Efter at have sat en Lumenarc mine reflektor op overakvariet og flyttet HQI pæren med over i den nye reflektor, er HQI'en begyndt at skrige/hyle (lyder ligesom meget kraftig tinitus) så købte jeg en ny HQI pære og den hyler nøjagtigt lige så meget.
Nogen som har erfaring med dette og hvad kan jeg gøre? Kan ikke holde den lyd ud
Senest rettet af Daniel1 fre 12. dec 2008 13:30, rettet i alt 2 gange.
Heh. Ja en trikker må da kunne spænde det godt nok sammen - Det var det eneste jeg lige kunne komme i tanke om at det kunne være..
Ellers så må det næsten være ballasten som får pærene til at brokke sig..
Den hyler stadig... ;o(
Har fundet frem til, tror jeg, at det kan være det aflange tynde glas-rør som sidder omkring en aflang stål-pind inde i pæren, som laver denne hylelyd fordi pæren vibrerer. Det ligner der er slået en lillebitte flig af det tynde glas-rør.. ved ikke om det kan gøre sige.. Dog skal det siges, jeg har en anden pære som hyler på samme måde..
Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for at få den uudholdelige lyd væk.. Er lidt desperat, men har heller ikke lyst til at købe endnu en pære, som så også viser sig at hyle..
Nu har jeg prøvet med endnu en pære og det er det samme.
derfor vil jeg høre om der er nogen (helst ikke for langt væk) som kan låne mig en 250W ballast et par timer i løbet af weekenden. (meget gerne en Coralvue elektronisk ballast)
Bliver simpelthen nødt til at finde ud af, hvad det er, der laver den forfærdelige lyd!
[quote="røntved"]Mine ballaster kan skiftes mellem 220-230-240 volt. Hvis jeg sætter ledningerne i 220volt hyler pæren. Ikke meget men man kan da høre det.[/quote]
røntved skrev:Mine ballaster kan skiftes mellem 220-230-240 volt. Hvis jeg sætter ledningerne i 220volt hyler pæren. Ikke meget men man kan da høre det.
[quote="Johnny"][quote="Daniel1"][quote="røntved"]Mine ballaster kan skiftes mellem 220-230-240 volt. Hvis jeg sætter ledningerne i 220volt hyler pæren. Ikke meget men man kan da høre det.[/quote]
Kan man også det på en Coralvue balast? [/quote]
ikke dem jeg har[/quote]
[quote="røntved"]Mine ballaster kan skiftes mellem 220-230-240 volt. Hvis jeg sætter ledningerne i 220volt hyler pæren. Ikke meget men man kan da høre det.[/quote]
røntved skrev:Mine ballaster kan skiftes mellem 220-230-240 volt. Hvis jeg sætter ledningerne i 220volt hyler pæren. Ikke meget men man kan da høre det.
ÆV! kan ikke huske hvem jeg købte ballasten af, så jeg kan ikke engang spørge om han havde samme problem... Måske skulle jeg bare købe en ny ballast og så leverer den tilbage, hvis ikke det hjælper
Daniel1 skrev:ÆV! kan ikke huske hvem jeg købte ballasten af, så jeg kan ikke engang spørge om han havde samme problem... Måske skulle jeg bare købe en ny ballast og så leverer den tilbage, hvis ikke det hjælper
det bliver da lidt svært hvis du ikke kan huske hvem du har købt den af