Hey. Har lige fået min skimmer beast 1200p ind af døren, jeg har fået samlet den og det hele, men den bliver ved med at slippe bobler ud i akvariet, hvad kan dette skyldes?
har en boble fælde... plus at denne skummer jo er beregnet til at kunne hænge direkte på siden af et akvarie, så derfor burgte der da ikke slippe bobler løs..?
det eneste der hjælper er ved at få alle boblerne op til overfladen så de forsvinder. De forsvinder jo ikke igennem et filter... Udmundingen på min skummer går ned i en 1½ l. flaske som er lidt højere end vandoverfladen + min bobelfælde og jeg har ingen bobler i mit akvarie...
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump 90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.
det er tre stykker glas som sørger for at presse vandet under det midterste glas og så stiger boblerne til vejrs. håber du forstår ellers er der nok en som ku forklare det bedre evnt med en tegning.
Bare husk at sørge for at det midterste glas i bobelfælden (der hvor vandet skal under) ikke går helt op til kanten af selve sumpen. Hvis fælden stopper til, så har vandet stadig en anden vej videre i sumpen - dvs. ingen vand på gulvet
Venlig hilsen Vænge
Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.
Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.