Centropyge bispinosus spiser ikke
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Centropyge bispinosus spiser ikke
Jeg har en Centropyge bispinosus i snart 14 dage. Den har det fint men den vil bare ikke spise. Den går dog og "napper" lidt til bundlaget hele dagen lang, men den vil hverken tage frost eller flagfoder og er slet ikke interesseret i det. Kan nogen svare mig på hvorfor?
Der er kun en meget lille damsel og en klovnfisk i akvariet som er 300L
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
Re: Centropyge bispinosus spiser ikke
prøv med noget levendene artemia, hvis den har gået 14 dage uden af spise odenligt tror jeg desværre ikke den har langt igen desværre, er den ikke blevet tynd?minimalmartin skrev:Jeg har en Centropyge bispinosus i snart 14 dage. Den har det fint men den vil bare ikke spise. Den går dog og "napper" lidt til bundlaget hele dagen lang, men den vil hverken tage frost eller flagfoder og er slet ikke interesseret i det. Kan nogen svare mig på hvorfor?
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Om den går og nibber i bundlaget som du beskriver, så tror jeg at der håb for den.
De er lidt sky og tilbageholdende. Det kan være en del af forklaringen...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
jeg havde en Centropyge aurantia den spiste kun korallerAnagenys skrev:- Om den går og nibber i bundlaget som du beskriver, så tror jeg at der håb for den.
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Jeg synes nu den ligner sig selv fra da jeg købte den. Den ser ud til at have det fint og er ikke blevet tynd, og efter jeg kom klovnfisken og damslen i er den fremme hele tiden og er slet ikke sky
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg er enig med anagenys...
de nipper og spiser de alger der måtte komme på stenene og bundlaget...
nogen har held med at de tar foder andre ikke ,den kan være lidt svær...
de nipper og spiser de alger der måtte komme på stenene og bundlaget...
nogen har held med at de tar foder andre ikke ,den kan være lidt svær...
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
- Uha, jeg er slet ikke uenig med dig!Johnny skrev:jeg havde en Centropyge aurantia den spiste kun korallerAnagenys skrev:- Om den går og nibber i bundlaget som du beskriver, så tror jeg at der håb for den.

Jeg havde samme historik som Martin, med C. flavisima og C. potters. Hvoraf Potter indtog føde på samme måde som Martin beskriver... Og har den ikke tabt vægt da må det antages at den spiser et eller andet!
Jeg kan kun anbefale at forsøge sig med forskellelige fodertyper... Synkende, småt granulat fik mine igang! Og jeg har set det ved mine intro af nye Kirurger at deres foretrukne foder var forskellig fra fisk til fisk, og blev derfor nødt til at tilbyde/ forsøge forskelligt. Nu spiser de alle det samme efter deres akklimatiserings periode, som jeg tror kan være forskellig fra fisk til fisk hvor let de lader sig omstille til livet i fangenskab
/Flemming,

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Tror i den vil gi sig i kast med noget nori tang hvis jeg giver den det? Selvom den ser ud til at have det fint så vil jeg nødigt miste den hvis der en dag ikke er mere den kan spise fra bundlaget. Er virkelig gald for den, og har gået og glædet mig til at få sådan en i lang tid.
Vil lige sige at mit bundlag er lidt brunt i forhold til da jeg puttede det i, men der er ikke synlige alger udover lidt "misfarvning" i bundlaget.....
Vil lige sige at mit bundlag er lidt brunt i forhold til da jeg puttede det i, men der er ikke synlige alger udover lidt "misfarvning" i bundlaget.....
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
prøv med noget flagefoder ,den skal nok komme når den er sulten
og knap så bange
og knap så bange
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Jeg mener at Nori har et højt indhold af protein, og det ville uden tvivl gavne den. (Og det er om muligt samme protein de søger når de nibber koraller!?) Men jeg tvivler at du får det i den... Flager af Spirulina tror jeg er et bedre bud, for at følge op på Ole's forrige indlæg!
/Flemming,

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Ok, tak:)
Jeg har kun sådan noget flagfoder med hvidløg i, men vil købe noget nyt imorgen..... De andre fisk elsker det og de har kun været i tanken et par dage..... Det er bestemt ikke pga af stess at den ikke spiser så måske kan den bare ikke lide det mad der bliver serveret
Jeg har kun sådan noget flagfoder med hvidløg i, men vil købe noget nyt imorgen..... De andre fisk elsker det og de har kun været i tanken et par dage..... Det er bestemt ikke pga af stess at den ikke spiser så måske kan den bare ikke lide det mad der bliver serveret
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
min cb spiste artemia da den kom direkte ud af posen,jeg bruger altid fodre når jeg indsætter nye
og nogle gange slukker jeg lyset så de ikke bøller hinanden...
jeg kunne altid se når der var dags til fodrings tid for da begyndte bp at nappe i min heliofungia
og nogle gange slukker jeg lyset så de ikke bøller hinanden...
jeg kunne altid se når der var dags til fodrings tid for da begyndte bp at nappe i min heliofungia
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har den nogen form for afføring?
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Det ved jeg ikke. Har aldrig set nogen af mine fisk have lort hængende ud af røven siden jeg havde ferskvandsfisk (undskyld det grimme sprog) *G*, så ved det faktisk ikke. Som tidligere beskrevet ser den ud til at have det helt fint men den skal jo MEGET gerne overleve i det lange løbCarsten skrev:Har den nogen form for afføring?