ved anemoner og euphyllia, men det kan da godt være at jeg har fået en infektion pga. jeg har fået noget gift ind via et sår.
Jeg har aldrig haft problemer med at røre ved anemoner og euphyllia, men det kan da godt være at jeg har fået en infektion pga. jeg har fået noget gift ind via et sår.
-
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
ku da godt være man lige skal overveje at have nogen når man skal rode lidt mere end bare at stikke klør fem ned.
- Brian C
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Det med handsker kommer vist helt af sig selv første gang man stifter nærmere bekendskab med en fireworm, de skulle efter sigende ikke være særlig rare at røre ved
jeg bruger de sorte gummihandsker fra byggemarkederne, og smækker et par elastikker rundt om dem, så der ikke kommer så meget vand ned i dem
jeg bruger de sorte gummihandsker fra byggemarkederne, og smækker et par elastikker rundt om dem, så der ikke kommer så meget vand ned i dem
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De dyrelæge hadsker er ikke anvendlige til akvarier. De er for tynde og for dårligt lavet.
Plasten er den samme som skraldeposer. Jeg har også nogle lange meget kraftige handsker til akvariet, men de er næsten ikke til at bruge, da de er så tykke at jeg ikke kan tage rigtigt fat om korallerne.
En af konens veninder, sagde hvad så med sådan nogle lange latex handsker som fetish folket bruger. De koster en formue men skulle være af så god kvalitet latex, at de ikke revner når man tager dem på.
Men kan ikke rigtigt forestille mig rode i akvariet med enten sorte eller røde lange latex handsker på.
Plasten er den samme som skraldeposer. Jeg har også nogle lange meget kraftige handsker til akvariet, men de er næsten ikke til at bruge, da de er så tykke at jeg ikke kan tage rigtigt fat om korallerne.
En af konens veninder, sagde hvad så med sådan nogle lange latex handsker som fetish folket bruger. De koster en formue men skulle være af så god kvalitet latex, at de ikke revner når man tager dem på.
Men kan ikke rigtigt forestille mig rode i akvariet med enten sorte eller røde lange latex handsker på.

- Brian C
- Rev haj
- 17
Carsten skrev:De dyrelæge hadsker er ikke anvendlige til akvarier. De er for tynde og for dårligt lavet.
årh jo Carsten de ville sq klæ dig

Mvh. Brian
- Lars M
- Rev haj
- Reactions: 1
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
Nu skal vi vist snart have linket til Mads fingertråd.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Brian C
- Rev haj
- 17
øhh fingertråd, du kan da ikke komme her og love noget uden at ligge det link op så vi kan seLars M skrev:Nu skal vi vist snart have linket til Mads fingertråd.

Mvh. Brian
- Peters1
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Har nu kigget gud ved hvor mange sider igennem uden at kunne finde den omtalte tråd desværre...
For lige at vende tilbage til emnet, lavede tunze så ikke også nogle "lange" handsker? Men kunne forestille mig at man også fik lov til at betale for skidtet
Selv har jeg aldrig brugt handsker og har 7 9 13 ikke ramt noget ubehageligt endnu
For lige at vende tilbage til emnet, lavede tunze så ikke også nogle "lange" handsker? Men kunne forestille mig at man også fik lov til at betale for skidtet

Selv har jeg aldrig brugt handsker og har 7 9 13 ikke ramt noget ubehageligt endnu

Brian C skrev:øhh fingertråd, du kan da ikke komme her og love noget uden at ligge det link op så vi kan seLars M skrev:Nu skal vi vist snart have linket til Mads fingertråd.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Brian C
- Rev haj
- 17
jeg har en enkelt gang haft fat i noget der var ubehageligt, hvad det var ved jeg ikke for jeg slap stenen ret hurtigt da det gjorde avs i mine fingre, det sved lidt efterfølgende men ellers ikke noget at snakke om, har også hørt om en enkelt gut (Esben) på Saltvandssiden der fjernede nogle røde alger med de bare fingre, det endte med sår og hud der faldt af
Mvh. Brian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Og jeg har fået noget eksem på lige de fingere som jeg typisk bruger til at tage ting i akvariet med. Og lægen har været hele registeret igennem for at finde en salve som kan tage det, men indtil videre unden det store held
- nbd
- Rev haj
- Reactions: 47
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Hvis jeg skal flytte på levende sten, bruger jeg hansker - bare for en sikkerheds skyld. Valget faldt på de billige rengøringshansker fra Bilka. Jeg har klippet manchetten af (den bliver fuld af vand), så de kun lige dækker til håndleddet. Så er fingre og håndflader beskyttet mod fireworms etc.
Niels
Niels
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions: 349
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Hva søren Carsten, så står vi lige der. Jeg har også voldsom eksem på højre hånd, finger 1,3,5. Har også prøvet div. cremer og er nu nået til gruppe 3 steroid uden effekt. Pisse træls for at sige det på godt jysk. Kan slet ikke tåle maling osv. i øjeblikket.Carsten skrev:Og jeg har fået noget eksem på lige de fingere som jeg typisk bruger til at tage ting i akvariet med. Og lægen har været hele registeret igennem for at finde en salve som kan tage det, men indtil videre unden det store held
Mener selv det er en kombi af akvariehåndtering uden hansker og en heftig undervandsjagtsæson i efteråret m. masser af dyk og fiskerens.
Men jeg søger også de perfekt handsker..
SPS : Stability provides succes
- Johnny
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
jeg har aldrig brugt handsker har kun fået lidt kløe hist og pist på underarmene men sjælent
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- solberg
- Rev Rokke
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
det lyder sgu da ikke godt christian. Har du været ved lægen? Det kunne da godt være at man skulle til at bruge handsker...christiantt skrev:Jeg plejer heller ikke at bruge hansker. Men for 3 dage siden blev jeg lam i min højre side af hovedet, og ved stadig ikke hvad der kan være skyld i det.
Jeg ville dog fortrække handsker uden talkum. Man kan få dem uden nogen form for pulver...
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

- Johnny
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
de er nermest umulige at få på med minder man har børne størrelsesolberg skrev:det lyder sgu da ikke godt christian. Har du været ved lægen? Det kunne da godt være at man skulle til at bruge handsker...christiantt skrev:Jeg plejer heller ikke at bruge hansker. Men for 3 dage siden blev jeg lam i min højre side af hovedet, og ved stadig ikke hvad der kan være skyld i det.
Jeg ville dog fortrække handsker uden talkum. Man kan få dem uden nogen form for pulver...
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- christiantt
- Rev haj
- 18
Det skal lige siges at jeg har været ved lægen og har læst en del om det på nettet.
Jeg har fået en infektion ved nerven inde i mit øre, som gør at jeg ikke kan bruge ansigtsmusklerne i højre side af hovedet. Det kan komme af forskellige ting, og forsvinder af sig selv igen.
Ofte finder lægerne ikke ud af hvad der præcis er skyld i det, så man må gå i det uvisse med det
Jeg har fået en infektion ved nerven inde i mit øre, som gør at jeg ikke kan bruge ansigtsmusklerne i højre side af hovedet. Det kan komme af forskellige ting, og forsvinder af sig selv igen.
Ofte finder lægerne ikke ud af hvad der præcis er skyld i det, så man må gå i det uvisse med det