Håber nogen kan hjælpe mig.
Mvh. Katharina

http://www.cichlidecentret.biz/group.asp?group=69Katharina skrev:Nu spørger jeg lidt dumt, men hvad er et filtersvamp?
Carsten skrev:http://www.cichlidecentret.biz/group.asp?group=69Katharina skrev:Nu spørger jeg lidt dumt, men hvad er et filtersvamp?
Det er et 200 literschristiantt skrev:Hvor stort er det akvarie du er ved at starte op??
Det lyder af lige lidt nok at benytte dette til et 200L akvarium. Har du andet udstyr i gemmeren, såsom skummer?Katharina skrev:Det er et 200 literschristiantt skrev:Hvor stort er det akvarie du er ved at starte op??
Hvis du har en sump så behøver du ikke lige det hængefilter. Det er alt sammen noget der kan klares i sumpen. Eventuelt med noget filtervat eller ligende.Katharina skrev:Altså jeg har en skummer, 2 cirkulationspumper, 3200l/t og 2400l/t, varmelegme, salt, t5 rør, sump akvarie, saltmåler/temp. måler og pumpe til at pumpe vand fra sump til akvarie.. Så er jeg ikke rimelig godt med?
Mangler dog lige de levende sten inden jeg går helt i gang
Jeg gætter på at det er nogle "døde" levende sten som der er smidt nogle levende sten ned til som han så vil pode de andre med.Katharina skrev:Okay mange tak
Jeg har været ved at kigge på nogle levende sten og der er en der har nogle til salg, men han skriver at de 22kg er semi? hvad betyder det?
Jeg vil nok smide en 25-30 kg i baljen. Alt efter hvordan du bygger det op. om det er et par kilo fra eller til er ikke vigtigt. Husk også at sikre at der er god cirkulation bag om den stensætning du laver, da du eller vil få opsamlet en masse "støv og skidt" der. Det kan laves med noget PVC fra returpumpen.Katharina skrev:Okay, men hvor mange skal jeg ca. ha i et 200liters?
Har tænkt mig at have de to cirkulations pumper skujlt i de to bagerste hjørner af arkvariet bag stenene, bliver det okay? eller kommer der ikke nok cirkulation i resten af akvariet?HerrO skrev:Jeg vil nok smide en 25-30 kg i baljen. Alt efter hvordan du bygger det op. om det er et par kilo fra eller til er ikke vigtigt. Husk også at sikre at der er god cirkulation bag om den stensætning du laver, da du eller vil få opsamlet en masse "støv og skidt" der. Det kan laves med noget PVC fra returpumpen.Katharina skrev:Okay, men hvor mange skal jeg ca. ha i et 200liters?
/HerrO
Tusind tak, jeg har endelig taget mig sammen til at komme igangNielsen'sbilplejeAalborg skrev:tillykke med akvariet ....de små filtere sælger du da bare her inde![]()
Man kan godt pode dem så der kommer liv i dem. Dog tager det længere tid, samt de typisk er hvide i farven. Uden at været helt sikker vil jeg også gætte på at de "døde" materiale i stenene vil afgive mere nitrat i starten til vandet (som sagt ved jeg ikke lige om dette påvirker så meget). Men det er mere farven og at der i starten er mindre liv.Katharina skrev:Kommer der liv i de "døde" levende sten igen hvis man også har levende sten sammen med?
Vil også helt have levende sten, derfor prøver jeg at finde nogle brugt, da jeg skal give 110kr på kg. der hvor jeg borHerrO skrev:Man kan godt pode dem så der kommer liv i dem. Dog tager det længere tid, samt de typisk er hvide i farven. Uden at været helt sikker vil jeg også gætte på at de "døde" materiale i stenene vil afgive mere nitrat i starten til vandet (som sagt ved jeg ikke lige om dette påvirker så meget). Men det er mere farven og at der i starten er mindre liv.Katharina skrev:Kommer der liv i de "døde" levende sten igen hvis man også har levende sten sammen med?
Jeg ville ikke benytte dem ud fra princippet om at det er billigere. Saltvand er dyrt og at spare på nogle steder vil jeg mene ikke er vejen frem.
/HerrO