Hvidbryst kirug længe leve
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Hvidbryst kirug længe leve
Kunne godt tænke mig lige at høre om hvor mange der købte en i går og om de ikke vil skrive om hvordan de klare sig ?
Nu ved jeg at de er ret svære og kunne godt tænke mig at der blev skrevet lidt om hvordan de forskellige der har en, har haft succes med dem. Og til de nye der købte en i går / i nat om hvad de har gjort / gør.
Tager den foder ?
Har de fået prikker?
Ser den sund ud
Er den død ?
Jeg har ikke set min tag fode endtil vider. Men ser ud til at den hygger sig og den har fået lidt tæsk af de andre kiruger jeg har men ikke at den har fået skrammer af det eller at den skjuler sig. Den svømmer rundt (endtil vider)
Nu ved jeg at de er ret svære og kunne godt tænke mig at der blev skrevet lidt om hvordan de forskellige der har en, har haft succes med dem. Og til de nye der købte en i går / i nat om hvad de har gjort / gør.
Tager den foder ?
Har de fået prikker?
Ser den sund ud
Er den død ?
Jeg har ikke set min tag fode endtil vider. Men ser ud til at den hygger sig og den har fået lidt tæsk af de andre kiruger jeg har men ikke at den har fået skrammer af det eller at den skjuler sig. Den svømmer rundt (endtil vider)
Re: Hvidbryst kirug længe leve
For næsten et år siden købte jeg en inde hos plante importen og tøsen solgte mig den for 250 kr haha.
Det første halve år så jeg den ikke spise .. men den gik og nippede i mine Lev.sten og så ikke sulten ud. Men nu spiser den alt og jagter mine små paleter
Steen
Det første halve år så jeg den ikke spise .. men den gik og nippede i mine Lev.sten og så ikke sulten ud. Men nu spiser den alt og jagter mine små paleter

Steen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Ok hvis du er træt af den så skal jeg da gerne hjælpe dig af med denspdiving skrev:For næsten et år siden købte jeg en inde hos plante importen og tøsen solgte mig den for 250 kr haha.
Det første halve år så jeg den ikke spise .. men den gik og nippede i mine Lev.sten og så ikke sulten ud. Men nu spiser den alt og jagter mine små paleter![]()
Steen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Ja du siger bare til hvis den er for irreterne at have gående så har jeg da 1000l den kan lege konge ispdiving skrev:For næsten et år siden købte jeg en inde hos plante importen og tøsen solgte mig den for 250 kr haha.
Det første halve år så jeg den ikke spise .. men den gik og nippede i mine Lev.sten og så ikke sulten ud. Men nu spiser den alt og jagter mine små paleter![]()
Steen

Mvh Thue
He He .. den bliver aldrig solgt så heller have den jagter de andre lidt.
Mine palter skal nok klare den de går 3 sammen på 4-5 cm og de har heller aldrig haft pletter og spiser godt. Når de bliver jagtede gemmer de sig i korallerne og er ikke bange for at komme ud igen. Lidt sjovt at se.
Da jeg fik den kørte jeg med UV + Ozon og akvariet havde kørt i CA. 1 1/2 år
Jeg havde heller ikke så mange fisk i baljen da jeg fik den på samme størlse tror jeg havde 3 stk og ellers bare nogle små.
Den blev ikke jagtede af de andre da den kom i derfor tror jeg også at den har haft rigig gode cancer for at overleve.
Den har heller aldrig haft pletter. Da jeg købte den gik den sammen med en anden hvor den jagtede den som en gal og hende i planten blev med at fange den svage og prøvede flere gange at sige det var den jeg skulle tage. Men desvære gik den ikke med mig.
Steen
Mine palter skal nok klare den de går 3 sammen på 4-5 cm og de har heller aldrig haft pletter og spiser godt. Når de bliver jagtede gemmer de sig i korallerne og er ikke bange for at komme ud igen. Lidt sjovt at se.
Da jeg fik den kørte jeg med UV + Ozon og akvariet havde kørt i CA. 1 1/2 år
Jeg havde heller ikke så mange fisk i baljen da jeg fik den på samme størlse tror jeg havde 3 stk og ellers bare nogle små.
Den blev ikke jagtede af de andre da den kom i derfor tror jeg også at den har haft rigig gode cancer for at overleve.
Den har heller aldrig haft pletter. Da jeg købte den gik den sammen med en anden hvor den jagtede den som en gal og hende i planten blev med at fange den svage og prøvede flere gange at sige det var den jeg skulle tage. Men desvære gik den ikke med mig.
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: middelfart
ja jeg tror også det er en stor faktore at akvariet er kørt godt ind så man er sikker på at vandet er stabilt og der ikke kommer de store udsvingninger og at den får fred og ro ikke bliver jagtet. Kan godt forstå du ikke vil af med den for det er da for lækkert at den bare kører godt
glæder mig til og hører fra andre hvordan det går med deres
Mvh Thue

