hvor tit køre i andre ozon på jers system? for tænkt på at sætte et tænd og sluk ur på.
eller er der en måde man kan se hvor meget behov der er brug for for det svinger jo nok lidt fra akv
hvad tider er best at ha tændt lys i sumpen til alger dag eller nat?
ozon/lys
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: ozon
Det bedste er klart at have redox måling på, på den måde risikerer du ikke at overdosere, hvilket er farligt for din balje.
Jeg har kørt med redox styring indtil jeg blev træt af at den slog til og fra fordi min redox svinger. Derefter kørte jeg 1 gang om ugen i en halv dags tid. Nu bruger jeg det slet ikke mere, da min redox liger på omkring 400 naturligt og jeg ikke føler at mit vand kan blive voldsomt meget mere klart alligevel.
Jeg har kørt med redox styring indtil jeg blev træt af at den slog til og fra fordi min redox svinger. Derefter kørte jeg 1 gang om ugen i en halv dags tid. Nu bruger jeg det slet ikke mere, da min redox liger på omkring 400 naturligt og jeg ikke føler at mit vand kan blive voldsomt meget mere klart alligevel.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421