ZEOvit
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
ZEOvit
Er det værd at bruge penge på?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: ZEOvit
Kan man ikke svare enkelt på... Det virker, men det er der også så meget andet der gør...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
giver det de der helt sindsyge farver som man ikke engang ser i naturen?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Kan det gøre, men det kan alle mulige andre metoder også - Korallen-Zucht laver nogle gode tilsætningsstoffer (føler jeg) som faktisk også kan bruges i andre ultra lavnærings systemer (ULNS) - Men der er sikkert også tilsætningsstoffer fra andre fabrikanter som kan bruges til og justere farverne med - Fælles for dem alle er at det udelukkende er akvaristens dygtighed med den valgte metode som giver resultatet.. Altså, det gælder om at vælge en metode som man føler man kan få check på og hvor metoden passer ind i den daglige rutine..Benjaminkn skrev:giver det de der helt sindsyge farver som man ikke engang ser i naturen?
Zeovit kræver at man skifter vand hver uge og dosere næsten hver dag.. For mig er det bare hyggeligt, på samme måde som at fodre sine fisk.. Men hvis man ikke er god til og følge en daglig doseringsplan og mest vigtigt få lavet de ugentlige vandskift.. Skal man overveje at benytte andre metoder...
At få flotte farver frem på SPS koraller kræver følgende:
- Meget lavt indhold af næring i vandet.
- Super stabile og gode vandparametre..
- Have det helt rigtige lys (og ret meget af det) - Alt efter lyset vil korallerne se mere eller mindre farvestrålende ud. Så en koral der ser helt selvlysende ud i et akvarie kan være bleg og kedelig i et andet.. Selvom begge akvarier har 400W lys over.
- En rigtig god føling med hvad der booster og begrænser farverne (Hvad gør man for at få grønne farver frem, etc) og en evne til at tilsætte disse stoffer i de rigtige mængder..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
En ting man kan sige uden forbehold er at man stort set slipper for at tænke på Nitrat og fosfat når man bruger grundmodellen og for mig er det den vigtigste grund til at bruge Zeovit. Derudover er jeg enig med Musiker...hverken Zeovit eller noget andet system,for den sags skyld, giver succes hvis man er en dårlig akvarist...der findes ingen genvej.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Jeg starter osse med ZEOvit meget snart. Men om det virker ved jeg ikke noget om.
Men du er velkommen til at få en lille rundtur når det er sat op
Men du er velkommen til at få en lille rundtur når det er sat op

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
tak tak det vil jeg gerne