Anemone pist væk :)

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
mathiaskehlet
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Anemone pist væk :)

Indlæg af mathiaskehlet »

fik i lørdags købt en anemone. Da den kom i baljen gik der 10min, så var den helt pustet op og stod rigtig flot. Men et par timer senere var den vandret ind bag stensætningen lige ved returpumpen fra min sump, og der sidder den stadig. Der er intet lys, men den sidder der med helt udstrakte tentakler og ser sund ud. Ved godt at de er umulige at styre, og jeg vil slet ikke begynde at prøve at pille den ud og stresse den. Skal man bare vente og se tiden an, eller er der et trix?

Med Venlig Hilsen
Mathias :wink:
Brugeravatar
manio
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9440 Aabybro

Re: Anemone pist væk :)

Indlæg af manio »

vent og se tiden an, de er rigtige gode til at drille
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
Haargi
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af Haargi »

Jeg flytter mine anemoner til det sted der passer mig, ikke omvendt. De vil skrumpe sammen, men der går altså ikke mere end 1 min så ''limer'' de sig fast på det sted man ønsker og så bliver den hel normal igen i løbet af en times tid..
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Indlæg af TroJanRds »

men di kan også dø af det for er min godt og grundig kan næsten ik se mere skidt ud .. så lad dem helt klar være har en anden anemone jeg også har flyttet nogle gange men først efter den har været der i nogle mdr.. købte også en anemone i lørdags og den satte sig i bund og grund ik fast så den røg rundt i akvariet så måtte tage den fri af koraller og den anden anemone nogle gange. må have stresset den og nu er der en grøn hvid slim klat i en af grotterne.. skal den bare ud eller ? ved med den anden at den kan se lige så skidt ud men folder sig ud efter nogle timer denne jeg købte var til klovnene kan ik huske hvad den hedder (den anden er en tæppe)havde en silkekrabbe tror jeg de hedder i med den er også væk.. eller sidder nok et andet sted i akvariet
må bare ud og have en ny og så ligge den i et hjørne evt med et par sten omkring så den ik ryger væk igen... lære af fejl doooh..
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"