Hjælp til klovnfisk
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
Hjælp til klovnfisk
har læst en del om klovnfisk, og kan se at de kun kan klare temp. på 24-26 grader. Det er sommetider svært at holde den temp, så mit spørgsmål er:
"Hvad sker der hvis temperaturen kommer over eller under - er de så følsomme de dør?"
vh
JSS
"Hvad sker der hvis temperaturen kommer over eller under - er de så følsomme de dør?"
vh
JSS
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Hjælp til klovnfisk
Nej, de dør ikke ved at temp ryger op over 26 grader. Tror mere det er mellem disse temperaturere at de trives bedst. I mit eget akvarie kommer temp i sommer perioden lige op over 28 grader og mine trives ganske fint ved denne temp......
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Super mange tak.
- Har et 54 l, og har tænkt mig at bruge Easy-life FFM og aktiv kul, men er i tvivl om det er til mere bøvl end gavn. Har svært ved at se, hvad Easy-Life FFM gør, hvor at det "smider" de ikke nyttige stoffer hen? de må da blive i vandet.
Har i nogle gode ideer der vil gøre akvariet kører meget stabilt?, har i første omgang fravalgt skummer, da det vil tage meget plads.
- Har et 54 l, og har tænkt mig at bruge Easy-life FFM og aktiv kul, men er i tvivl om det er til mere bøvl end gavn. Har svært ved at se, hvad Easy-Life FFM gør, hvor at det "smider" de ikke nyttige stoffer hen? de må da blive i vandet.
Har i nogle gode ideer der vil gøre akvariet kører meget stabilt?, har i første omgang fravalgt skummer, da det vil tage meget plads.
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
jeg mener at det er en meget dårlig ide at fravælge skummeren det er ifølge min menning det eneste saltvandsudstyr man ikke rigtigt kan fravælge.
selvfølgelig kan det godt gøres uden men det kræver hypigt vandskifte og deraf ustabile vandværdier det bliver bare ikke godt tror jeg.
selvfølgelig kan det godt gøres uden men det kræver hypigt vandskifte og deraf ustabile vandværdier det bliver bare ikke godt tror jeg.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
okay, har læst om mange som netop har stået i den samme situation som jeg, og de har ikk kunne se nogen forskel om skummer var på eller ej. Men, jeg vil overveje det. mange tak for de hurtige svar.
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
hvilken slags filtrering har de haft istedet for skummeren da??
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
De har deres levende sten og sand.
- Jeg harvde tænkt mig at benytte symbiont eller aktivkul samtidig. Måske også noget Easy-life FFM
- Jeg harvde tænkt mig at benytte symbiont eller aktivkul samtidig. Måske også noget Easy-life FFM
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
ok. Men jeg vil gætte på at du ville have gavn af en eller anden form for hængefilter som kan filtrere overfladevandet da jeg ellers tror du vil få problemmer med proteiner der samler sig på overfladen. men måske kan nogen af nanofolkene hjælpe dig lidt mere.
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
jeg ville overveje denne her hvis jeg skulle starte et akv i din størrelse.
http://www.korallen.dk/product.asp?product=1381
http://www.korallen.dk/product.asp?product=1381
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2008
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
okay, ville en luft skummer som denne kunne bruges:
http://petsupply.dk/product_info.php?cP ... ts_id=6277
Akvariet er heldækket, så det skal jo merderniseres en del. Derfor jeg gerne ville se om den kunne undværres.
http://petsupply.dk/product_info.php?cP ... ts_id=6277
Akvariet er heldækket, så det skal jo merderniseres en del. Derfor jeg gerne ville se om den kunne undværres.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Dragør
Kan kun tilslutte mig de andres kommentarer. Kør ikke uden skummer, det er nærmest som "Hjertet" i et saltvandsakvarium.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Dragør
Kan kun tilslutte mig de andres kommentarer. Kør ikke uden skummer, det er nærmest som "Hjertet" i et saltvandsakvarium.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Tjah, om den lige er hjertet, det afhænger meget af systemet, jeg har kørt med og kører med saltvand på begge måder, og det nu sagtens fungere uden skummeren, især ved mindre systemer med få fisk, hvor man let kan lave regelmæssige vandskift.
At det skulle give ustabile værdier, den må jeg lige ha uddybet??
mht symbiont... jeg er ikke helt sikker på hvor effektivt det er, har ikke helt fidus til det
FFM til gengæld fungerer fint, men brug det kun når du har problemer. som daglig filtrering bliver det hurtigt for dyrt og i mine øjne unødvendigt
At det skulle give ustabile værdier, den må jeg lige ha uddybet??
mht symbiont... jeg er ikke helt sikker på hvor effektivt det er, har ikke helt fidus til det
FFM til gengæld fungerer fint, men brug det kun når du har problemer. som daglig filtrering bliver det hurtigt for dyrt og i mine øjne unødvendigt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
udskiftning af betydelige mægder vand vil altid ændre værdierne man kan ikke matche dem helt ligemeget hvor meget man justerer.
ph,salt,temperatur,no3 for at uddybe det med svingene vandværdier.
selvfølgelig kan det lade sig gøre, det er bare enormt besværligt ,særligt for en uerfaren, hvor det istedetfor kunne være enormt let og ubesværet.
der er som sådan jo ingen forskel på om akvariet er 600 eller 50 liter bortset fra at det hurtigere går skidt i et 50 liter da der er mindre vand at fordele forureningen i.
ph,salt,temperatur,no3 for at uddybe det med svingene vandværdier.
selvfølgelig kan det lade sig gøre, det er bare enormt besværligt ,særligt for en uerfaren, hvor det istedetfor kunne være enormt let og ubesværet.
der er som sådan jo ingen forskel på om akvariet er 600 eller 50 liter bortset fra at det hurtigere går skidt i et 50 liter da der er mindre vand at fordele forureningen i.
- Mikael R
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Geografisk sted: Århus
Jeg har samme problem.
2 stk Ocellaris, der fuldstændig ignorerer min Condylactis gigantea.
Skal man købe flere anemoner, så klovnene har noget at vælge imellem, eller skal man bare vente og lade tiden gå, og håbe at klovnene til sidst går i anemonen?
Har nu ventet 4 måneder
2 stk Ocellaris, der fuldstændig ignorerer min Condylactis gigantea.
Skal man købe flere anemoner, så klovnene har noget at vælge imellem, eller skal man bare vente og lade tiden gå, og håbe at klovnene til sidst går i anemonen?
Har nu ventet 4 måneder

- TroJanRds
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
har selv hørt at det er bedst at købe klovnene sammen med en anemone