Har for lang tid siden lovet lidt billeder når jeg blev færdig med min baggrund/dekoration inspireret af en reefcentral.com debat.
Den er nu endelig færdig 6 mdr. efter den forventede deadline

Akvariet er 250L 100x50x50. Jeg har købt noget plastikgitter ved koiimport og stripset døde levende sten på fra saltvandsbutikken.Der er 30-35 kg i alt. Mellemrummene har jeg fyld op med PU skum.
Efterfølgende har jeg leget med forskellige maskiner for at fjerne det meste af PU skummet. Bl.a en Dremel med forskelligt tilbehør. Til sidst fandt jeg en epoxy på ebay som jeg har smurt PU skummet ind i og beklædt med Koralssand og koralgrus fra meeresaquaristik.de.
Den er bygget i tre elementer en på venstre siderude med plads til cirkulation. En på overløbet i bagerste venstre hjørne og en til bagsiden. Der er masser af huler og afsatser til koraller.
Jeg har fjernet så meget pu skum at elementerne synker under vand, derudover er de også limet fast med epoxyen. Det er vildt så meget opdrift der er i det skum

Meningen med akvariet var et "fish only". Men ved ikke om det bliver startet op eller sat til salg. Er bange for at bygningen og planlægningen var det sjoveste,
Det er til salg her:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=115&t=23024