Temperatur regulering i RSM 130
- gitman67
- Rev hummer
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
Temperatur regulering i RSM 130
Hej jeg er saltvandsnybegynder har fået et RSM 130l og er startet op ca 20.dec 2008 har købt RSM startsæt m. sand og alt mit problem er temperaturen jeg kan ikke rigtig holde den på de der 24-27 gr. er mest på 28 gr. er det et problem? eller...og hvis ja hvad gør jeg så lige! Jeg har 11 kg. LS i og en blanding af RSM grus og levende sand i bunden er det ok i forhold til filtrering. Smil gitman67
- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Re: Temperatur regulering i RSM 130
Åben låget i fronten eller bag i, husk at have blæseren tændt bag i, denne gjorde tricket hos mig
- gitman67
- Rev hummer
- Reactions:
- 16
Tak det trick med låget har jeg lavet synes bare det er lidt træls det skal være åbent, med blæser bagi mener du da den der er ovre ved pumperne for jeg fik af vide af forhandleren at den var unødvendig...! det er den så nok ikke, og den har jeg ikke monteret men så må jeg jo bare igang...Smil Gitman67
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Den er absolut ikke unødvendig. Den sænker min temp 3-4 grader, men øger fordampningen. Jeg har dog nedsat hastigheden med en modstand i ledningen for at dæmpe lyden fra blæseren, med et resutat at min temp bliver nedsat med 2-3 grader.
I sommers var jeg nødt til at sætte en 80mm pc blæser på kanten af akvariet for at holde temperaturen under 30 grader
Den skulle dog slukkes om natten for ikke at nedsætte temperaturen for meget i løbet af natten.
Hvis du ikke allerede har fundet den, kan du finde en masse info i tråden "RSM for dummies"
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... it=dummies
I sommers var jeg nødt til at sætte en 80mm pc blæser på kanten af akvariet for at holde temperaturen under 30 grader

Den skulle dog slukkes om natten for ikke at nedsætte temperaturen for meget i løbet af natten.
Hvis du ikke allerede har fundet den, kan du finde en masse info i tråden "RSM for dummies"
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... it=dummies
Senest rettet af Lasse man 12. jan 2009 16:59, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Lasse skrev:Den er absolut ikke unødvendig. Den sænker min temp 3-4 grader, men øger fordampningen. Jeg har dog nedsat hastigheden med en modstand i ledningen for at dæmpe lyden fra blæseren, med et resutat at min temp bliver nedsat med 2-3 grader.
hej somsagt kunne du tage toppen helt af og samtide hænge et 1x150 hqi over baljen så kan du holde nogle af de hårdføre koraller som kræver meget lys..
En gang saltvand, altid saltvand ......
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8380 Trige
- Geografisk sted: Trige
Hej
Vi er også lige startet op med et RSM 130 , den ekstra køler der var i pakken blev monteret med det samme og temperaturen ligger konstat på 25 uden problemer, så få den endelig sat i.
Vi er også lige startet op med et RSM 130 , den ekstra køler der var i pakken blev monteret med det samme og temperaturen ligger konstat på 25 uden problemer, så få den endelig sat i.
980L + 325L Sump
- gitman67
- Rev hummer
- Reactions:
- 16
Mange tak det vil jeg gøre...tak for dummie link vist lige noget for mig.
Smil gitman67
Smil gitman67