Mvh Thue
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Jeg håber den jeg har vil spise det jeg giver den, for den finder ikke noget på de sten jeg har, de er helt tørlagte. Så her nu at den spisete artemia men den spytted det ud igen
Den skal nok lige vænde sig til det.
Jeg køre med 36 W uv 24/7 Så mon ikke det kan tag de værste pletter.
Jeg foder med :
Tørfoder 2 slags
Artemie
Cyclops
Mysis
Noritang på en sten de kan nappe af, de gider der bare ikke.
Så der skulle være lidt til selv de kræsne.

Jeg køre med 36 W uv 24/7 Så mon ikke det kan tag de værste pletter.
Jeg foder med :
Tørfoder 2 slags
Artemie
Cyclops
Mysis
Noritang på en sten de kan nappe af, de gider der bare ikke.
Så der skulle være lidt til selv de kræsne.
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Nu havde jeg mulighed for at kigge på dem hele dagen i Klovnfisken. Jeg var overrasket over at de gik så flot i en butik, det havde jeg ikke ventet. Jeg købte en, den ser fin ud. Er i god stand og går og nipper i stenene. Nu må vi se om det fortsætter godt, det er jo ikke altid til at forudsige. Men p.t. ser det godt ud herfra 

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
En lille opdate.
Den hvidbrystet er nu begyndt at spise artemia
Jeg har fodret meget de her dage.
Min manderin tager nu også artemia
Min Acanthurus Tennenti ser ikke så frisk ud, den har fået hvide prikker
og skjuler sig en del.
Den blå palet det samme hvide pletter og bliver hurtig skremt.
Jeg har fanget de 2 kiruger jeg havde i da, de har jagtet dem en del. Nu er de røget i spjældt for vold
(sumpen) de for lige nogen dage så de nye fisk kan slap lidt af
Sjovt troed jeg vil få flest problemer med den hvidbrystet og det er den eneste der ser ud til at trives og uden hvide pletter hmmm
Den hvidbrystet er nu begyndt at spise artemia

Jeg har fodret meget de her dage.
Min manderin tager nu også artemia

Min Acanthurus Tennenti ser ikke så frisk ud, den har fået hvide prikker

Den blå palet det samme hvide pletter og bliver hurtig skremt.
Jeg har fanget de 2 kiruger jeg havde i da, de har jagtet dem en del. Nu er de røget i spjældt for vold

Sjovt troed jeg vil få flest problemer med den hvidbrystet og det er den eneste der ser ud til at trives og uden hvide pletter hmmm
Det lyder til at du nok skal få gang i din hvidbrystet så den vil overleve.
Min manderin tager nu også artemia men jeg skal komme det i en ½L flaske hvor jeg har skåret åbningen stører så kun den kan komme ind.
Det ser lidt sjovt ud når jeg gør det for alle de andre fisk står pænt uden for og venter på det foder den får vivlet ud der fra.
Det er ellers svært at få en Mandarin til at spise for nomalt spiser de kun hvad de kan finde på de lev.sten og vil ikke tage andet foder.Derfor bør man vente med at købe dem til akvariet er indkørt min ½ år efter opstart.
Steen
Min manderin tager nu også artemia men jeg skal komme det i en ½L flaske hvor jeg har skåret åbningen stører så kun den kan komme ind.
Det ser lidt sjovt ud når jeg gør det for alle de andre fisk står pænt uden for og venter på det foder den får vivlet ud der fra.

