Hej
Jeg har tidligere spurgt om dette, men er nu kommet i tvivl igen..
Hvilke målinger er nødvendige for et akvarie i opstartsfasen udover salt, PH,ammoniak, nitrit og nitrat ? Og hvilke er nødvendige, hvis man kun vil have blødkoraller og fisk? Er det så stadig nødvendigt med calcium og magnesium for eksempel?
Tak på forhånd
Hilsen Bjørn
Hvilke vandværdier?
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5550 Langeskov
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Re: Hvilke vandværdier?
Du skal i hvertfald også måle for Kh. Også for calsium vil jeg mene. Og Ca og Kh er afhængig af Mg, så den bør du nok også teste for. det gælder om at have en så stabil Kh som muligt, og det får du kun ved den korrekte balance mellem Ca og Mg. Men der er sikkert nogle keminørder, der vil give deres besyv med.
Ammoniak behøver du vist ikke, når du måler for No2 og No3 og slet ikke i opstartsfasen
jerslev
Ammoniak behøver du vist ikke, når du måler for No2 og No3 og slet ikke i opstartsfasen
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5550 Langeskov
Da jeg nok ikk skal have stenkoraller, så er KH vel ikke nødvendigt at måle? Eller er jeg gal på den?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Det er ikke nødvendigt at måle for andet end dem du nævner først.
Kh, calcium, og mg er der oftest rigeligt af i starten, mål dem når akvariet er ved at være indkørt.
Kh, calcium, og mg er der oftest rigeligt af i starten, mål dem når akvariet er ved at være indkørt.