Jeg har kørt med Rowaphos og ECOphos begge jernbaseret men jeg døjede dog med en del grønalger og jeg har en blå
acropora, der nærmest blev grøn pga jernindholdet i vandet, den er ved at antage mere normale farver igen
og da de jernbaserede medier, bl.a ifølge Ted fra Bioted marine afgiver en smule jern til vandet og det skulle være rigtig godt for grønalger har jeg valgt at prøve det alubaserede Biophos 3, og det virker til at være effektivt man skal skiftes lidt oftere, i mit tilfælde ca hver 4 uge, men det er billigere og mængden er ikke nær så stor
der skal dog holdes øje med afgangsvandet fra filteret, da det skulle kunne lække phosfat tilbage i vandet, når det er mættet, jeg har dog fundet et tilsvarende produkt ved aquafair.de, til en noget anden pris, så det bliver derfra jeg køber det næste gang
der er også enkelte der mener at det skulle kunne lække aluminium ud i vandet ved højere PH værdier, jeg mener det er over 8,6, men da jeg holder min lige omkring 8,1-8,2 burde det ikke være et problem