Invitation til største saltvandsevent til dato -ny udm. s.21

Forum for generel snak omkring saltvand.
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Invitation til største saltvandsevent til dato - ny udm. s.1

Indlæg af Hyldager »

Hvad vil forhandlerne have med? Er det primært teknik og udstyr? Eller vil de også have koraller og levende med?
Jeg ville da gerne selv se flere forhandlere samlet, men kan godt forstå hvis nogen melder fra. Det er jo en stor opgave at slæbe evt. akvarier osv med for en enkelt dag. Og hvis det kun er teknik, vil de fleste jo alligevel have de samme ting med. Derudover er det vel ikke alle forretningerne der har stort nok personalestab til at kunne have folk både på en messe og i forretningen?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Kunne man ikke prøve at henvende sig direkte til alle forhandlerne? Tænkte bare på om de mon havde fået tilstrækkelig info her fra tråden til at de vil sige ja til at deltage. Det kunne jo være de havde nogle uafklarede spørgsmål, eller at de ikke lige vidste at der kommer 300 personer med penge på lommen?
Hvordan gør man i Tyskland? Måske vi kan lære noget derfra, bare i mini-format?
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Hyldager »

hvis du læser hele tråden, så har der vidst været skrivelser ude til alle forhandlere inden denne tråd blev lavet.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Olsen skrev:Kunne man ikke prøve at henvende sig direkte til alle forhandlerne? Tænkte bare på om de mon havde fået tilstrækkelig info her fra tråden til at de vil sige ja til at deltage. Det kunne jo være de havde nogle uafklarede spørgsmål, eller at de ikke lige vidste at der kommer 300 personer med penge på lommen?
Hvordan gør man i Tyskland? Måske vi kan lære noget derfra, bare i mini-format?
Der er naturligvis blevet sendt materiale til de forskellige forhandlere, men desværre uden videre respons!

Hyldager, som der også står på hjemmesiden, vil der både være teknik og levende i forhandlerstanden.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Hyldager »

mads-fisk skrev:Hyldager, som der også står på hjemmesiden, vil der både være teknik og levende i forhandlerstanden.
Super, glæder mig :GO
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Vænge »

Jeg synes da bare at folk skal skubbe lidt til forhandlerne ude i landet :)

Bare lige spørge til hvorvidt de kommer og få en lille snak....det kan da ikke skade ;) Jeg håber da i hvert fald at der er lidt flere der viser ansigt...det kunne være hyggeligt!
BioLife
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Amager

Indlæg af BioLife »

Det er da spændende at Skov- og Naturstyrelsen kommer. Så er der mulighed for at få svar på alle de spørgsmål folk herinde på saltvandsforum.dk har omkring CITES samt Skov og Naturstyrelsens administration af import af koraller.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Jeg har da selv tænkt mig at deltage, da jeg synes godt om initiativet
men jeg kan godt forstå at nogle forhandlere springer fra, der jo en del forhandlere der er hvad jeg vil kalde hobby forhandlere, med én ansat nemlig ejeren, og så kan jeg godt forstå at vedkommende ikke magte at stille op med en stand
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Geografisk sted: Ørestaden

Indlæg af HerrO »

Et lille opråd :-)

Jeg syntes vi alle hver især skulle sende en mail til vores lokale fiskepusher og så skrive at vi vil opfordre og forvente at se dem på messen. Så kan man vel håbe at nogle af dem forstår en hentydning :-)

Jeg har allerede sendt en mail om dette. Så hvis flere gør det vil det helt sikkert have en effekt....

/HerrO
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

BioLife skrev:Det er da spændende at Skov- og Naturstyrelsen kommer. Så er der mulighed for at få svar på alle de spørgsmål folk herinde på saltvandsforum.dk har omkring CITES samt Skov og Naturstyrelsens administration af import af koraller.

