har desværre ikke så jeg kan teste magnesium.
Hvis det er blødkoraller MENER jeg at have fået at vide at det kan skyldes en mangel på jod. Men det er der nok nogen der har mere forstand på end jeg harmaria_elle skrev:okay. skal også have sådan et anlæg. men nu får jeg købt noget osmose vand ved mit saltvamds pusher. det er mine skiver det bliver små og ja alt det andt hænger lidt med tuden
måske i en sekundær metabolisme(klarere vand-bedre lys penetration-øget lys mængde),alt levende har også brug for fosfat,så i princippet en høstning i væksten stimulerer vækstenOlsen skrev:hvis man nu ikke kører med Zeovit, kan man så stadigvæk bruge aktivt kul til at fjerne fosfat??
Nitrat er planktonisk dvs. det følger med strømmen...maria_elle skrev:nu vil jeg så heller ikke bruge det til fosfat fjerner.
men noget helt andet er, at det undre mig lidt at nitraten har have så stor indflydelse, at min skiver skrumper hmm. det må næstem være noget andet galt også
Du ved ikke om du har fosfat med mindre du måler med et af de dyre testsæt fra Deltec og Rowa eller bruger et elektronisk testaparat. Salifert kan ikke bruges til at afgøre om du har fosfat.maria_elle skrev:ja det er jo det. jamen nitrit og po4 der er intet. det nitrat ligger på 25 i selifert testsæt. det er lige dem jeg har, da jeg fandt ud af mit store testsæt ikke virkede