ph måler

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
carlo
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: nordjylland

ph måler

Indlæg af carlo »

Jeg har en kalkreacktor jeg vil have i gang men vil gerne lige høre om der er nogen herinde der kører med en unden en ph måler.
Jeg har overvejet at købe en akvariecomputer der styrer ph,en, men jeg vil gerne have ph zonden til at sidde i akvariet, men jeg har læst en del har den monteret i reacktoren .skulle det ikke give det samme resultat i sidste ende.
Er der nogen der anbefaler hvilken man skal købe det skal være en der kan slukke og tænde en magnetventil.
Hilsen Carlo
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Re: ph måler

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

hva Carlo er der ikk snart en ny lille butik på vej i aalborg :GO vi savner sku den lille kælder i vejgård man kikker jo altid der ned på kælder vinduet når man køre der forbi selv om du jo ikk bor der mere :hehe:
______________________Hmvh per
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

PHen i kalkreaktoren bestemmer hvor meget kalk medie der bliver opløst i reaktoren så du kan holde den samme CA og KH værdig så derfor skal PH probe side i kalkreaktoren så den kan styre magnetvintilen hvornår den skal pumpe CO2 ind i reaktoren jo mere CO2 jo laver PH værdig i reaktoren osv. Og derfor kan den ikke styre en kalkreaktor ved at måle PHen uden for reaktoren.
Hvad den biliste løsning ved jeg ikke .. jeg bruger selv en AquaMedic pH Controler.
Men vil du kunne mere end bare at styre en kalkreaktor men også kunne måle andre ting er det nok billigere at bruge en computer som feks. IKS eller andet mærke og med en IKS kan du bare købe en PH Probe mere også måle PHen i akvariet også.

Steen
carlo
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
17

Indlæg af carlo »

Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:hva Carlo er der ikk snart en ny lille butik på vej i aalborg :GO vi savner sku den lille kælder i vejgård man kikker jo altid der ned på kælder vinduet når man køre der forbi selv om du jo ikk bor der mere :hehe:
______________________Hmvh per
Hej Per
Nej der kommer nok ikke en butik igen men det var da hyggligt at kunne vejlede sine kunner med den viden man havde dengang og folk købte ikke en koral hvis den kostede mere end 500 de priser holder vist ikke mere.
Der er godt nok kommet gang i det igen men jeg syns ikke jeg gider starte igen selv om jeg syns aalborg har nogle vanvittige priser.
Forleden blev jeg tilbudt en acropora til 500 hvor jeg fortalte ham i butikken at den var død kalder man der god viden og service
CARLO
carlo
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
17

Indlæg af carlo »

spdiving skrev:PHen i kalkreaktoren bestemmer hvor meget kalk medie der bliver opløst i reaktoren så du kan holde den samme CA og KH værdig så derfor skal PH probe side i kalkreaktoren så den kan styre magnetvintilen hvornår den skal pumpe CO2 ind i reaktoren jo mere CO2 jo laver PH værdig i reaktoren osv. Og derfor kan den ikke styre en kalkreaktor ved at måle PHen uden for reaktoren.
Hvad den biliste løsning ved jeg ikke .. jeg bruger selv en AquaMedic pH Controler.
Men vil du kunne mere end bare at styre en kalkreaktor men også kunne måle andre ting er det nok billigere at bruge en computer som feks. IKS eller andet mærke og med en IKS kan du bare købe en PH Probe mere også måle PHen i akvariet også.

Steen
Hej Sten
tak for dit svar mit problem er jo at der ikke er et udtag i kalkreactoren til ph proben det er en korallin.
Carlo
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Det er der på min korallin 1501.
Ellers må til at bore et hul og komme en overgang i der kan holde tæt.

Steen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"