Ja sikke da nogle fine sukkermadder du har fået fat i, men skal du ikke have dem af de grimme sten de står på?? Bare en tur i en skruetvinge så knækker de over i 2 dele og du står kun med korallen i hånden......
Lord Mike skrev:Ja sikke da nogle fine sukkermadder du har fået fat i, men skal du ikke have dem af de grimme sten de står på?? Bare en tur i en skruetvinge så knækker de over i 2 dele og du står kun med korallen i hånden......
Tak for svaret, var faktisk lidt i tvivl hvordan jeg skulle få dem placeret da de hele tiden falder ned hvis jeg bare stiller dem.
Så må jeg lige finde ud af noget, for har ikke en skruetvinge i lejligheden
Lord Mike skrev:Ja sikke da nogle fine sukkermadder du har fået fat i, men skal du ikke have dem af de grimme sten de står på?? Bare en tur i en skruetvinge så knækker de over i 2 dele og du står kun med korallen i hånden......
Tak for svaret, var faktisk lidt i tvivl hvordan jeg skulle få dem placeret da de hele tiden falder ned hvis jeg bare stiller dem.
Så må jeg lige finde ud af noget, for har ikke en skruetvinge i lejligheden
Før i tiden da jeg ikke selv havde en skruetvinge, der brugte jeg en tang til at knække korallen fra stenen. Dog skal det lige siges at der ved denne metode engang imellem knækkede en koral, men ved brug af en skrutvinge er ingen korallen knækket for mig...
Hvidtfeldt skrev:Lord mike hvordan går du lige med skruetvingen? Ødelægger du bare stenen eller hvordan?
Sætter ganske enkelt bare stenen mellem tænderne på skrutvingen og begynder langsomt at skruge og på et tidspunkt kan stenen ikke holde til mere og den brydes i 2-3 stykker, når stenen så er af korallen er der som regel altid lidt død koral som var inde i stenen, denne døde stump bruges til fastgørelse i korallimen på de LS.
Fine koraller du fik fat i - husk at din montipora "superman" skal have meget lys, ellers bliver den brunlig. Prøv da at skriv en pb. til "urbansage", han ved sikkert hvad der skal til for at din vortech ikke skal larme.
Hvidtfeldt skrev:Lord mike hvordan går du lige med skruetvingen? Ødelægger du bare stenen eller hvordan?
Sætter ganske enkelt bare stenen mellem tænderne på skrutvingen og begynder langsomt at skruge og på et tidspunkt kan stenen ikke holde til mere og den brydes i 2-3 stykker, når stenen så er af korallen er der som regel altid lidt død koral som var inde i stenen, denne døde stump bruges til fastgørelse i korallimen på de LS.
Husk lige at skylle skruetvingen godt i ferskvand bagefter!! jeg s
kulle hilse og sige at ellers ruster den heftigt
yep et par "skud" når de viser "tænder" typisk i starten når man går på aftenbelysning!! og hvis du har rejer, så vift dem lige væk så de ikke snupper al mamse.
Fuck jeg hader små sten, de er slet ikke til at lave en stensætning med
Blev så sur jeg måtte tage ind og rive nogle vægte ellers røg min kærestes hovede..
HELDIGVIS er der bestilt nyt akvarie ved petsupply, som skal være et fragment akvarie, har længe været min "drøm" at få sådan et!