Det er den nye
skummer der virker bedre end den gamle, umiddelbart. Men jeg er ikke sikker. Synes bare det virker som et helt ok produkt. Det jeg har tænkt mig at gøre er at rette op på det problem med vandstanden i overløbet. Problemet kommer af, at sluserne ikke lukker ordentligt og at der ikke er nok vand der bliver pumpet ud af første kammer af
skummer/pumpen. Jeg har sat en
returpumpe i fjerde og sidste kammer, men eftersom der ikke er hul igennem kan den ikke "hive" vandet ud af første kammer, og jeg bliver nødt til at åbne op for gennem strømning i fjerde kammer. Ikke så holdbart! Hvis man fjerne hele aggregatet med
skummer/luft/pumpe vil der blive åbnet op. Her laver jeg et rør der sættes på hullet som før blev benyttet af pumpen hvorpå der nu sættes et UV som før. Dermed bliver alt vand suget ud gennem både filter vat og UV af returpumpen i fjerde kammer, men uden pumpen. Desuden isætter jeg en plexiglasplade som stopper de tre øvrige indsug, og der isættes en overløbskam som den ses fra det nye RSM 130D. Ny
skummer isættes nu løst i kammer 2 og denne fungerer uafhængigt af det øvrige system. Bingo, problemer skulle være løst.
Det eneste problem som kunne være er hvis denne også stopper til, men sandsynligheden er mindre da dennes indsug kun har 1 L rør, og ikke to som kan stoppe til. Desuden er den langt langt lettere at hove op da den sidder løst. Synes heller ikke den larmede, men der var en del mikrobobler da jeg kørte den løst.
Håber det gave mening!