Vi kender jo nok allesammen de forskellige fabrikanter til HQI brænder inden for saltvands hobbyen som BLV, Giessman, AB osv osv...
Men er der nogle af de mere alm belysnings producenter som laver dobble endede HQI brænder(dem nogle måske kalder DE type) - jeg tænker på osram, phillips, GE eller andre ?
HQI brænder fabrikanter
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
HQI brænder fabrikanter
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Ja det kan jeg se nu - så fandt jeg også lidt forskelligt ?
Inden jeg selv bruger tid på at undersøge det er der så nogle der ved om de overhovedet laver dem i 10 eller 14.000 Kelvin ? Jeg har nemlig en god forbindelse ved Louis Poulsen og det kunne måske svare sig at købe brændere her ?
Inden jeg selv bruger tid på at undersøge det er der så nogle der ved om de overhovedet laver dem i 10 eller 14.000 Kelvin ? Jeg har nemlig en god forbindelse ved Louis Poulsen og det kunne måske svare sig at købe brændere her ?
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Lige for at runde denne sag af kan jeg sige at det endte med at Louis Poulsen ikke sådan lige er istand til at skaffe HQI brændere med DE sokkel i de ønskede kelvin grader. Faktisk er det MEGET få der laver over 6500 Kelvin....
Det eneste det blev til var at de kan skaffe BLV Hitlite pære hjem gennem Metraco(http://www.metraco.dk/). Så selv med en god forbindelse ved LP blev prisen lige præcis 400,- stk for 150 watts - dette skyldes nok at det ikke er en del af deres normale produkt sortiment og ved indkøb for et ekstra led(udgift) i indkøbs kæden...
Så når John i Århus sælger dem til 390,- stk er der ikke meget for mig personligt at spare(det skulle lige være køre turen til Århus)...
Anyway tak for diverse info omkring fabrikanter af brændere...
Det eneste det blev til var at de kan skaffe BLV Hitlite pære hjem gennem Metraco(http://www.metraco.dk/). Så selv med en god forbindelse ved LP blev prisen lige præcis 400,- stk for 150 watts - dette skyldes nok at det ikke er en del af deres normale produkt sortiment og ved indkøb for et ekstra led(udgift) i indkøbs kæden...
Så når John i Århus sælger dem til 390,- stk er der ikke meget for mig personligt at spare(det skulle lige være køre turen til Århus)...
Anyway tak for diverse info omkring fabrikanter af brændere...
Mvh
Brian
[/center]
Brian