koraller hænger - pga ny saltvand?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
koraller hænger - pga ny saltvand?
Vil koraller komme til at hænge, hvis de overføres til et næsten nyt akvarium? indtil dette er indkørt/saltvand modnet?
- TroJanRds
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Randers
Re: koraller hænger - pga ny saltvand?
skal du nok regne med .. endda dø hvis dine værdier er helt a h til .. som du kan læse herinde kæmper jeg selv med nogle af mine koraller der ik folder sig ud og er indkørt akvariet så vil stærkt fra råde det ... og hvorfor vil du også det.. akvariet bliver total alget ind under start fasen....
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: koraller hænger - pga ny saltvand?
... Jeg har lige flyttet koraller fra mit 250 over i et nyt..
Klart at det ikke er en god ide hvis dine sten ikke er indkørte og du forventer et algeboom, eller hvis du bruger vandhane vand med dårlige værdier, men ellers så er mit indtryk at koraller er ret hårdfører over for flytning - Når bare vandet de lander i er af god kvalitet.
Mine koraller ser ud til og være i bedring efter flytninge (De havde det skidt før).. Og det ugentlige vandskift på 5-10% som jeg laver er virkelig noget der får dem til og sprede polypperne
/Henrik
Klart at det ikke er en god ide hvis dine sten ikke er indkørte og du forventer et algeboom, eller hvis du bruger vandhane vand med dårlige værdier, men ellers så er mit indtryk at koraller er ret hårdfører over for flytning - Når bare vandet de lander i er af god kvalitet.
Mine koraller ser ud til og være i bedring efter flytninge (De havde det skidt før).. Og det ugentlige vandskift på 5-10% som jeg laver er virkelig noget der får dem til og sprede polypperne

/Henrik