Problemer med Boyu 58 liter

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Problemer med Boyu 58 liter

Indlæg af martinknorr »

Det glæder jeg mig til at høre hvordan den virker, du må lige holde mig opdateret... Hvilken en af skummerene blev det så? hvis man måtte spørger, og hvor fik du den til den pris??
Vi er jo ligesom nød til at udveksle erfaring. Så kan vi også hjælpe andre med at komme i gang med deres bette nano. For man kan jo ikke sige at de er helt fejl fri de færdig gjorte akvarier...

Keep me updatet please... :f3:
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Det var på ebay jeg købte den, og det blev 150 liter/timen modellen. Jeg skifter den ud pronte når jeg får den. Den anden virker virkeligt ikke. Så tror jeg måske det vil gå bedre med overløbskammeret og med skummer problemet. 7-9-13
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5762 Vester Skerninge

Indlæg af Stig Hansen »

Hej
Har du noget nyt om din nye skummer ??? har du fået den og virker den spørg da jeg har samme problem med mit boyu 58 liter
og skal jo nok finde et alternativ

Venlig hilsen

Stig
Venlig hilsen

Stig
Mit akvarie viewtopic.php?f=93&t=25467
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Hej! Jeg har desværre ikke gjort noget ved det, idet min skummer faktisk kører nu. Jeg har købt den nye skummer, men venter indtil det går galt igen. Jeg har testet den i selve akvariet, bare ikke i kammeret, og den ser ud til at virke langt bedre end den der er i.
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af martinknorr »

Jamen det lyder godt at den virker bedre, så glæder jeg mig til jeg modtager min. Min køre stadig ikke optimalt, synes den stopper til med salt utrolig hurtig.
Hvad gjorde du så for at få den til at virke bedre??
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Det er den nye skummer der virker bedre end den gamle, umiddelbart. Men jeg er ikke sikker. Synes bare det virker som et helt ok produkt. Det jeg har tænkt mig at gøre er at rette op på det problem med vandstanden i overløbet. Problemet kommer af, at sluserne ikke lukker ordentligt og at der ikke er nok vand der bliver pumpet ud af første kammer af skummer/pumpen. Jeg har sat en returpumpe i fjerde og sidste kammer, men eftersom der ikke er hul igennem kan den ikke "hive" vandet ud af første kammer, og jeg bliver nødt til at åbne op for gennem strømning i fjerde kammer. Ikke så holdbart! Hvis man fjerne hele aggregatet med skummer/luft/pumpe vil der blive åbnet op. Her laver jeg et rør der sættes på hullet som før blev benyttet af pumpen hvorpå der nu sættes et UV som før. Dermed bliver alt vand suget ud gennem både filter vat og UV af returpumpen i fjerde kammer, men uden pumpen. Desuden isætter jeg en plexiglasplade som stopper de tre øvrige indsug, og der isættes en overløbskam som den ses fra det nye RSM 130D. Ny skummer isættes nu løst i kammer 2 og denne fungerer uafhængigt af det øvrige system. Bingo, problemer skulle være løst.

Det eneste problem som kunne være er hvis denne også stopper til, men sandsynligheden er mindre da dennes indsug kun har 1 L rør, og ikke to som kan stoppe til. Desuden er den langt langt lettere at hove op da den sidder løst. Synes heller ikke den larmede, men der var en del mikrobobler da jeg kørte den løst.

Håber det gave mening! :scream: :scream:
RedDevil
Reactions:

Indlæg af RedDevil »

Hejsa har også et 58 l kunne du lægge et billede op så vi kan se mod. plz :K

Mvh Jan
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af martinknorr »

Tror jeg er med på din idé...
Den med plexiglaspladen gjorde jeg efter en uge. Der er en der fik en rigtig dårlig idé under julefrokosten da de satte riste hele vejen ned :clap:
Men ja problemet er nemlig at du kan sænke vandstanden i de 3 sidste kamre med en returpumpe, men det giver ingen effekt på det første kammer. Men jeg skal nok vende tilbage når jeg har fået min nye skummer, så vil jeg nemlig prøve den med det samme :P
Har Du et sted man kan få en overløbskam der ville passe nogenlunde til vores akvarie?? Kan kun finde de store man selv skal tilpasse, og de er alligevel lidt voldsomme.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Hej Jan,

Jeg har ikke lavet det endnu, men det er denne skummer jeg har købt: http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=486

Jeg kan ihvertfald bekræfte den virker, men ikke mere.

Hej Martin, mht overløbskam så må det blive et forsøg på enten at få en RSM spare til at virke, eller spørge rundt. Kan eventuelt forsøge med at bygge en selv.
http://www.redseafish.com/redseamax/250 ... ories.html
eventuelt bare sænke vandstanden et par time og lime denne på med silikone. Frygter bare den er for stor og grim.
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5762 Vester Skerninge

Indlæg af Stig Hansen »

Hej Jakob dit link til skummeren virker ikke, vil du indsætte et nyt please. ;o)
kan man ikke lukke de riste med cilikone ???

her i weekenden oplevede jeg at min skummer virkede på lavere vandstand. jeg skiftede 10% af mit vand og pludselig gik den bare igang ?? så jeg tror klart at det er vandstanden som er afgørende det er også derfor at ristende skal lukkes og øverste rist skal hæves en smule tror jeg. men hvordan gør man lige det HMMM. :-/

Har i nogle dimensioner på den rist som du har linket til ??

Stig
Venlig hilsen

Stig
Mit akvarie viewtopic.php?f=93&t=25467
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Har desværre ikke dimensionerne, nej. Kig tidligere i denne tråd, der er linket til den skummer.
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af martinknorr »

Har forsøgt at lukke dem med silikone, det virker ikke de skal lukkes helt tæt. Det kan du gøre nogenlunde med en plexiglasplade. Jeg fik skåret en ved silvan. Skal også nok skrive når jeg får den nye skummer, så må jeg lige se hvordan den kan passe. lige i øjeblikket har jeg sat et gammelt plast stykke som har hævet risten, ikke optimalt men det virker for nu.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"