her lige købt en ozonilator sander c100 er der nogen der ved hvor meget man skal tilføje til et 468 litters akvarie
og hvordan har i tilsluttet jeres satte den lige i luftslangen på min skummer så stoppede den med at lave bobler/skum tror den får forlidt luft?
kører i med kul og evt hvor?
Fragmenteri stærke farver købesi nærheden af Kolding
Det bedste er at sætte sådan et t-stykke på din skummers luftindtag. Så den både har mulighed for at tage luft og ozon ind.
Ang. tid den skal være tændt, så er det desværre ikke noget jeg kan hjælpe med, men jeg mener at der er 1 eller 2 topics på siden, hvor der bliver skrevet om det.
1 mg. pr. 10l det er i hvertfald hvad Sander anbefaler på deres hjemmeside, men da den ikke kan reguleres så kan du jo køre med 1 time tændt 1 time slukket 1 time tændt. osv. osv.... altså du køre på halvt blus.
du kan eventuelt bruge en redox måler til at styre den så tilførelsen bliver optimalt tilpasset dit vand.
og som de andre siger så sæt et T-stykke på din skummers luftintag og sæt så ozinatores til den ene af de tilslutninger.
Mvh. Kia og Thomas 130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
Ja jeg køre med kul men ikke med Ozon.
men du kan sagtens køre med ozon og kul samtidig, kullet skal bare være før skummeren hvis du køre med passivt filtrering over det, altså en filtersok med det i sumpen.
Eller hvis du køre med aktiv filtrering skal den tage vandet før skummeren.
Mvh. Kia og Thomas 130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007