Tid til en lille update.
Nu er PH værdien på de baggrunde jeg har lavet faldet til 8.05. Derfor er vi snart ved at være henne på de 7.50 i PH værdi som hanevandet har. Så nu kan jeg snart få limet dem på overløbet og komme igang med at få fyldt vand i baljen.
I "sump området" mangler jeg stadigvæk lidt teknik. Returpumpen fra Red Dragon skulle være lige på trapperne og jeg besluttede mig for at anskaffe mig en ATI skummer. Oprindeligt en model 200, men jeg fandt en fin pris på en lettere brugt model 250 som jeg gerne skulle modtage med bus fra det jyske her i starten af næste uge (jeg skal lige have betalt for den jo - godt lønnen kommer her om et par dage).
Indretningen af selve akvariet bliver nogenlunde således (hvis jeg kan bygge det efter planen):
Så af teknik ser det sådanne ud:
Red Dragon 6000 Retur pumpe
ATI 250 Skummer
250W Lumearc Mini
2x39W Arcadia T5 lys
39W UV lys
IKS med PH, Temp, Niveau og 2 stk strømskinner
Blæsere til lyskassen
Lille lampe til lys til Refugie delen med DSB
Turbelle® stream Kit TS24 , 2 x Powerhead, 12000 L/t incl. Multicontroller, inkl. magnetholder
Diverse Tunze Nano Stream efter behov (regner med at det max bliver 3)
Tekniklisten kan ændres sig lidt, men har efterhånden få sat mig fast på det meste. Det har stor betydning, da alt indretningen bliver lavet efter dette, dog med så meget fleksibilitet som muligt, således at der let kan tilføjes en kalkreaktor eller lignende efter behov.
Hilsen
HerrO