Red Sea Max 250

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Martin Heller
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 2860 Søborg

Red Sea Max 250

Indlæg af Martin Heller »

Jeg overvejer at starte et saltvandsakvarie og har kig på Red Sea Max 250 akvariet <http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=48474>. Jeg kan se her på siden og andre steder på nettet, at foregængeren havde problemer med både støj og en ringe skummer. Er der nogen, der har erfaringer med de nye versioner af Red Sea Max akvarierne?

Er det overhovedet en god idé at starte med sådan en samlet pakkeløsning? Eller er man som ny saltvandsakvarist bedre stillet ved at købe akvaium og teknik for sig? Jeg påregner at have akvariet stående i min stue, og det er derfor af betydning at støjniveauet er til at holde ud samt at selve akvariet og møblet også er pænt at se på.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Red Sea Max 250

Indlæg af thyme »

Der er ingen der har fået akvariet hjem i stuen endnu, den er så ny. Så det ved man ikke. Men mon ikke de har taget kritikken til sig.

Jeg er til "sammel selv" så får man hvad man vil ha. RSM løsninger er udemærkede og flotte, men de har deres begrænsninger.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København S.
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

umiddelbart støjer mit ikke særligt meget, man kan svagt høre blæserne i låget, men skummeren kan jeg slet ikke høre, men det har også kun kørt 2 timer lige nu
Biorb Life 60 Liter Marine
Martin Heller
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Martin Heller »

thyme skrev:Der er ingen der har fået akvariet hjem i stuen endnu, den er så ny. Så det ved man ikke. Men mon ikke de har taget kritikken til sig.
Det vil jeg da håbe, for selv om foregængeren ser ud til at være meget populær, så er der meget skriveri rundt om på nettet om problemer med især støj, bobler og en for dårlig skummer.
thyme skrev: Jeg er til "sammel selv" så får man hvad man vil ha. RSM løsninger er udemærkede og flotte, men de har deres begrænsninger.
Det er bare lige med at finde ud af, hvad man skal have:-) Jeg har haft ferskvandsakvarier i mange år, men er mere eller mindre på bar bund mht. saltvand. Så jeg må jo starte et sted, og mine evner for selvbyg står ikke mål med mine forventninger til akvariemøblets udseende...
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Kan helt klart anbefale at starte med et RSM. Gjorde selv det samme. Det udviklede sig dog hurtigt efter jeg havde fået smag for salt vand :D
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"