Så er det jo da bare at håbe at den/dem der kommer ved noget om sagen, eller om det er en erhverspraktikant.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

For mit vedkomne behøver forhandlerne sku ikke have mere end en kande termokaffe og et par stole med..
De eneste forhandlere jeg har mødt "face to face" er Dem i klovnfisken, Joachim fra petsupply, Carsten fra Decocean, Planteimporten og Akvarieudstyr..

Produkterne er selvfølgelig sjove og se live.. Jeg er sikker på at folk gerne vil se en Vortech kører i en bajle med vand. Måske lytte til hvor lidt/meget en BK skummer larmer osv.. Men en stor del af det vil også bare være det at sætte ansigt på nogle af de folk som vi sikkert er mange der har handlet ved over nettet uden nogensinde at have mødt dem..

Alene derfor mener jeg at det vil være SUPER hvis forhandlerne mødte op til denne her enestående chance for at vise deres ansigt og få en snak med os anonyme internetkunder..

/henrik
Nano75
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 5750 Ringe
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Nano75 »

mads-fisk skrev:
Nano75 skrev:Jeg kan nu ikke se at det vil være så meget federe bare fordi det bliver afholdt i Odense Congres Center i forhold til et andet billigere lokale...
Jeg vil nok mere mene at det kommer til at se meget tomt ud i et så stort lokale, da det ikke ser ud til at det sker ret meget mere en de foredrag.
Det er meget trist at det ikke er flere butikker der gider at deltage, og det gør det jo ikke ligefrem federe at det bliver afholdt i et kæmpelokale.
Vi må bare håbe at det er flere butikker der melder sig til, for uden dem, bliver det sgu lidt tamt også selvom det er et par spændende foredrag.
:dizzy:
Ved du hvilket et af lokalerne jeg har lejet?
Ved du hvilke stande der kommer?

I orden du ikke gider deltage, men med den mangel på konstruktivitet dine indlæg indtil nu har udvist, har jeg svært ved at se, hvad du ønsker at opnå!
Ja jeg ved godt hvad for lokaler du har lejet...du har selv fortalt mig det :rolleyes:
Jeg har ikke sagt at jeg ikke kommer...ved ikke helt hvor du får det fra...?
Mangel på konstruktivitet...Tja måske, men har du prøvet at kontakte grossister? Red Sea? Aqua Medic osv osv? Hvis du kontakter dem, vil de helt sikkert kontakte den danske grossist de bruger og lave en aftale med dem...

Prøv at svare ordentligt Mads...jeg synes du laver et stort stykke arbejde, men jeg tvivler på at det er nok, når det ikke er andet en foredrag at komme efter. Fint at du har kontakt til nogle flere forhandlere der vil have en stand på messen...Thats the way :Peace:
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Vænge »

-> Nano75

Hvis du har læst hele indlægget igennem ville du kunne se at den kritik du sætter frem HAR været oppe - ingen grund til at gentage det der er skrevet...

Synes Mads svarer ganske glimrende og jeg har stor tiltro til at han har kontaktet mere end bare de danske forhandlere - han har trods alt været i saltvands "gamet" i flere år end de fleste herinde ;)
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Indlæg af Lasse »

Kanon ide med et akvarie hvor de besøgende selv kan sælge fragmenter fra, men kan desvære kun selv medbringe xenia ligesom 100vis andre :(

Ved ikke om følgende forslag er for selvindlysende, men jeg gider ikke stå ved et akvarie med mine 5 små xenia fragmenter til 20 kr. stykket, og gå glip af fordrag osv når jeg nu har betalt for indgang.

Hvis man kunne finde et par personer der kan stå for håndteringen af salget, kunne ejeren af nogle fragmenter sætter den ønskede salgspris på/ved + evt. beskrivelse af krav til lys osv. (til os der ikke er koral eksperter endnu). Herved klares håndtering og salg af personerne på standen, og ejeren kan så besøge de andre stande og høre fordrag imens. Senere på dagen kan ejeren afhente penge eller ikke solgt fragmenter.

