bio skrev:Okay, så den tid der står er altså ved maks belastning... Hvis den nu kan trække 400 w men man kun kobler måske 10-15 w til, så kan den køre længere end det der er opgivet? Ja, undskyld de dumme spørgsmål, men sådan noget el/strøm har jeg aldrig været ret god til...
Lige for at blande mig lidt. Jeg har designet flere af disse setup i serverrum. Det letteste er at tænke på det som et stort batteri som når strømmen går giver strøm indtil det er tomt. Derfor jo mere man bruger i W, jo hurtigere går det tomt for strøm.bio skrev:Okay, så den tid der står er altså ved maks belastning... Hvis den nu kan trække 400 w men man kun kobler måske 10-15 w til, så kan den køre længere end det der er opgivet? Ja, undskyld de dumme spørgsmål, men sådan noget el/strøm har jeg aldrig været ret god til...
Den var sq god - lad os alle købe en gang dieselgenerator og stille op udenforJohnny skrev:køb en generator medminder du er væk fra baljen længe af gangen
Et akvarie kan altså uden problemer klare sig uden returpumpen i et par timer så længe der er cirkulation i selve akvariet. Dine fisk skider altså ikke så megetbio skrev:Det jeg godt kunne tænke mig er, at den skal kunne trække mine returpumper til to akvarier og måske en cirkulationspumpe i hvert akvarie, det bliver vel ca. 100 watt eller noget i den stil... Jeg er ret sikker på at svigermor ikke er indstillet på at skulle betale flere tusinde kroner for den, er der nogen konkrete forslag til en der kan leve op til det? Den skal gerne kunne holde strøm min. en time eller to, ellers kan jeg ikke rigtig bruge det til noget...
hvad skulle der lige være galt med en lille generator ala denneHerrO skrev:Den var sq god - lad os alle købe en gang dieselgenerator og stille op udenforJohnny skrev:køb en generator medminder du er væk fra baljen længe af gangen
Ja, den ville squ da være finJohnny skrev:hvad skulle der være galt med en lille generator ala denneHerrO skrev:Den var sq god - lad os alle købe en gang dieselgenerator og stille op udenforJohnny skrev:køb en generator medminder du er væk fra baljen længe af gangen
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10
??????????????????????????
Kan man få den til at starte op automatisk hvis strømmen går...ellers er fidusen ikke så stor.Johnny skrev:hvad skulle der lige være galt med en lille generator ala denneHerrO skrev:Den var sq god - lad os alle købe en gang dieselgenerator og stille op udenforJohnny skrev:køb en generator medminder du er væk fra baljen længe af gangen
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10
??????????????????????????