Jeg er ny her på citet og inde for saltvand, jeg er ved at starte mit først saltvandsakvarie op sådan et Boyu 58L plug and play der her kørt i ca en uge nu, de sidste 4 dage med levenede sten da jeg kom hjem fra arbejde af i går var temperaturen hævet fra 25 grader til 31 grader, jeg har ikke helt fundet sønderen i nu men tror at det er den powerhead der følger med som skaber en masse friktions varme den er blevet koblet fra og nu må vi se når at jeg kommer hjem om det temperaturen er steget igen eller om jeg hade ret, i et forsøg på at sænke temperaturen satte jeg en iltsten der i og dette fik mig til at tænke

1. om bakterie floren på levende sten i saltvand vokser bedre/hurtiger vis at den får meget ilt lige som i ferskvand.
2. om bakterie floren på levende sten i saltvand vokser bedre/hurtiger vis den får en højretemperatur og i så fald hvor skal den ligge henne.
3. skal bakterie floren på levende sten i saltvand have lys for at udvikle sig eller udvikler den sig bedre/hurtiger vis at den får lys. jeg har dækket mit akvarie ned i et forsøg på at undgå alger her i opstartsfasen men kan det blive et problem.
håber at der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig med mit problem på forhånd tak