Hvorfor ikke udvide dette med div. akvrieudstyr, så man kan få ryddet ud i det gamle udstyr, akvarier osv. Hvorfor skal alt handel af brugt udstyr foregå over internettet, hvor man ikke kan se og røre udstyret? Dette kan vel trække en masse til, jeg kunne ihvertfald bruge en del tid på at finde brugbart brugt udstyr?

Ved dette fungerer andre steder med brugte ting, hvor salgshuset modtager 5-10% af salgsprisen. Dvs. en slags auktion, bare med fast pris bestemt af ejeren.

Det vil naturligis være nødvendigt at man kan få sat tingene til side til afhentning senere på dagen.
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Lasse skrev:Kanon ide med et akvarie hvor de besøgende selv kan sælge fragmenter fra, men kan desvære kun selv medbringe xenia ligesom 100vis andre :(

Ved ikke om følgende forslag er for selvindlysende, men jeg gider ikke stå ved et akvarie med mine 5 små xenia fragmenter til 20 kr. stykket, og gå glip af fordrag osv når jeg nu har betalt for indgang.

Hvis man kunne finde et par personer der kan stå for håndteringen af salget, kunne ejeren af nogle fragmenter sætter den ønskede salgspris på/ved + evt. beskrivelse af krav til lys osv. (til os der ikke er koral eksperter endnu). Herved klares håndtering og salg af personerne på standen, og ejeren kan så besøge de andre stande og høre fordrag imens. Senere på dagen kan ejeren afhente penge eller ikke solgt fragmenter.

Hvorfor ikke udvide dette med div. akvrieudstyr, så man kan få ryddet ud i det gamle udstyr, akvarier osv. Hvorfor skal alt handel af brugt udstyr foregå over internettet, hvor man ikke kan se og røre udstyret? Dette kan vel trække en masse til, jeg kunne ihvertfald bruge en del tid på at finde brugbart brugt udstyr?

Ved dette fungerer andre steder med brugte ting, hvor salgshuset modtager 5-10% af salgsprisen. Dvs. en slags auktion, bare med fast pris bestemt af ejeren.

Det vil naturligis være nødvendigt at man kan få sat tingene til side til afhentning senere på dagen.
Jeg mener også at Mads havde en tankeo m at lave et bord hvor man kunne indlevere udstyr som man måtte have i overskud. Som man så evt kunne få solgt på den måde.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Der kommer i hvert fald en stand med mulighed for salg af brugt udstyr. Jeg har også hele tiden tænkt på at lave et akvarium, hvor man kunne sælge sine fragmenter. Dog ønsker jeg gerne at få lidt feedback på hvem, der rent faktisk tager fragmenter med, for jeg gider ikke sætte en balje op, hvor der ender med at stå 5 xeniafrags ;)
Men send mig en pb. eller mail, hvis I tager fragmenter med, og kommer vi op på en ordentlig portion, skal jeg gerne få sat et akvarium op.

Næste problem har naturligvis været pasning af stand. Enten skal der findes et par "vedhæng", der på dagen gider at stå i skiftehold ved standen. Ellers skal det laves i en eller anden form for selvbetjening.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Og så har endnu to forhandlere tilmeldt sig til at lave en stand sammen. Petsupply og Akvarius vil repræsentere det jydske, en stor tak til dem for opbakning.

Husk forresten at tilmelde jer inden d. 5.!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Re: Invitation til største saltvandsevent til dato -ny udm. s.14

Indlæg af Brian C »

Mads, først vil jeg lige sige, at det er fedt, at der er kommet flere forhandlere på listen
men jeg har lige et enkelt spørgsmål, nu skal vi jo tilmelde os og betale på forhånd, for at kunne se om messen i det hele taget bliver til noget, det regner jeg selvfølgelig med at den gør :)

