Id af fisk.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
morten-s
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aabenraa

Id af fisk.

Indlæg af morten-s »

Er der nogen der ved hvilken fisk dette er? og hvad den kræver? samt en ca. pris.
for de har lige fået en i den butik der ligger i flensborg og den skulle komme fra det røde hav men den koster 140 euro men man kan selvfølgelig få lidt dankser rabat :wink:
(billedet er ikke for godt men håber i kan for noget ud af det.)
kejser fisk.jpg
Mvh Morten
Project: Red sea Reefer 170
Mit gamle rsm 130 viewtopic.php?f=3&t=40904
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Re: Id af fisk.

Indlæg af TimW »

Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Vi har haft nogle i samme familie (sommerfuglefisk) , den går meget aggrasivt på skiver og andre bløde koraller. Når der ikke er flere af dem, så har jeg oplevet at de kan være svære at få til at gå ordenligt til fodret. - det er dog kun min erfaring ;-)
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
morten-s
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af morten-s »

Det er nemlig lige præcis den :wink: men den er mega flot i virkeligheden. Jeg tror sku jeg er forelsket hehe :y
Celia skrev:Vi har haft nogle i samme familie (sommerfuglefisk) , den går meget aggrasivt på skiver og andre bløde koraller. Når der ikke er flere af dem, så har jeg oplevet at de kan være svære at få til at gå ordenligt til fodret. - det er dog kun min erfaring ;-)
Okey det lyder da ikke så rat :( Men har du nogen kendskab til den pågældende fisk. Jeg har også hørt at der er nogle af de sommerfugle fisk der kan være lidt håre ved koraller. Men jeg håber på at der en den der nu siger at lige præcis denne fisk er rimelig reef safe. :wink:
Men hvad med prisen er den for høj?
Mvh Morten
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Jeg tror bestemt ikke den er reefsafe og når den har spis skiver og evt bløde koraller så er den svær at fodre på. De er min erfaring med 3 forskellige slags sommerfuglefisk, MEN ikke med den pågældende art ;-)
Det er alligevel over kr. 1000,- for en fisk som ikke er helt nem og med meget stor sansynlighed æder dine evt. koraller. Men det er helt op til dig, jeg ville ikke gøre det... men heldigvis er vi jo ikke ens og det er da muligt at du vil få en fisk der bringer dig glæde i mange år, jeg kan ikke spå om fremtiden ;)
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Celia's erfaringer stemmer også meget godt overens med hvad der står på reeflex

Citat:
"Für eine Haltung im Riffaquarium nicht geeignet. Das heißt, der Fisch würde sich mit ziemlicher Sicherheit sehr wohl fühlen, fände er doch einen Teil seines natürlichen Futters. Für viele Korallen wäre das aber nicht so lustig. Ch. semilarvatus ist ein ruhiger Fisch, der in jedem Fall als Paar gehalten werden sollte. Das geht meistens gut, vorausgesetzt die Fische sind noch jung und werden gut gefüttert. Da der Masken- Falterfisch einer der größeren Falter ist, sollte man sich gut überlegen, ob man den Tieren wirklich genug Platz bieten kann."
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
morten-s
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af morten-s »

Ja det lyder jo alt sammen lidt skræmmende. Har også lig læst lidt om den rundt omkring og tror desværre at jeg må erkende at det ikke er en fisk jeg har lyst til at prøve kræfter med lige nu. så den får lov at blive i butikken til der kommer forbi som kan tilbyde den de rette forhold. :(

Men man har jo altid planer om at opgrader til sit drømme akvarie og så kunne den jo være en af beboerne :K

Men tak for jeres svar.
Mvh Morten
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Som der står i teksten, skal det helst være to af beboerne ;) da de i hvert falde skal holdes i par :D
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"