Det er ellers svært at få en Mandarin til at spise for nomalt spiser de kun hvad de kan finde på de lev.sten og vil ikke tage andet foder.Derfor bør man vente med at købe dem til akvariet er indkørt min ½ år efter opstart.
Steen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Acanthurus Tennenti død
Blå palet stadig hvide prikker og skjuler sig en del
Hvidbrystet ser ud til at have det fint endnu.

- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg købte samme fisk som dig, min update lyder:Fif skrev:Acanthurus Tennenti død![]()
Acanthurus Tennenti - spiser masser af noritang, stresspletter en smule.
Blå palet - svømmer lalleglad rundt og har ikke læst nogle steder at den burde stresse, spiser fint.
Hvidbrystet - spiser masser af noritang, men stresspletter engang imellem som man ser med paletkirug.
Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Så tror jeg at jeg er over de skide pletter.
Den plå palet har ikke flere pletter og spiser alt. undtagen noritang ??
Den hvidprystet har ikke haft pletter i nu og den spiser alt fra tørfoder til artemia,mysi m.m. Noritan er der ikke nogen der gider at æde så det har jeg droppet igen.
Den plå palet har ikke flere pletter og spiser alt. undtagen noritang ??
Den hvidprystet har ikke haft pletter i nu og den spiser alt fra tørfoder til artemia,mysi m.m. Noritan er der ikke nogen der gider at æde så det har jeg droppet igen.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Nu er der gået 22 dage og den hvidbryst sagde tak for denne gang og sidste gang. 

- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hmm ja jeg er også rendt ind i problemer med min
- de stresspletter vil ikke forsvinde og jeg er bange for at den ikke ser så god ud mere 
De ner nu i karentæne, pletterne er ved at forsvinde men jeg er bange for at sygdom eller andet har påvirket svømmeblæren.

De ner nu i karentæne, pletterne er ved at forsvinde men jeg er bange for at sygdom eller andet har påvirket svømmeblæren.
Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Celia skrev:Hmm ja jeg er også rendt ind i problemer med min- de stresspletter vil ikke forsvinde og jeg er bange for at den ikke ser så god ud mere
Min den fik et øje 4 gange så stor som normal

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Pas nu på, den kan tage flere med når den dør
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
jeg havde i sin tid en hvid brystet igennem flere måneder uden problemer, MEN kørte også uv 24/7 fisken døde så under en flytningen, da den fik en sten ned over sig 

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
har også en stor uv 24/7 men lige meget hjalp det. De fik ro og spiste alt og rigtig godt. Men lige pludslig fik den prikker og et kæmpe øje. 

- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Vi har aflivet vores
- der var sket noget med svømmeblæren...øv

Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Geografisk sted: Danmark
Jeg købte engang en hvidbrystet gennem en medimport. Den spiste alt hvad jeg gav den lige fra starten. Et halvt års tid efter købte jeg så 4 mere... De tog også frostfoder lige fra starten. Så kan kun sige at jeg ingen problemer har haft med den art. Overvejer lidt at få en flok igen når jeg er flyttet. Men vil også gerne holde tiarmede blæksprutter... Så må lige finde ud af hvad der skal ske
o_O
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Vi er desværre ikke så heldig som digJones skrev:Jeg købte engang en hvidbrystet gennem en medimport. Den spiste alt hvad jeg gav den lige fra starten. Et halvt års tid efter købte jeg så 4 mere... De tog også frostfoder lige fra starten. Så kan kun sige at jeg ingen problemer har haft med den art. Overvejer lidt at få en flok igen når jeg er flyttet. Men vil også gerne holde tiarmede blæksprutter... Så må lige finde ud af hvad der skal ske