Erfaring med aqua Medic Reef 500 og råd til en nybegynder

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
ElMetal
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 4871 Horbelev

Erfaring med aqua Medic Reef 500 og råd til en nybegynder

Indlæg af ElMetal »

Jeg er helt ny i saltvands faget og på dette forum (som jeg synes er rigtigt godt :K ) har dog haft akvarium i over 20 år så kender til måling af vand, lysforhold m.v. og har brugt en del tid på nettet om saltvand.
Men er nu ramt af "saltvandsyge" og er gået i gang med mit første saltvandsprojekt og ville høre om erfaringer med aqua Medic Reef 500, gode som dårlige, mit akvarium bliver på 150 L med mål 60*50*50 (L*D*H) med overløb og sump, og ville så høre om skummeren i Reef 500 vil virke optimalt eller er dette filter for stort ? tænker jo på at der jo nok kommer en større tank senere :biggrin:
Vil også gerne høre lidt om hvilken retur pumpe i vil anbefale (til Reef 500) Har tænkt på 20 mm retur rør og 25 mm rør (og et sikkerhedsrør på 20 mm) fra overløb til sump og 2 stk tunze nannostream 6025.

Mvh
Henrik
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Erfaring med aqua Medic Reef 500 og råd til en nybegynder

Indlæg af Hvam »

Aqua Medic Reef 500 er rimlig godt til et fiske akvarie, men hvis du vil have koraller som er mere følsomme over for No3 kan det være svæt at styre no3 da dette er slut produktet af et rislefilter. Skummeren er OK.

Retur pumpe vil jeg se på en New Jet 1700 / 2300 men lav en skøn af det flow som pumpen giver ved den givet løftehøjde og vælg ud fra hvor stort flow skummeren skal have. Stører pumpe er resurse spild!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"