MEN, hvis det nu mod forventning ikke bliver tilfældet, hvordan vil proceduren så være med hensyn til allerede indbetalte beløb?
Mvh. Brian
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Brian C skrev:MEN, hvis det nu mod forventning ikke bliver tilfældet, hvordan vil proceduren så være med hensyn til allerede indbetalte beløb?
Se: http://www.dsm2009.dk/side3.html
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Hvad med Klaus fra Koiimport, er han spurgt. Han har lige hjulpet mig 2 x på 2 uger med finurlige pvc-løsninger til teknikrummet og han har ikke langt. Han kunne sikkert sælge MASSER af PVC sådan en dag.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Brian << den eneste, der risikerer at miste penge på dette projekt, er mig.
nielsk skrev:Hvad med Klaus fra Koiimport, er han spurgt. Han har lige hjulpet mig 2 x på 2 uger med finurlige pvc-løsninger til teknikrummet og han har ikke langt. Han kunne sikkert sælge MASSER af PVC sådan en dag.
Jeg har ikke spurgt Koiimport, men har de lyst til at lave en stand på messen, hvor de kan fremvise noget interessant, er de naturligvis velkomne.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

mads-fisk skrev:Brian << den eneste, der risikerer at miste penge på dette projekt, er mig.
ok så vil jeg da se at få tilmeldt mig, har da også valgt at droppe en 60 års fødselsdag for at komme
Mvh. Brian
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

mads-fisk skrev:Og så har endnu to forhandlere tilmeldt sig til at lave en stand sammen. Petsupply og Akvarius vil repræsentere det jydske, en stor tak til dem for opbakning.
Det var da fedt !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

mads-fisk skrev:Og så har endnu to forhandlere tilmeldt sig til at lave en stand sammen. Petsupply og Akvarius vil repræsentere det jydske, en stor tak til dem for opbakning.
Jeg vil også skynde mig at sige at det lyder super snügt med flere forhandlere. Det går virkeligt den rigtige vej. Jeg håber så at alle får meldt sig til således at der også kommer en del besøgende. Det vil jo klart også være med til at gøre ens samlede oplevelse størrere :GO

Keep up the good work - og vi ses om snart i Odense.

/HerrO
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

HerrO skrev:
Jeg håber så at alle får meldt sig til således at der også kommer en del besøgende. Det vil jo klart også være med til at gøre ens samlede oplevelse størrere :GO

/HerrO
Ja og det er skam også nødvendigt, hvis der overhovedet skal blive nogen oplevelse ;)
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jep meld jer til... Kan kun gå for langsomt, hehe..
Håber da at flere saltvandsforhandlere melder sig - Som nævnt tidligere, mener jeg det er en oplagt mulighed for webbutikkerne især at møde deres kunder, andet end gennem email og pr tlf.
Jeg vil fremover prøve på og koncentrere mine indkøb af grej på nettet ved de shops som har været med til messen - Når butikkerne viser "nosser" og melder sig til sådan et event her. .Så vil jeg langt hellere støtte dem!

Henrik
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg har idag valgt at "misbruge" sidens store kartotek af mail adresser og derved informeret alle brugere om denne event.....

Så skulle der hvertfald være en del som er informeret !!!!
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Brian skrev:Jeg har idag valgt at "misbruge" sidens store kartotek af mail adresser og derved informeret alle brugere om denne event.....

Det tror jeg var en god ide. Så alle for det afvide. Det er jo ikk alle der sidder her inde og læser hver dag.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Brian skrev:Jeg har idag valgt at "misbruge" sidens store kartotek af mail adresser og derved informeret alle brugere om denne event.....

Det ville da være super!
For nu skal folk altså til at få tilmeldt sig, hvis det hele skal lade sig gøre.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

mads-fisk skrev:For nu skal folk altså til at få tilmeldt sig, hvis det hele skal lade sig gøre.
Kunne du ikke komme med en status om hvor mange der mangler at tilmelde sig før det kan lade sig gøre. Hvis det er enkelte eller vi snakker 100-vis.

Det kan jo være at man kan lokke andre med, men hvis det er 100-vis der mangler skal der nok en anelse andre metoder til for at nå det på 1½ uges tid.

/HerrO
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"