Skummer problemer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16
Postnummer: 9500 Hobro

Skummer problemer

Indlæg af Vpo91 »

Jeg kan ikke få min skummer til at virke rigtigt i mit RSM 130. Vandstanden i skummeren er 1 cm fra koppen og der kommer ikke noget brunt skum. Forhandleren siger, at jeg skal slukke for den ene cirkulationspumpe, men så falder cirkulationen jo i akvariet.
Jeg har skåret 2/3 af den sorte svamp for at mindske modstanden, men det hjælper ikke. Akvariet er under opstart og indeholder kun afgassede levende sten, levende sand, lidt brunalger og mange grøne alger, kan det være fordi, der ikke er proteiner i vandet? eller hvad kan jeg gøre?
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Skummer problemer

Indlæg af thyme »

Hvor lang tid har skummeren kørt?

Detkan godt tage nogen dage for den at komme igang
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16

Indlæg af Vpo91 »

Ja, men det har kørt i 17 dage, bør der ikke ske noget? eller er jeg bar for utålmodig?
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hvilken forhandler siger at man skal lukke for en cirkulationspumpe for at den skummer ? Det udsagn lyder mystisk ?
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16

Indlæg af Vpo91 »

Øh, jeg har da ikke lyst til at hænge forhandleren ud her, men han sagde det var meget almindeligt, når man havde et RSM 130. Vist nok fordi pumperne, pumper mere vand ud, end der kan komme ind.
Jeg har prøvet at lade risten stå helt åbent, så virker skummeren bedre, men desværre kan den så ikke trække overfladevandet ind og der bliver film på vandoverfladen.
Opstart 3/1 2009
RedDevil
Reactions:

Indlæg af RedDevil »

hmm med mindre du har en model RMS jeg ikke kender så mener jeg at din skummer leverer 1500 l/t og dine cirk. pumper lev 2 x 550 l/t

Har selv lige startet RMS 13O op min skummer kørere fint , men jeg har heller intet filter mat. i .

Mvh Jan A
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"