Hjul til RSM250
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
Hjul til RSM250
hej alle
da jeg modtager mit RSM250 i næste uge, og inden for et halvt års tid skal have bygget hele stuen om, tænkte jeg på om det var muligt fra starten, af at montere hjul på skabet, så det ville være nemmere at flytte, uden at tømme det når jeg skal lægge nyt gulv i stuen
kan det overhovedet lade sig gøre, at montere hjul på sådan et tungt akvarie, eller skal der bygges en plade med hjul på, som det kan stå på, eller skal jeg bare droppe det helt, og tømme det når det skal rykkes?
hvad synes i?
skal nok smide billeder op af det når det er ankommet.
mvh Carsten
Amager
da jeg modtager mit RSM250 i næste uge, og inden for et halvt års tid skal have bygget hele stuen om, tænkte jeg på om det var muligt fra starten, af at montere hjul på skabet, så det ville være nemmere at flytte, uden at tømme det når jeg skal lægge nyt gulv i stuen
kan det overhovedet lade sig gøre, at montere hjul på sådan et tungt akvarie, eller skal der bygges en plade med hjul på, som det kan stå på, eller skal jeg bare droppe det helt, og tømme det når det skal rykkes?
hvad synes i?
skal nok smide billeder op af det når det er ankommet.
mvh Carsten
Amager
Biorb Life 60 Liter Marine
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: amager
Re: Hjul til RSM250
de skal jo bare være små men stærke..... fint nok..
så er vi 2 som venter på red sea 250... og fra amager...kbh.s
så er vi 2 som venter på red sea 250... og fra amager...kbh.s
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
idéen lyder go, men jeg ville nok ikke gøre det. at flytte et fyldt akvarie over et måske ikke helt plant underlag, kan måske få limningerne til og gå op ved de små vrid der vil komme.
så hellere tømme vandet over i et par plast tønder.
og så en vægt på 300 kg, på en forholdsvis lille bærende flade, vil give nogle triste mærker i gulvet, hvis det alstå er trægulv du har. og lidt surt og give 500 kr. kvm. hvis der kommer fede hjulspor i.
så hellere tømme vandet over i et par plast tønder.
og så en vægt på 300 kg, på en forholdsvis lille bærende flade, vil give nogle triste mærker i gulvet, hvis det alstå er trægulv du har. og lidt surt og give 500 kr. kvm. hvis der kommer fede hjulspor i.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Jeg ville ikke turde sætte hjul under. Skrækscenariet ville være at "træet" (MDF) flækkede i "dyvel" samlinger pga. vrid! Små hjul skal ikke over en ret stor forhindring før de bremser, dette forværres af at hjulene (oftest) er lavet af hård plast...
- Jeg ville enten vente helt... Men bruge tiden på indkøring af sten i en anden beholder!
Eller starte på den del af stuen hvor akvariet skal stå...
- Jeg ville enten vente helt... Men bruge tiden på indkøring af sten i en anden beholder!
Eller starte på den del af stuen hvor akvariet skal stå...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
hej carsten hvor har du købt dit rsm 250 var i klovnfisken de kunne ikke sige hvornår de fik dem
hilsen kim
hilsen kim
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Ja puha lad være med det. Bare tanken om at flytte et 250 liter på hjul over et trægulv kan give en regn af skræmmescenarier i mit hovede.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det bedste ville efter min mening også være og vente indtil gulvet var lavet.. Jeg ventede med mit 540L til lejligheden var klargjort til det. Lang ventetid, men også en motivation for at få rykket igennem på lejlighedsrenoveringen, hehe..
Med 250L er det dog ikke så besværligt at opbevare vand og sten mens man rykker akvariet nogle meter.
Men jeg ville begrænse indkøb af levende indtil det står på sin endelige plads.. Dels er der risiko for tab ved flytningen og en eventuel efterfølgende opblomstring af alger.. Dels så får du en rigtig god lang indkøringsperiode hvor du kan fokusere på at få biologien på plads.
Rulle sådan et akvarie rundt på et trægulv vil jeg heller ikke kaste mig ud i..
/Henrik
Med 250L er det dog ikke så besværligt at opbevare vand og sten mens man rykker akvariet nogle meter.
Men jeg ville begrænse indkøb af levende indtil det står på sin endelige plads.. Dels er der risiko for tab ved flytningen og en eventuel efterfølgende opblomstring af alger.. Dels så får du en rigtig god lang indkøringsperiode hvor du kan fokusere på at få biologien på plads.
Rulle sådan et akvarie rundt på et trægulv vil jeg heller ikke kaste mig ud i..
/Henrik
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
ok, jeg dropper hjulene, så må jeg tømme noget ud af det når det skal flyttes, for vente kan jeg ikke (SMIL)
Biorb Life 60 Liter Marine
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Jeg har samme dilemma. Jeg har dog "kun" et 130L rsm. Det er sat op på to "hunde" der hver kan klare ca. 200kg, købt i jem og fix til 100kr. pr. stk. . De hæver dog akvariet ca. 15cm, og det er ikke voldsomt kønt!
Jeg har dog også haft mine øjeblikke hvor jeg har frytet at noget skulle gå galt.
Når jeg skal flytte det, fjerner jeg 30-40 liter så det ikke skvulper over.
Det er ikke en optimal løsning, men det fungerer da indtil jeg får et større avarie.
Problemet med at fastmontere hjult direkte på kabinettet, er at al vægten ligger på de lodrette side plader og bagplade. Og de er for tynde til at montere hjul direkte på.
Jeg har dog også haft mine øjeblikke hvor jeg har frytet at noget skulle gå galt.
Når jeg skal flytte det, fjerner jeg 30-40 liter så det ikke skvulper over.
Det er ikke en optimal løsning, men det fungerer da indtil jeg får et større avarie.
Problemet med at fastmontere hjult direkte på kabinettet, er at al vægten ligger på de lodrette side plader og bagplade. Og de er for tynde til at montere hjul direkte på.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Tjae.. Hvad så når det er flyttet? Vil du så have "hundene" fjernet igen?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
ja jeg skal også have flyttet mine knap 530 liter(brutto) når spisestuen er færdig, så skal det derind og stå men vil dog tømme akvariet først og tømme vandet over i plastictønder. (regnvandstønder)
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Når det får sin endelige plads fjerner jeg hundene, på denne måde sparer jeg en tømning/flytning.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Kan du fjerne hundene uden at tappe vand af akvariet? (Ja undskyld de dumme spørgsmål, måske et billede af en "hund" vil hjælpe).. Troede bare en hund var en flad vogn med hjul under?Lasse skrev:Når det får sin endelige plads fjerner jeg hundene, på denne måde sparer jeg en tømning/flytning.
/Henrik