Acanthurus Lineatus stresser rundt...
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Acanthurus Lineatus stresser rundt...
Hejsa.
Jeg har idag købt en lille Acanthurus Lineatus. Den svømmer meget hurtigt rundt lige omkring den ene stream pumpe og lader sig føre tilbage af strømmen for at knokle tilbage osv osv...det har den gjort hele dagen. Er det normalt eller er der noget jeg kan gøre for at "afstresse" den?
Mvh Christian
Jeg har idag købt en lille Acanthurus Lineatus. Den svømmer meget hurtigt rundt lige omkring den ene stream pumpe og lader sig føre tilbage af strømmen for at knokle tilbage osv osv...det har den gjort hele dagen. Er det normalt eller er der noget jeg kan gøre for at "afstresse" den?
Mvh Christian
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Malmø
Re: Acanthurus Lineatus stresser rundt...
Min gør det ikke og den har jeg haft i 4 dage nu Men jeg kan ikke få den til at spise
Har prøvet med alt

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Den jeg havde gjorde sådan en gang imellem, men det gik over igen ver gang, så tror bare der er noget nogle af dem gør 

Mvh Michael
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Ikke for at gøre nogen kede af det,
men de er kendt for at være svære at holde liv i, jeg har haft en den var også meget aktiv, den spiste fint, og 8 dage efter var den død 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Hmm trist for det er en fed fisk, gad godt min begyndte at spise den går og spiser fra sten men der er bare minus alger at hente der og den bliver tynderHelena skrev:Ikke for at gøre nogen kede af det,men de er kendt for at være svære at holde liv i, jeg har haft en den var også meget aktiv, den spiste fint, og 8 dage efter var den død

- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
Acanthurus lineatus er bestemt en fisk som kun kan trives i meget store akvarier. Det er en fisk som svømmer ekstremt meget, og forstyrer de andre fisk meget, og hvis ikke baljen er stor nok, får den en adfærd, som en hamster. Den kører rundt og rundt i akvariet.
Med mindre man har op mod 1000l, vil jeg mene at man skal afstå fra denne meget smukke fisk.
Med mindre man har op mod 1000l, vil jeg mene at man skal afstå fra denne meget smukke fisk.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Kontakt:
Kunne ikke være mere vel skrevet !Lars M skrev:Acanthurus lineatus er bestemt en fisk som kun kan trives i meget store akvarier. Det er en fisk som svømmer ekstremt meget, og forstyrer de andre fisk meget, og hvis ikke baljen er stor nok, får den en adfærd, som en hamster. Den kører rundt og rundt i akvariet.
De er ultra hyper aktive, har ofte overvejet om mine 1300 liter er nok til mit ellers lille eksemplar.... Den angriber alle fisk, svømmer konstant og der er intet der kan true den uanset størrelse. Ofte under fodring kan den bruge alt sin energi på at holde andre fisk væk fra maden, gerne så meget at den ikke selv når en eneste krumme mad

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
det er en meget svømmeglad fisk, lige som Sohal er det. Min er ikke agresiv, men det er vist udelukkende fordi min Sohal holder den i skak. selv i mine 1200l suser den rundt hele tiden.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Kontakt:
Angående det med at holde liv i den, så kommer min fra Nooze i sin tid, så røg den til T1000 og nu er den hos mig. Så kan ikke kommentere på det med at få den til at spise.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Caminero
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Skulle efter sigende være ekstremt agressiv, og som andre skriver, bør kun holdes i meget store akvarier. Anyway er det jo ofte en fisk man ser i butikker (og private baljer)...
Har tidligere forsøgt mig med denne fisk, men den nåede kun at stresse den øvrige bestand inden den vendte bugen i vejret...
Har tidligere forsøgt mig med denne fisk, men den nåede kun at stresse den øvrige bestand inden den vendte bugen i vejret...
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Min holdte også kun en uge den spiste ikke den havde adgang til mad hele tiden men rørte det ikke 

- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Hillerød
Lige en update, hvad angår fisken...den spiser hvad den finder i stenene, er også begyndt at tage artemia, mysis og flager...
Den er faldet rimelig meget til ro, tager sig dog nogle ordentlige ture i baljen, men deb er helt fredelig overfor de andre beboere...så jeg håber at det nok skal gå...
Den er faldet rimelig meget til ro, tager sig dog nogle ordentlige ture i baljen, men deb er helt fredelig overfor de andre beboere...så jeg håber at det nok skal gå...
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Min spiste alt hvad der rørte sig, og var der ikke noget der rørte sig, gik den og nippede på stenene.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.