For meget cirkulation?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
JSS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia

For meget cirkulation?

Indlæg af JSS »

Kan man have for meget cirkulation, således det genere fiskene?

Grunden til jeg spørg, er da jeg har en 5000 l/t pumpe i mit 180 l, sammen med 2 nano pumper på 300 l/t hver. Har 2 klovnfisk, og synes ikke de er så aktive, som når jeg helt slukker pumpen...

ville det være en mulighed kun at køre med de to små nanopumper om natten, da det måske vil mindske risikoen for stress ved fiskene?

5600/180 = 31
JSS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia

Re: For meget cirkulation?

Indlæg af JSS »

Jeg ved ikke om fiskene måske bare skal vænne sig til så meget strøm/cirkulation?
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

man sikkert godt ha for meget cirkulation men du er slet ikke i nærheden af dette.
det handler nok mere om at få det placeret så det fordeler sig over det hele. det er klart at klovnfisken som er en "dårlig svømmer" ikke befinder sig så godt lige ved udblæsningen af et powerhead, men de tager ikke skade af det. hvis du har masser af sten og huler vil der vel også være steder i opbygningen hvor der er lidt mindre strøm og det finder de nok når de vil det. gennerelt vil jeg sige at afvekslene cirkulation er bedst så du kunne måske sætte en af dine små pumper på en timer så den er slukket i perioder.
Brugeravatar
Lub
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland

Indlæg af Lub »

oki så er det måske et problem at der er en pump tæt på der hvor jeg har en anemone som min klovn han er ved? kan det være et problem for fisken?? den er godt nok ikk lige i strålen
Mvh Thomas Larsen

Havde et RSM 130L og kørte godt
Pt arbejder jeg på et 54L med 47L sump...
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"